לינקדאין חוגגת 20 שנה
לינקדאין חוגגת החודש 20 שנה, ברכות! לינקדאין הוקמה במאי 2003 במטרה לעזור לאנשי מקצוע להתחבר זה לזה ולמנף את עולם הקריירה. בתחילה, העשיה התמקדה במתן במה להעלאת קבצי קורות חיים, חיפוש עבודה ונטוורקינג. כיום לינקדאין התפתחה לפלטפורמה מקיפה לאנשי מקצוע, ומציעה מגוון רחב של שירותים וכלים שיתרמו להגשמת הקריירה. במהלך 20 השנים לינקדאין צמחה משמעותית, עם יותר מ-740 מיליון חברים בלמעלה מ-200 מדינות וטריטוריות. איך נראית לינקדאין של 2023?
התרומה של לינקדאין לקריירה שלכם:
בנוסף לפונקציונליות בפיתוח קשרים ותעסוקה, חיפוש עבודה וגיוס מועמדים, לינקדאין נותנת לגולשים ארגז כלים מרשים שיעזור לבניית מותג , להרחיב את מעגל הקשרים ולהתעדכן בחדשות ומגמות בתעשייה. התכונות הבולטות כוללות:
- שיתוף תוכן: לינקדאין הפכה לפלטפורמה פופולרית עבור אנשי מקצוע לחלוק את מחשבות ותובנות על נושאים שונים בתעשייה. משתמשי לינקדאין יכולים לפרסם מאמרים, לשתף עדכונים ולהגיב על פוסטים של אחרים כדי לבנות מערכות יחסים ולהרחיב את המודעות אליהם.
- למידה ופיתוח: LinkedIn Learning היא מערכת קורסים והדרכות מקוונים כדי לעזור לאנשי מקצוע לפתח מיומנויות חדשות ולהכיר נושאים נוספים. מערכת הלמידה של לינקדאין מציעה גם הערכות מיומנויות כדי לעזור למשתמשים למדוד את מיומנותם בתחומים שונים.
- דפים עסקיים: עסקים יכולים ליצור דפים בלינקדאין כדי להציג את המותג, לשתף עדכונים ולהתחבר ללקוחות קיימים וחדשים. ברשותה מגוון כלים שיעזרו לעסקים למקד את מסרים ולמדוד ביצועים של מסעות פרסום.
- העברת הודעות: תכונת ההודעות של לינקדאין מאפשרת למשתמשים להתחבר לאנשי מקצוע אחרים ולבנות מערכות יחסים בצורה אישית יותר. משתמשים יכולים לשלוח הודעות, לשתף קבצים ואפילו לבצע שיחות וידאו ישירות מהפלטפורמה.
המיזוג עם Microsoft ב- 2016
לאחר רכישת לינקדאין על ידי מיקרוסופט ב-2016, החזון של לינקדאין נשאר ממוקד במשימה לחבר בין אנשי המקצוע בעולם ולהפוך אותם ליותר פרודוקטיביים ומצליחים. עם זאת, הרכישה גם אפשרה ללינקדאין לחפש הזדמנויות חדשות ולמנף את המומחיות של מיקרוסופט בתחומים כמו בינה מלאכותית, מחשוב ענן ותוכנות פרודוקטיביות.
אחד מתחומי המיקוד המרכזיים של לינקדאין מאז הרכישה היה פיתוח של מוצרים ופיצ'רים חדשים המשתלבים עם חבילת כלי הפרודוקטיביות של מיקרוסופט, כגון Outlook, Word ו-PowerPoint. לדוגמה, לינקדאין מציעה את LinkedIn Sales Navigator עבור Microsoft Dynamics 365, המאפשרת לאנשי מכירות לגשת לרשת ולנתונים של LinkedIn ישירות מתוך Dynamics 365.
לינקדאין המשיכה גם להשקיע במוצרי הליבה והשירותים שלה, כגון חיפוש עבודה, נטוורקינג מקצועי, למידה ופיתוח והביאה את LinkedIn Learning המציעה מגוון קורסים והדרכות מקוונים כדי לעזור לאנשי מקצוע לפתח מיומנויות חדשות ולקדם את הקריירה.
לינקדאין שומרת על נקיון
לינקדאין לוקחת ברצינות את איכות התוכן והאותנטיות, ופועלת למניעת חדשות מזויפות ופרופילים מזויפים. כדי לשמור על איכות התוכן, לינקדאין קבעה הנחיות קהילה המתארות את סוגי התוכן המותרים בפלטפורמה ואת ההתנהגות הראויה ברשת. היא משלבת בין פעולות אוטומטיות על ידי אלגוריתמים לבין פיקוח אנושי וידני לזהות הפרת מדיניות. גם המשתמשים תורמים לנקיון התוכן ברשת בעזרת אפשרות היכולים הדיווח ללינקדאין על תוכן בלתי הולם או ספאמי לבדיקה.
בנוסף, לינקדאין נקטה במספר צעדים למניעת יצירת פרופילים מזויפים בפלטפורמה. לדוגמה, הפלטפורמה דורשת מהמשתמשים לאמת את כתובת האימייל ומספר הטלפון בעת יצירת חשבון חדש, ומשתמשת במערכות אוטומטיות כדי לזהות ולהסיר פרופילים מזויפים. ללינקדאין יש גם צוות של בודקים אנושיים הבודקים ידנית חשבונות חשודים ומבצעים פעולה לפי הצורך.
המאמצים של לינקדאין לשמור על איכות התוכן ולמנוע חדשות ופרופילים מזויפים מסייעים לבסס את הפלטפורמה כמקור מהימן לנטוורקינג מקצועי ופיתוח קריירה. לפי לינקדאין "זוהי קהילה שבה אנו מתייחסים אחד לשני בכבוד ועוזרים אחד לשני להצליח", וזה נראה ככה אל מות רשתות חברתיות אחרות.
הנגיעה בבינה המלאכותית
לינקדאין משתמשת בבינה מלאכותית (AI) כדי להועיל למוצריה ולשפר את חווית המשתמש. לדוגמה:
- המלצות: לינקדאין משתמשת באלגוריתמים של בינה מלאכותית כדי להציע למשתמשים משרות פנויות רלוונטיות, קבוצות ותוכן חדש על סמך תחומי העניין, היסטוריית התפקידים, שיוך לתעשיה והפעילות של גולשים, מה שמוביל ליצירת עניין גבוהה יותר.
- גיוס עובדים: חבילת ה-Talent Solutions של לינקדאין משתמשת בבינה מלאכותית כדי לעזור לחברות למצוא ולגייס מועמדים מובילים. לדוגמה, הפלטפורמה משתמשת באלגוריתמים של למידת מכונה כדי להתאים פרסומי משרות עם מועמדים פוטנציאליים, וכדי לספק תובנות לגבי מאגר המועמדים ומגמות השוק.
- התאמה אישית: לינקדאין משתמשת בבינה מלאכותית כדי להתאים אישית את חווית המשתמש על ידי התאמת תוכן והמלצות לתחומי עניין על סמך התנהגות משתמש.
- העברת הודעות: ממשק ההודעות של לינקדאין משתמש בעיבוד שפה טבעית כדי להציע תגובות להודעות ולזהות רגשות וכוונות. זה עוזר למשתמשים לתקשר בצורה יעילה ואפקטיבית יותר עם מאגר הקשרים.
- ניהול תוכן: LinkedIn משתמשת בבינה מלאכותית כדי לשמור על איכות התוכן (כללי) באמצעות איתור תוכן בעייתי, הסרת תוכן לא הולם או ספאמי. הפלטפורמה משתמשת באלגוריתמים כדי לנתח תוכן ולזהות דפוסים שעלולים להצביע על הפרה של המדיניות שלה.
לסיכום...
ככל שלינקדאין תמשיך להתפתח ולספק כלים ועזרים נוספים, היא צפויה להישאר בתפקיד השחקן הראשי בתחום הרשתות המקצועיות ופיתוח הקריירה לאורך זמן ולכן היא חייבת להיות חלק מהותי באסטרטגיית הגיוס והשיווק של הארגון.
קראו עוד על התפקיד של מנהלי הגיוס וכיצד הבינה המלאכותית תורמת לגיוס עובדים ושימור או הצטרפו לקורס גיוס דיגיטלי – למנהלי גיוס | או השתתפו ב- סדנת לינקדאין – LINKEDIN
לסדנת לינקדאין או קורס גיוס דיגיטלי, השאירו פרטים
עוד על קורסים וסדנאות למנהלי HR
סדנת לינקדאין - קורס Linkedin
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.
סדנת גיוס בלינקדאין - קורס גיוס Linkedin
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.
סדנת גיוס באינסטגרם - קורס Instagram
אינסטגרם - רשת חברתית חסרת מעצורים, צבעונית וממגנטת. דורשת יותר תמונות וסרטונים ולא מתפשרת על האשטאגס. מעוניינים להרחיב את הידע באינסטגרם? לחצו כאן
סדנת גיוס בפייסבוק Facebook
פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. די מנסה להיכנס לנעליה של גוגל ומציעה שלל כלים לפרסום ולשיווק עסקים ולמיתוג עצמי, במה לחדשות וקהילות