מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
מעורבות פעילה של מנהלים ברשתות חברתיות משפיעה באופן משמעותי על הצלחתו של ארגון בהיבט האנושי. מנהלים בכירים הפועלים כשגרירי מותג, ממלאים תפקיד מרכזי בתהליך גיוס ושימור עובדים ומהווים דוגמה לעובדים נוספים בקידום המותג של המעסיק. פרסום תוכן ברשתות החברתיות מציג את הערכים, התרבות והמנהיגות החשיבתית של הארגון, ומגביר את המוניטין בקהילות השונות.
השתתפותם של מנהלים במאמצי הגיוס הדיגיטלי מפגינים את מחויבותם למציאת הכישרונות הטובים ביותר עבור הארגון, ומטפחים חווית מועמדים חיובית, וזו הסיבה שמנהלי HR צריכים לרתום אותם למשימת הגיוס.
מנהלים פעילים ברשתות חברתיות, במיוחד ברשת חברתית מבוססת תעשיה כמו לינקדאין – Linkedin, פועלים כשגרירי מותג עבור הארגון שלהם ומבדלים אותו מאחרים. הנוכחות המקוונת, המעורבות והמנהיגות המחשבתית תורמים למאמצי המיתוג הכוללים של המעסיק וכאשר הם חולקים תובנות חיוביות, מציגים את תרבות החברה ומדגישים הישגי העובדים הם מחזקים גם את עצמם. הנוכחות המקוונת של מנהלים מעבירה מסר חזק למועמדים פוטנציאליים שהארגון מעריך שקיפות ותקשורת פתוחה, ומשמשים כערוץ מחבר בין מועמדים פוטנציאליים, ספקים ולקוחות.
מנהלים יכולים להציג מנהיגות מחשבתית על ידי שיתוף תובנות חשובות, מגמות וידע ברשתות חברתיות. על ידי מיצוב עצמם כמומחים בתחומם, הם מעלים את המוניטין של הארגון ומושכים כישרונות מובילים שמעריצים ומבקשים לעבוד עם מובילי התעשייה.
מנהלים יכולים להדגיש את ההישגים, ההצלחות והתרומות של חברי הצוות ברשתות החברתיות על ידי הכרה ופרסום. מנהלים שמציגים את תרבות העבודה החיובית של הארגון, מטפחים תחושת גאווה בקרב העובדים ומציגים את הארגון כמעסיק שמעריך את כוח האדם שלו.
מנהלים יכולים לעסוק באופן פעיל עם מועמדים פוטנציאליים שמגלים עניין בארגון. מענה להודעות, שאלות וגילוי עניין אמיתי בכישורי המועמדים ובניסיונם יוצרים רושם חיובי, ומעודד מועמדים איכותיים לשקול את הארגון כמעסיק מועדף.
מעבר לתוכן השוטף שאותו מנהל בארגון יכול לשתף בפרופילים החברתיים, הוא יכול להתייחס או שלא להתייחס לפניות של אנשים. הבחירה לזהות פוטנציאל, להגדיל את רשת הקשרים ולקיים נטוורקינג לטווח ארוך, שישפיעו בסופו של דבר גם על המיתוג האישי של אותו מנהל ועל מחלקת משאבי אנוש כולה.
כשאנשים קוראים תכנים של מנהלים ברשתות החברתיות, הם מקבלים מבט ממעוף הציפור על הארגון והנהגתו. פרספקטיבה זו מאפשרת להם לראות את התמונה בצורה רחבה יותר, להבין את ערכי החברה ולהכיר את החזון מקרוב. זווית ראייה מנקודת מבט גבוהה נותנת לקוראים הצצה לחשיבה האסטרטגית של המנהל וליעדים העתידיים של הארגון.
בניית מערכת יחסים אישית עם מועמדים באמצעות מעורבות פעילה להערות ולשאלות יוצרת קשר הדוק עם מועמדים. מעורבות מנהל בכיר בתהליך הגיוס הדיגיטלי, תמגנט מועמדים בקלות. הפגנת נגישות, היענות ואותנטיות תורמת להאנשת תהליך הגיוס. ההבנה שניתן לתקשר עם הבכירים בארגון בקלות גורמת לארגון להתבלט כמעסיק שמעריך אינטראקציות מכל סוג.
מנהלים פעילים ברשתות חברתיות מדגימים תרבות של חדשנות בארגון. העיסוק בערוצי המדיה החברתית, מצביע על אימוץ טכנולוגיות ומעיד גם על פתיחות לקהלים מגוונים. ארגון התומך בטרנספורמציה דיגיטלית חובק טכנולוגיה ופתרונות דיגיטליים כדי לשפר את פעילותו, מעודד חדשנות גם בקרב העובדים. על ידי שילוב פתרונות דיגיטליים בפעילות השוטפת, ארגון כזה נשאר תחרותי, משפר את חוויות הלקוח וסולל את הדרך להצלחה עתידית בעידן הדיגיטלי.
כאשר מנהלים מעורבים באופן פעיל בפוסטים של חברי הצוות ברשתות החברתיות, הם מחזקים את הקשר בין המנהל לעובדים, בונים אמון ומקדמים תחושה של של קהילתיות בתוך הארגון. כמה שזה נשמע שטחי… לייק, הערה או שיתוף פוסטים של חברי הצוות מצד מנהלים מצביע על חשיבות מערכת היחסים, איכפתיות, רצון להכיר, לכוון ולתקשר איתם. (אין הכוונה ללייקים על תמונת בגד ים). כאשר מנהלים עוסקים בתוכן של חברי הצוות שלהם, זה מעודד את העובדים להיות פעילים יותר במדיה החברתית ולרקום באז.
ניהול תקשורת פנים ארגונית וחיצונית מצד מנהלים היא מעוררת השראה. פרסום תכנים של הבכירים בארגון במערכת הניוזלטר למשל, יוצרת קשר הדוק יותר בין מנהלים ועובדים, מעוררת השראה ויוצרת חזון משותף.
כבר כמה שנים שאני מלמדת על חשיבות הפעילות של בכירים ברשתות החברתיות (יש קורס שיווק דיגיטלי למנהלים – בדיוק בשביל זה), ואפשר למצוא אלפי מנהלים בכירים שממנצלים את הזירה הדיגיטלית למיתוג עצמי ולמיתוג הארגון שלהם. ובקורס מיתוג מעסיק יש פרק שלם שעוסק ברתימת המנהלים לגיוס ושימור עובדים. אל תישארו מאחור.