מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
מה אתם יודעים על מוניטין החברה ברשת? כמה מדברים עליכם? האם העבודה אצלכם ממגנטת? והכי חשוב, האם שיטת הגיוס 'חבר מביא חבר' עובדת? אם התשובה היא לא, אתם זקוקים למהפך.
מיתוג מעסיק הוא תהליך לניהול המוניטין כמעסיקים – בקרב מחפשי עבודה ועובדים קיימים.
גיוס עובדים ושימורם הפך להיות אתגר ענק מאז הקורונה והעבודה ההיברידית. תנאי השכר, הגמישות והפיתוח המקצועי הופכים את מקומות העבודה למבוקשים, וככל שהמגמות בשוק משתנות ואיתן העדפות העובדים, מערך משאבי האנוש צריך להשתנות גם כן. כאן מחלקת השיווק נכנסת לתמונה, ובשיתוף עם מחלקת הגיוס – עליהן למתג את המעסיק. אלו יכולים להיות מסרים שיווקיים כלליים שיסחפו עובדים או התייחסות שימת דגש על רווחתם.
עם זאת, העובד הוא זה שמפיץ את הבשורה מתוך החוויה האישית שלו בחרה. אז גם אם תדברו הרבה וטוב, חשוב שזה ידבר עם הדיבור של העובדים.
מיתוג מעסיק חזק מתחיל מבפנים. מהן מערכות היחסים לאנשים הקשורים לארגון/לחברה: זכויות עובדים, אי אפליה, תהליך גיוס מכבד ושקוף, תרבות ומדיניות בריאים, תגמול הוגן ואפשרויות פיתוח מקצועי ועוד. אם אתם חברה הוגנת, כל מה שנותר לכם הוא לשתף את העולם.
קצת נתונים סטטיסטיים ע"פ Glassdoor – ארה"ב (2021):
מחפש העבודה לרב יבדוק את האתר והערוצים החברתיים לפני שליחת קורות החיים. מה האג'נדה, מיהם המנהיגים ומה החזון, מה מייחד את החברה? משמעות הדבר היא שמותג מעסיק הוא זה שיקבע אם תקבלו קורות חיים או לא. אם הנוכחות היא בריאה, מועמדים 'שווים' לא יהססו לפנות ויצפו להגיע לראיון עבודה (פרמטרים נוספים שמשפיעים: שכר, מיקום פיזי, פיתוח מקצועי, תנאים וכו')
אחד התחומים הכי מושקעים במחלקת הגיוס הוא יצירת מאגר קורות חיים וניהול קשרי מועמדים (כמו ניהול קשרי לקוחות). גם המגייסים ישמרו על קשר עם מועמדים קיימים וחדשים בערוצים השונים, יקפידו לבנות ולחזק את הקשר באמצעות מערכת יחסים.
חברות טכנולוגיות הוכיחו שהן טובות לא רק בפיתוח מוצרים, אלא גם בפיתוח סביבות עבודה מתקדמות ומקוריות עם התייחסות לסוגי העבודה השונים (חדר ישיבות, חלל לסדנאות, מעבדות מחקר ועוד) ולהשפעות הפסיכולוגיות.
נוסעת בזמן… אל שנת 2007: ביקור בגוגל ישראל רחוב בגין תל אביב. ההתרגשות היתה בשיאה, מה קורה אצל הכוכבת הכי גדולה ברשת. שולחנות פול, פופים, גלידות, בירות, צבעוניות וזריקת מרץ – כולם נוגעים בטופ. גוגל השפיעה… ארגונים משקיעים זמן, כסף ואנרגיה כדי ליצור חללי משרדים מגניבים עבור עובדים, המבלים בהם בין 7-9 שעות בממוצע. זה הבית ה -2 שלהם.
ניהול מוניטין ברשת נע סביב הווליום שאתם יוצרים, השיח, ומה אומרים. אם "לעבוד אצלכם" נתפס כמשהו שלילי… תהיה לזה השפעה על איכות תהליך הגיוס והעובדים.
נתחיל מאתר הבית, מה הוא משדר: מקצועיות? הצלחה? האנשה? כמה ממנו מוקדש לפיתוח קריירה? כדי להקל על הגיוס, רצוי להקצות איזור שניתן לפרסם משרות ולחשוף את התרבות שלכם. בנוסף, איזור ייעודי לקריירה באתר הבית, ניתן למדידה ולניתוח התנועה, לשתול קודי פיקסל ולמנף את הקמפיינים.
ערוצים חברתיים: איזה שימוש אתם עושים במדיה החברתית שמזוהה עם ההון האנושי, פיתוח וקידום, אירועים, חוויות ומשרות. מתי בדקתם מה השיחה ברשת? אם אתם חברה גדולה ומתקשים בתהליך גיוס עובדים דיגיטלי, מומלץ להקשיב לשיח על ידי כלים לניטור המסוגלים לאתר שיחות, ולנתח את אופיין.
יצא לכם לראות קמפיינים שוטפים לגיוס עובדים בחברה אחרת? הם באמת זקוקים לעוד עובדים? או שמדובר בהגדלת מאגר, תחלופה גבוהה או מסר לחיזוק.
מצטטת פסקה מתוך מאמר אחר שכתבתי על הצורך במפגש מוחות בין מחלקת משאבי האנוש לבין מחלקת השיווק: "השיווק הדיגיטלי לא צריך להתמקד רק במודעות דרושים, אלא גם בתוכנית תוכן סביב נושא כח האדם. למשל: פרסום סיפורים על עובדים – יעוררו השראה, אירועים חוויתיים, ימי כנסים ועיון – יתרמו למוניטין החברה, הפצה ושיתוף תוכן מצד העובדים – יגדילו את החשיפה". מיתוג מעסיק בלינקדאין מתחיל בפרופילים מקצועיים של העובדים, דפי החברה, העלאת תוכן שוטף, מעורבות, בלוג, וידאו ועוד. כשאתם תפרסמו הם ישתפו ויעזרו למיתוג המעסיק.
אחרי שקראתי לילד בשמו (ובעוד שמות) עכשיו תורכם. מחלקות משאבי אנוש שלא דורשות מקום במרחב הדיגיטלי, יישארו מאחורי הקלעים. המיזוג עם מחלקת השיווק הוא מתבקש בשנת 2023 כדי להתגבר על האתגרים והתחרות בעולם הגיוס וההתפטרות השקטה. זקוקים לבניית אסטרטגיה למיתוג המעסיק? בואו לקורס מיתוג מעסיק או קורס גיוס דיגיטלי למנהלי משאבי אנוש וגיוס.
סדנה או קורס לינקדאין למתחילים או למתקדמים, החל מהקמת פרופיל מקצועי, דפים עסקיים, חיפו מתקדם ועד גיוס בלינקדאין.
יש לכם נושא מסוים שאתם רוצים ללמד את הצוות? תחום שצריך להכשיר במחלקה? עובדים שחייבים לחלוש על עולם הדיגיטל? מוזמנים לפנות
חדשות, עדכונים, תכונות, הנחיות לעבודה עם פרופיל לינקדאין אישי או עסקי. לכל הכתבות על שיווק בלינקדאין או גיוס הקליקו