10 טיפים לאופטימיזציה של אתרי מסחר אלקטרוני
מסחר אלקטרוני הוא תעשייה מאתגרת בעולם בו הדיגטל שולט והלקוחות הפוטנציאליים זמינים יותר מאי פעם. עם צמיחת העידן הסושיאלי, כל אחד חולם על חנוות מקוונת – אתר מסחר אלקטרוני קטן שיעניק לו עצמאות כלכלית. ריכזתי עבורכם 10 טיפים לאופטימיזציית אתרי מסחר אלקטרוני עבור עסקים קטנים.
1. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
קידום אתרים הוא המצרך הכי חשוב בתוכנית הדיגטלית לאתרי מסחרי נכון לשנת 2015. ה SEO הוא תהליך ארוך טווח אך הכרחי לטובת הגברת התנועה לאתר, בפרט לאתרי מסחר שמציעים רכישה מקוונת. התהליך מורכב ממספר שלבים, אך אם אלך ליסודות של ה SEO, אמליץ להתמקד בהיררכיית האתר והתוכן המושתת על מחקר מילת מפתח מקיף, מחקר מתחרים, התאמה לסלולר, פרסום תוכן רלוונטי ואיכותי, והצבעות אמון של גולשים.
בעבר, על מנת לקדם את האתר – גוגל ומנועי חיפוש אחרים, לא שמו בראש מעייניהם את איכות התוכן ואתרים רבים היו מתמקדים בכתיבה שמבליטה את מילות המפתח החשובות עבורם. אחרי לא מעט גלגולים ונסיונות לשפר את איכות התוצאות בדפי החיפוש לדוגמה אצל גוגל (פנדה – אחד מעדכוני האלגוריתמים שהתייחס לעולמות התוכן) החלה הדרישה לתוכן איכותי, אמין ורלוונטי, כזה שיתרום בעיקר לגולש.
אופטימיזציה לאתרי מסחר אלקטרוני עבור עסקים קטנים
תהליך האופטימיזציה לאתרי מסחר אלקטרוני עבור עסקים קטנים הוא תהליך בו בעל האתר חייב להתחשב במספר גורמים משפיעים והכרחיים. ההתייחסות לאפיון היא החשובה ביותר שמדובר בחנות מקוונות, והתעלמות מייעוץ SEO בשלבי ההקמה יכולה להשפיע על הדירוג שלו בעתיד – לשלילה. לדוגמה, באתרי מסחר אלקטרוניים, חשוב להתייחס בכובד ראש לדפים הבאים: דפי קטגוריה, מוצרים פופולריים, מוצרים דומים, מוצרים שזכו לדירוגים גבוהים, וכאלו שנצפו לאחרונה. וברמת התוכן, רצוי לבדל את התוכן ולכתוב תוכן מקורי על מנת לייחד את המוצרים שאתם מציעים באתר שלכם לעומת אותם מוצרים שקיימים באתרים אחרים.
מצד דף התוצאות במנוע החיפוש, כדאי שכותרות הדפים והתיאורים יהיו ייחודיים ושיווקיים – הכותרת (Title) ותיאור הדף (Description) חייבים להיות מזמינים, הרי הם אלו שמציגים את האתר בדף תוצאות החיפוש. לגבי אופטמיזציית התוכן אפשר לכתוב מדריך שלם, יש עוד אלמנטים שנוגעים בדבר, אשתדל לפרט בעתיד. השלב הבא שיש להתייחס אליו ברצינות הוא נושא ההצבעות אמון – או במילים אחרות: קישורים שמצביעים על האתר שלכם.
השאיפה: שהאתר יזכה לחשיפה גבוהה, יהיה בו תוכן רלוונטי, הניווט וחוויות המשתמש יהיו לשביעות רצונם של הגולשים, והם מצידם ימצאו אותו כאחד האתרים שכדאי לספר עליו ברחבי הרשת ובעיקר לחברים וקרובים שנמצאים ברשתות החברתיות (Social SEO).
אם אסכם (עד כמה שאפשר): המטרה של קידום אתרים לאתרי מסחר אלקטרוני היא לעזור לגולשים למצוא את האתר שלכם שהם מבצעים חיפושים למוצרים שאתם מוכרים. קידום האתר יגביר את התנועה וכתוצאה מכך את הגדלת המכירות ואת ההחזר על ההשקעה.
2. אמינות גולשים
2. אמינות הגולשים
הגולשים באתר צריכים לסמוך עליכם. רגע לפני שאתם מפנטזים על מאות מספרים של כרטיסי אשראי מוזנים במערכת הסליקה, מומלץ לוודא שהם מרגישים סופר בטוחים בבית. ברשת יש מליוני אתרי מסחר אלקטרוניים, ואיתם אינסוף נסיונות לגניבת זהויות ופרטים. ללא אבטחה, זמינות, מידע וקריאות אמון נוספות, לא בטוח שהפנטזיה שלכם תתגשם (תציצו על אתרי מסחר גדולים כמו אמזון או eBay).
בין העזרים ליצירת אמון באתרי מסחר כדאי להתמקד בהמלצות של לקוחות, חוות דעת, דירוגים וכל ביקורת אפשרית. חשוב שהאתר יהיה עדכני מבחינת אספקת המוצרים, עלויות, מדיניות החזרים ותהיה בו שקיפות מירבית.
3. יצירתיות לטובת הזדהות רגשית
היכולת ליצור קשר רגשי עם המבקרים לטובת הזדהות משפיעה בצורה ישירה על תהליך המכירה. קחו לדוגמה את התכנים הכי משפיעים ברשתות חברתיות, כאלו שיוצרים אצל הגולש רגש של כעס, הזדהות, הומור, עצב ועוד. תמונה של המונים הממתינים בתור לרכישת נייד, תגרום לנו לרצות לרכוש אותו. עצבו את האתר באופן שמותאם לשיטות המכירה מהסוג הזה וצרו דימוי מתאים.
4. תוכן ויזואלי
מחקרים רבים מצביעים על העדפת תמונות במקום טקסטים. באחד מהמחקרים קראתי שבקרב 74% מהגולשים הצעירים, קיימת העדפה לחיפוש תמונות מאשר טקסט. אותו נתון נקשר לעולם הויז'ואל שמתחזק מיום ליום ברשתות החברתיות. ולכן, אם אתם לקראת שלב הקמת אתר מסחר אלקטרוני, עליכם לדאוג לבצע אופטימיזציה גם לתמונות ולדאוג לבנות אסטרטגיה דיגיטלית ויזואלית מתאימה.
5. חווית משתמש באתרי מסחר
גם כאן מדובר באחד מהנושאים הפופולריים בתהליך שיווק וקידום אתרי מסחר. חווית המשתמש היא משפיעה במיוחד בגלל זירוז תהליך המכירה באתר ונקשרת לחווית הרכישה. חווית המשתמש תתייחס בעיקר ל:
1. זמן טעינת האתר
2. התאמה לדפדפנים השונים ולהתקני הסלולר
3. זמינות האתר
4. ניווט קל ומהיר
5. רישום לא מסורבל
6. חיפוש מוצרים בקלות ועוד
כשגולש מעוניין לקנות מוצר הוא לא צריך להתאמץ, הכל צריך לזרום בקלות. כל סרבול וקושי שהגולש נתקל בו – עלול להוביל אותו אל המתחרים שלכם.
6. קופרייטינג
קופירייטר הוא האדם שיעזור לכם להניע את הגולשים לבצע פעולות באתר (רכישות). התוכן הטקסטואלי הוא חיוני על מנת לקדם את המוצרים וקופרייטר טוב יכול לגרום למוצר שלכם להיראות מליון דולר באמצעות התיאורים הנכונים, מטרתו העיקרית היא ליצור תוכן איכותי המנוסח בשפה שיווקית ולהניע את הגולש לעבר המכירה. אל תוותרו עליו!
7. עגלת הקניות
המקום הכי קדוש והכי חשוב לכל אתר מסחר אלקטרוני בפרט באתרים קטנים בו התקציב הוא לא גבוה במיוחד וקיימת נטיה ליצור חנויות מקוונות חינמיות שלא בהכרח יובילו את החזון שלכם להגשמה. אם גולשים לא מצליחים להגיע אל עגלת הקניות או נוטשים אותה יש לזה כמה סיבות עיקריות:
1. חוסר סבלנות
2. תהליך יצירת חשבון מעיק
3. ריבוי שלבים עד ביצוע הרכישה עצמה
4. נראות המחיר
5. חוסר שקיפות
6. חוסר מידע (משלוחים למשל)
7. ביצוע התהליך מחדש (אין זכרון קודם ושמירת תהליך ליוזר חוזר) ועוד.
8. לכידת הדואר האלקטרוני של הגולשים
כתובת הדואר האלקטרוני היא כלי רב עוצמה לתקשר עם לקוחות קיימים וחדשים. ברב אתרי המסחר לוקחים בחשבון שכדאי להציע הטבה ייחודית לגולשים שמזינים את כתובת הדוא"ל באתר לטובת רישום ראשוני או הצטרפות למועדון הלקוחות/הניוזלטר. כמובן שבאתרי מסחר אלקטרוני לעסקים קטנים אי אפשר להתעלם מביצוע עבודה מקצועית כגון בדיקות AB שיזהו את הטכניקה הטובה ביותר ללכידת הדואר האלקטרוני.
9. קטעים עשירים - Rich Snippets
כתובת הדואר האלקטרוני היא כלי רב עוצמה לתקשר עם לקוחות קיימים וחדשים. ברב אתרי המסחר לוקחים בחשבון שכדאי להציע הטבה ייחודית לגולשים שמזינים את כתובת הדוא"ל באתר לטובת רישום ראשוני או הצטרפות למועדון הלקוחות/הניוזלטר. כמובן שבאתרי מסחר אלקטרוני לעסקים קטנים אי אפשר להתעלם מביצוע עבודה מקצועית כגון בדיקות AB שיזהו את הטכניקה הטובה ביותר ללכידת הדואר האלקטרוני.
10. ניתוח ומדידה
גוגל אנליטיקס הוא כלי בו ניתן לקבל שלל מידע על האתר כגון: קהל המבקרים, מקורות התנועה, התנהגות הגולשים, המרות ועוד הרבה סוגי מידע. התובנות שתקבלו יכולות לשמש אתכם לטובת מציאת לקוחות חדשים ולמיקסום ההמרות. כמנהלי אתרי מסחר אלקטרוני תוכלו לפרש את נושא המכירות בעזרת הכלי ולנתב את כלל האסטרטגיה השיווקית בעקבות כך, אם זה באמצעות התייחסות לדפי מוצרים פופולריים, אחוזי נטישה מדפים מסוימים, זמן שהיה באתר וכן הלאה.
לסיכום...
כמרצה למדיה חברתית ולקידום אתרים, וכמי שעובדת בתחום, אלו רק 10 טיפים לאופטימיזציה לאתרי מסחר אלקטרוני עבור עסקים קטנים, ומן הסתם יש עוד גורמים שישיפיעו על תהליך הקידום לאתרי מסחר אלקטרוני בכל גודל שהוא. אני ממליצה לשלב את פעילות ה SEO עם עולם השיווק ברשתות חברתיות ולא לפסוח על הנראות והחשיפה הפוטנציאלית בהן. הרי הן אלו שיכולות להגביר את התנועה לאתר בקלות ובמהירות אם תפעלו נכון.
לא יודעים מאיפה להתחיל? בואו ללמוד ניהול מדיה חברתית איתי! 052-6351675
8. לכידת הדואר האלקטרוני של הגולשים
8. לכידת הדואר האלקטרוני של הגולשים
כתובת הדואר האלקטרוני היא כלי רב עוצמה לתקשר עם לקוחות קיימים וחדשים. ברב אתרי המסחר לוקחים בחשבון שכדאי להציע הטבה ייחודית לגולשים שמזינים את כתובת הדוא"ל באתר לטובת רישום ראשוני או הצטרפות למועדון הלקוחות/הניוזלטר. כמובן שבאתרי מסחר אלקטרוני לעסקים קטנים אי אפשר להתעלם מביצוע עבודה מקצועית כגון בדיקות AB שיזהו את הטכניקה הטובה ביותר ללכידת הדואר האלקטרוני.
9. קטעים עשירים – Rich Snippets
קטעים עשירים בגוגל או במנועי חיפוש נוספים (קיימת שפה משותפת לכל מנועי החיפוש להבנת הקוד ששתולים באתר לטובת Rich Snippets), יבליטו את המוצרים שיש באתר באופן ויזואלי בדף התוצאות. כדי שתהיה לכם תצוגה עשירה בגוגל ובשאר מנועי החיפוש, תצטרכו לבקש מהתכנת לשתול קוד רלוונטי בכל דף בו קיים מוצר. תוצאות עשירות לא נוצרות מעצמן, ולעיתים לוקח זמן עד שהם באות לידי ביטוי בתצוגה העשירה.
10. ניתוח ומדידה
גוגל אנליטיקס הוא כלי בו ניתן לקבל שלל מידע על האתר כגון: קהל המבקרים, מקורות התנועה, התנהגות הגולשים, המרות ועוד הרבה סוגי מידע. התובנות שתקבלו יכולות לשמש אתכם לטובת מציאת לקוחות חדשים ולמיקסום ההמרות. כמנהלי אתרי מסחר אלקטרוני תוכלו לפרש את נושא המכירות בעזרת הכלי ולנתב את כלל האסטרטגיה השיווקית בעקבות כך, אם זה באמצעות התייחסות לדפי מוצרים פופולריים, אחוזי נטישה מדפים מסוימים, זמן שהיה באתר וכן הלאה.
לסיכום:
כמרצה למדיה חברתית ולקידום אתרים, וכמי שעבדה בתחום, אלו רק 10 טיפים לאופטימיזציה לאתרי מסחר אלקטרוני עבור עסקים קטנים, ומן הסתם יש עוד גורמים שישיפיעו על תהליך הקידום לאתרי מסחר אלקטרוני בכל גודל שהוא. אני ממליצה לשלב את פעילות ה SEO עם עולם השיווק ברשתות חברתיות ולא לפסוח על הנראות והחשיפה הפוטנציאלית בהן. הרי הן אלו שיכולות להגביר את התנועה לאתר בקלות ובמהירות אם תפעלו נכון.
לא יודעים מאיפה להתחיל? בואו ללמוד ניהול מדיה חברתית איתי! 052-6351675
המקום הכי קדוש והכי חשוב לכל אתר מסחר אלקטרוני בפרט באתרים קטנים בו התקציב הוא לא גבוה במיוחד וקיימת נטיה ליצור חנויות מקוונות חינמיות שלא בהכרח יובילו את החזון שלכם להגשמה. אם גולשים לא מצליחים להגיע אל עגלת הקניות או נוטשים אותה יש לזה כמה סיבות עיקריות:
1. חוסר סבלנות
2. תהליך יצירת חשבון מעיק
3. ריבוי שלבים עד ביצוע הרכישה עצמה
4. נראות המחיר
5. חוסר שקיפות
6. חוסר מידע (משלוחים למשל)
7. ביצוע התהליך מחדש (אין זכרון קודם ושמירת תהליך ליוזר חוזר) ועוד.
8. לכידת הדואר האלקטרוני של הגולשים
כתובת הדואר האלקטרוני היא כלי רב עוצמה לתקשר עם לקוחות קיימים וחדשים. ברב אתרי המסחר לוקחים בחשבון שכדאי להציע הטבה ייחודית לגולשים שמזינים את כתובת הדוא"ל באתר לטובת רישום ראשוני או הצטרפות למועדון הלקוחות/הניוזלטר. כמובן שבאתרי מסחר אלקטרוני לעסקים קטנים אי אפשר להתעלם מביצוע עבודה מקצועית כגון בדיקות AB שיזהו את הטכניקה הטובה ביותר ללכידת הדואר האלקטרוני.
9. קטעים עשירים – Rich Snippets
קטעים עשירים בגוגל או במנועי חיפוש נוספים (קיימת שפה משותפת לכל מנועי החיפוש להבנת הקוד ששתולים באתר לטובת Rich Snippets), יבליטו את המוצרים שיש באתר באופן ויזואלי בדף התוצאות. כדי שתהיה לכם תצוגה עשירה בגוגל ובשאר מנועי החיפוש, תצטרכו לבקש מהתכנת לשתול קוד רלוונטי בכל דף בו קיים מוצר. תוצאות עשירות לא נוצרות מעצמן, ולעיתים לוקח זמן עד שהם באות לידי ביטוי בתצוגה העשירה.
10. ניתוח ומדידה
גוגל אנליטיקס הוא כלי בו ניתן לקבל שלל מידע על האתר כגון: קהל המבקרים, מקורות התנועה, התנהגות הגולשים, המרות ועוד הרבה סוגי מידע. התובנות שתקבלו יכולות לשמש אתכם לטובת מציאת לקוחות חדשים ולמיקסום ההמרות. כמנהלי אתרי מסחר אלקטרוני תוכלו לפרש את נושא המכירות בעזרת הכלי ולנתב את כלל האסטרטגיה השיווקית בעקבות כך, אם זה באמצעות התייחסות לדפי מוצרים פופולריים, אחוזי נטישה מדפים מסוימים, זמן שהיה באתר וכן הלאה.
לסיכום:
כמרצה למדיה חברתית ולקידום אתרים, וכמי שעבדה בתחום, אלו רק 10 טיפים לאופטימיזציה לאתרי מסחר אלקטרוני עבור עסקים קטנים, ומן הסתם יש עוד גורמים שישיפיעו על תהליך הקידום לאתרי מסחר אלקטרוני בכל גודל שהוא. אני ממליצה לשלב את פעילות ה SEO עם עולם השיווק ברשתות חברתיות ולא לפסוח על הנראות והחשיפה הפוטנציאלית בהן. הרי הן אלו שיכולות להגביר את התנועה לאתר בקלות ובמהירות אם תפעלו נכון.
לא יודעים מאיפה להתחיל? בואו ללמוד ניהול מדיה חברתית איתי! 052-6351675
1. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
קידום אתרים הוא המצרך הכי חשוב בתוכנית הדיגטלית לאתרי מסחרי נכון לשנת 2015. ה SEO הוא תהליך ארוך טווח אך הכרחי לטובת הגברת התנועה לאתר, בפרט לאתרי מסחר שמציעים רכישה מקוונת. התהליך מורכב ממספר שלבים, אך אם אלך ליסודות של ה SEO, אמליץ להתמקד בהיררכיית האתר והתוכן המושתת על מחקר מילת מפתח מקיף, מחקר מתחרים, התאמה לסלולר, פרסום תוכן רלוונטי ואיכותי, והצבעות אמון של גולשים.
בעבר, על מנת לקדם את האתר – גוגל ומנועי חיפוש אחרים, לא שמו בראש מעייניהם את איכות התוכן ואתרים רבים היו מתמקדים בכתיבה שמבליטה את מילות המפתח החשובות עבורם. אחרי לא מעט גלגולים ונסיונות לשפר את איכות התוצאות בדפי החיפוש לדוגמה אצל גוגל (פנדה – אחד מעדכוני האלגוריתמים שהתייחס לעולמות התוכן) החלה הדרישה לתוכן איכותי, אמין ורלוונטי, כזה שיתרום בעיקר לגולש.
עד כמה הגולשים מוצאים את מבוקשם באתר?
אופטימיזציה לאתרי מסחר אלקטרוני עבור עסקים קטנים
תהליך האופטימיזציה לאתרי מסחר אלקטרוני עבור עסקים קטנים הוא תהליך בו בעל האתר חייב להתחשב במספר גורמים משפיעים והכרחיים. ההתייחסות לאפיון היא החשובה ביותר שמדובר בחנות מקוונות, והתעלמות מייעוץ SEO בשלבי ההקמה יכולה להשפיע על הדירוג שלו בעתיד – לשלילה. לדוגמה, באתרי מסחר אלקטרוניים, חשוב להתייחס בכובד ראש לדפים הבאים: דפי קטגוריה, מוצרים פופולריים, מוצרים דומים, מוצרים שזכו לדירוגים גבוהים, וכאלו שנצפו לאחרונה. וברמת התוכן, רצוי לבדל את התוכן ולכתוב תוכן מקורי על מנת לייחד את המוצרים שאתם מציעים באתר שלכם לעומת אותם מוצרים שקיימים באתרים אחרים.
מצד דף התוצאות במנוע החיפוש, כדאי שכותרות הדפים והתיאורים יהיו ייחודיים ושיווקיים – הכותרת (Title) ותיאור הדף (Description) חייבים להיות מזמינים, הרי הם אלו שמציגים את האתר בדף תוצאות החיפוש. לגבי אופטמיזציית התוכן אפשר לכתוב מדריך שלם, יש עוד אלמנטים שנוגעים בדבר, אשתדל לפרט בעתיד. השלב הבא שיש להתייחס אליו ברצינות הוא נושא ההצבעות אמון – או במילים אחרות: קישורים שמצביעים על האתר שלכם.
השאיפה: שהאתר יזכה לחשיפה גבוהה, יהיה בו תוכן רלוונטי, הניווט וחוויות המשתמש יהיו לשביעות רצונם של הגולשים, והם מצידם ימצאו אותו כאחד האתרים שכדאי לספר עליו ברחבי הרשת ובעיקר לחברים וקרובים שנמצאים ברשתות החברתיות (Social SEO).
אם אסכם (עד כמה שאפשר): המטרה של קידום אתרים לאתרי מסחר אלקטרוני היא לעזור לגולשים למצוא את האתר שלכם שהם מבצעים חיפושים למוצרים שאתם מוכרים. קידום האתר יגביר את התנועה וכתוצאה מכך את הגדלת המכירות ואת ההחזר על ההשקעה.
2. אמינות הגולשים
הגולשים באתר צריכים לסמוך עליכם. רגע לפני שאתם מפנטזים על מאות מספרים של כרטיסי אשראי מוזנים במערכת הסליקה, מומלץ לוודא שהם מרגישים סופר בטוחים בבית. ברשת יש מליוני אתרי מסחר אלקטרוניים, ואיתם אינסוף נסיונות לגניבת זהויות ופרטים. ללא אבטחה, זמינות, מידע וקריאות אמון נוספות, לא בטוח שהפנטזיה שלכם תתגשם (תציצו על אתרי מסחר גדולים כמו אמזון או eBay).
בין העזרים ליצירת אמון באתרי מסחר כדאי להתמקד בהמלצות של לקוחות, חוות דעת, דירוגים וכל ביקורת אפשרית. חשוב שהאתר יהיה עדכני מבחינת אספקת המוצרים, עלויות, מדיניות החזרים ותהיה בו שקיפות מירבית.
3. יצירתיות לטובת הזדהות
היכולת ליצור קשר רגשי עם המבקרים לטובת הזדהות משפיעה בצורה ישירה על תהליך המכירה. קחו לדוגמה את התכנים הכי משפיעים ברשתות חברתיות, כאלו שיוצרים אצל הגולש רגש של כעס, הזדהות, הומור, עצב ועוד. תמונה של המונים הממתינים בתור לרכישת נייד, תגרום לנו לרצות לרכוש אותו. עצבו את האתר באופן שמותאם לשיטות המכירה מהסוג הזה וצרו דימוי מתאים.
4. תוכנית דיגטלית ויזואלית
מחקרים רבים מצביעים על העדפת תמונות במקום טקסטים. באחד מהמחקרים קראתי שבקרב 74% מהגולשים הצעירים, קיימת העדפה לחיפוש תמונות מאשר טקסט. אותו נתון נקשר לעולם הויז'ואל שמתחזק מיום ליום ברשתות החברתיות. ולכן, אם אתם לקראת שלב הקמת אתר מסחר אלקטרוני, עליכם לדאוג לבצע אופטימיזציה גם לתמונות ולדאוג לבנות אסטרטגיה דיגיטלית ויזואלית מתאימה.
5. חווית המשתמש באתרי מסחר
גם כאן מדובר באחד מהנושאים הפופולריים בתהליך שיווק וקידום אתרי מסחר. חווית המשתמש היא משפיעה במיוחד בגלל זירוז תהליך המכירה באתר ונקשרת לחווית הרכישה. חווית המשתמש תתייחס בעיקר ל:
1. זמן טעינת האתר
2. התאמה לדפדפנים השונים ולהתקני הסלולר
3. זמינות האתר
4. ניווט קל ומהיר
5. רישום לא מסורבל
6. חיפוש מוצרים בקלות ועוד
כשגולש מעוניין לקנות מוצר הוא לא צריך להתאמץ, הכל צריך לזרום בקלות. כל סרבול וקושי שהגולש נתקל בו – עלול להוביל אותו אל המתחרים שלכם.
[formidable id="9"]
6. קופרייטינג
קופירייטר הוא האדם שיעזור לכם להניע את הגולשים לבצע פעולות באתר (רכישות). התוכן הטקסטואלי הוא חיוני על מנת לקדם את המוצרים וקופרייטר טוב יכול לגרום למוצר שלכם להיראות מליון דולר באמצעות התיאורים הנכונים, מטרתו העיקרית היא ליצור תוכן איכותי המנוסח בשפה שיווקית ולהניע את הגולש לעבר המכירה. אל תוותרו עליו!
7. עגלת הקניות
המקום הכי קדוש והכי חשוב לכל אתר מסחר אלקטרוני בפרט באתרים קטנים בו התקציב הוא לא גבוה במיוחד וקיימת נטיה ליצור חנויות מקוונות חינמיות שלא בהכרח יובילו את החזון שלכם להגשמה. אם גולשים לא מצליחים להגיע אל עגלת הקניות או נוטשים אותה יש לזה כמה סיבות עיקריות:
1. חוסר סבלנות
2. תהליך יצירת חשבון מעיק
3. ריבוי שלבים עד ביצוע הרכישה עצמה
4. נראות המחיר
5. חוסר שקיפות
6. חוסר מידע (משלוחים למשל)
7. ביצוע התהליך מחדש (אין זכרון קודם ושמירת תהליך ליוזר חוזר) ועוד.
8. לכידת הדואר האלקטרוני של הגולשים
כתובת הדואר האלקטרוני היא כלי רב עוצמה לתקשר עם לקוחות קיימים וחדשים. ברב אתרי המסחר לוקחים בחשבון שכדאי להציע הטבה ייחודית לגולשים שמזינים את כתובת הדוא"ל באתר לטובת רישום ראשוני או הצטרפות למועדון הלקוחות/הניוזלטר. כמובן שבאתרי מסחר אלקטרוני לעסקים קטנים אי אפשר להתעלם מביצוע עבודה מקצועית כגון בדיקות AB שיזהו את הטכניקה הטובה ביותר ללכידת הדואר האלקטרוני.
9. קטעים עשירים – Rich Snippets
קטעים עשירים בגוגל או במנועי חיפוש נוספים (קיימת שפה משותפת לכל מנועי החיפוש להבנת הקוד ששתולים באתר לטובת Rich Snippets), יבליטו את המוצרים שיש באתר באופן ויזואלי בדף התוצאות. כדי שתהיה לכם תצוגה עשירה בגוגל ובשאר מנועי החיפוש, תצטרכו לבקש מהתכנת לשתול קוד רלוונטי בכל דף בו קיים מוצר. תוצאות עשירות לא נוצרות מעצמן, ולעיתים לוקח זמן עד שהם באות לידי ביטוי בתצוגה העשירה.
10. ניתוח ומדידה
גוגל אנליטיקס הוא כלי בו ניתן לקבל שלל מידע על האתר כגון: קהל המבקרים, מקורות התנועה, התנהגות הגולשים, המרות ועוד הרבה סוגי מידע. התובנות שתקבלו יכולות לשמש אתכם לטובת מציאת לקוחות חדשים ולמיקסום ההמרות. כמנהלי אתרי מסחר אלקטרוני תוכלו לפרש את נושא המכירות בעזרת הכלי ולנתב את כלל האסטרטגיה השיווקית בעקבות כך, אם זה באמצעות התייחסות לדפי מוצרים פופולריים, אחוזי נטישה מדפים מסוימים, זמן שהיה באתר וכן הלאה.
לסיכום:
כמרצה למדיה חברתית ולקידום אתרים, וכמי שעבדה בתחום, אלו רק 10 טיפים לאופטימיזציה לאתרי מסחר אלקטרוני עבור עסקים קטנים, ומן הסתם יש עוד גורמים שישיפיעו על תהליך הקידום לאתרי מסחר אלקטרוני בכל גודל שהוא. אני ממליצה לשלב את פעילות ה SEO עם עולם השיווק ברשתות חברתיות ולא לפסוח על הנראות והחשיפה הפוטנציאלית בהן. הרי הן אלו שיכולות להגביר את התנועה לאתר בקלות ובמהירות אם תפעלו נכון.
לא יודעים מאיפה להתחיל? בואו ללמוד ניהול מדיה חברתית איתי! 052-6351675