10 טיפים למנהלי משאבי אנוש: איך לעודד מועמדים להגיע לראיון עבודה?
גיוס מועמדים לראיונות עבודה היא משימה מורכבת. מנהלי משאבי אנוש ומנהלי גיוס מבינים זאת היטב. פרסום משרות באינטרנט יכול למשוך מועמדים רבים, ולהציף קורות חיים. בתהליך הסינון, חלק מהמועמדים יעברו אוטומטית למאגר המועמדים, חלק יעברו לרשימת הלא רלוונטיים, וחלק יסומנו כמתאימים לראיון.
האתגר הגדול: לגרום להם להגיע לראיון העבודה. ואם מדובר במועמדים מובילים, סביר להניח שיש להם מספר ראיונות. ולכן ההזדמנות לבלוט על פני מעסיקים אחרים היא חיונית, אם זה באמצעות מערכת היחסים שתצרו איתם עוד מההתחלה (חווית מועמד) מיתוג מעסיק ושגרירי מותג. איך לעודד מועמדים להגיע לראיונות עבודה? קבלו 10 טיפים.
איך לעודד מועמדים להגיע לראיון? 10 טיפים למנהלי גיוס
לגרום למרואיינים להופיע בפועל לראיונות עבודה יכולה לפעמים להיות אתגר. להלן 10 טיפים לעודד מועמדים פוטנציאליים להשתתף:
- תקשורת ברורה: תארו באופן ברור את תהליך הראיון, בצעו תיאום ציפיות והכינו אותם לראיון. חוסר בהירות או חוסר תקשורת עלולים להוביל לכך שהם יוותרו על ראיון העבודה.
- גמישות: נסו להיות גמישים יותר בזמני קביעת ראיון העבודה. תנו להם מספר מועדים לבחירה, כך שלא תהי סיבה לדחות אותו. תוכלו להציע גם ראיון וירטואלי.
- עירנות: ברגע שהמועמד גילה עניין או הגיש קורות חיים, צרו איתו קשר בהקדם. ככל שתתקשרו מהר יותר, כך גדל הסיכוי שהם יתחייבו להגיע לראיון העבודה.
- הדגשת יתרונות: הדגישו את היתרונות לעבוד בארגון שלכם, למשל פיתוח מקצועי, איזון בין עבודה לחיים, או הטבות ייחודיות.
- חיבור אישי: שיחת טלפון או אימייל אישי ממנהל/ת גיוס או מנהל/ת משאבי אנוש יכולים לגרום למועמדים להרגיש מוערכים וקיימת סבירות גבוהה להשתתפות בראיון. הודעות אוטומטיות יכולות להרגיש לא אישיות.
- שקיפות: שתפו בשקיפות מלאה את הגדרת התפקיד, טווח שכר, מחוייבות או כל שאלה שדרש המראיין בשיחת הטלפון. שקיפות בונה אמון ומחויבות.
- כבדו את הזמן שלהם: הבהירו שאתם מעריכים את הזמן שלהם ושואפים לשמור על לוח זמנים קפדני. סביר להניח שמועמדים יגיעו אם הם יודעים מראש שמדובר בראיון מקצועי.
- הכנה לראיונות: מומלץ שתכינו מסמך או סרטון וידאו הכנה לראיונות. שליחת מידע מראש על החברה, הנחיות, חניה, שמות המראיינים, מספר טיפים יכולים לגרום למועמדים להרגיש מוכנים יותר ופחות מודאגים.
- תזכורת: שלחו תזכורת 24-48 שעות לפני הראיון המתוכנן, במטרה לחדש את העניין שלכם במרואיין.
- לולאת משוב: הציעו משוב בונה לאחר הראיון, ללא קשר לתוצאה. זה יהפוך את המפגש למעניין, אחראי ויציג את מקום העבודה – כאחד ששואף לשיפור תמידי.
מה הסיבות הנפוצות לביטול ראיונות עבודה מצד מועמדים?
מועמדים עשויים לבטל ראיונות עבודה מסיבות שונות, חלקן נפוצות יותר מאחרות. להלן כמה מהסיבות הנפוצות ביותר:
- קיבלו הצעה אחרת: לפעמים מועמדים מבטלים ראיונות כי הם נענו להצעה במקום אחר ואינם מחפשים עבודה.
- התנגשויות בתזמון: התחייבויות אישיות, ראיון עבודה נוסף או התחייבויות עבודה נוכחיות עלולות להוביל להתנגשויות תזמון שגורמות למועמד לבטל את ההגעה לראיון העבודה..
- חוסר עניין: לאחר שיקול דעת או מחקר נוסף, מועמד עשוי להחליט שהתפקיד או החברה אינו מתאים לו.
- מידע לא מספק: אם תיאור התפקיד או התקשורת הראשונית משאירים יותר מדי שאלות ללא מענה, מועמד עלול לבטל את ההסכמה להשתתפות בראיון.
- אתגרים לוגיסטיים: בעיות כמו מיקום העבודה, חניה או דאגות איך להגיע בתחבורה ציבורית יכולים להקשות על מועמד להתחייב לראיון.
- סיבות אישיות: חולי, מצבי חירום, בעיה משפחתית והתרחשויות נוספות עלולים להפריע לקיום הראיון במועד שנקבע עד להודעה חדשה.
- חרדה: ראיון עבודה יכול להוליד חרדה בקרב מועמדים מסוימים, והחשש מחוסר התאמה עלול להרתיע חלק מהמועמדים ולגרום להם לבטל אותו.
- תהליך ארוך: אם תהליך הגיוס נתפס כארוך מדי או מסורבל, מועמד עלול לאבד עניין ולנשור מלפני שלב הראיון.
- הטבות ותנאים: אם מועמד גילה תנאים לא נוחים, או שחבילת הפיצויים אינה אטרקטיבית כפי שחשב, הוא עשוי להחליט שלא לבזבז זמן על הראיון.
- מוניטין רע: ביקורות שליליות על הארגון, מיתוג מעסיק כושל, הטעיה במסרים יכולים להרתיע מועמדים מלעבור ראיונות.
- חוסר מקצועיות: תקשורת לקויה, תגובות מאוחרות או חוסר ארגון מצד החברה עלולים ליצור אצל למועמדים רושם רע, ולגרום להם לבטל.
- שינוי בנסיבות: לפעמים למועמדים יש שינוי בנסיבות האישיות או המקצועיות שלהם, שגורם לכך שהתפקיד כבר לא מתאים להם.
לסיכום...
המועמדים של היום הם לא המועמדים של פעם… הם חוקרים, דורשים, משווים, לא מתפשרים.
מנהלי משאבי האנוש של היום, הם לא מנהלי משאבי אנוש של פעם… הם מוצפים, משווקים ומתחרים על כל מועמד/ת ראוי/ה.
ובגלל השקיפות שמעניקות הרשתות החברתיות, לא קשה למצוא מידע אודות חברה או ארגון. אם הטעיתם מועמדים, לא רק שהם לא יגיעו לראיון עתידי, הם גם ידעו לדבר את זה לעולם.