מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
דור ה-Z נולד בין השנים 1997-2012 עם הפיק הגדול של האינטרנט, גוגל, רשתות חברתיות ואפליקציות. בתור ילדים דיגיטליים, הם משתמשים באינטרנט כדי למצוא מקומות עבודה, חוקרים וצוללים לעומק כדי להכיר חברות וארגונים מקרוב, עוד לפני שלב שליחת קורות החיים.
בניגוד לדורות הקודמים, דור ה-Z מייחס חשיבות לטון הקולקטיבי על מקומות עבודה. הם מתחשבים בדעותיהם של חברים, המלצות של עובדים קיימים ואתרי ביקורות. ההשפעה החברתית והתרבות של הארגון קריטיים עבור דור ה -Z לא פחות מהתפקיד עצמו. הם מחפשים ערכים, משמעות, מחויבות, שוויון וקיימות. מבחינתם התפקיד שלהם צריך להיות עם משמעות שתורמת לחברה כולה.
מחפשי עבודה מהדור Z דורשים שקיפות מהמעסיקים הפוטנציאליים, איזון בין עבודה לחיים והזדמנויות לצמיחה.
הם פתוחים יותר למסלולי תעסוקה לא קונבנציונליים: עבודה עצמאית משרות חלקיות, היברידיות, שמציעות יותר חופש וגמישות. רבים מהם מעדיפים ללהטט בין מספר תפקידים עצמאיים כדי להרחיב את מערך המיומנויות במקום להתחייב למשרה מלאה בודדת.
בגלל שהם נולדו לעולם טכנולוגי ומהיר, והם מתבססים על סיפוקים מידיים, ומעריכים יעילות ומהירות במסעות גיוס עובדים. כך שמנהלי גיוס ומשאבי אנוש שרוצים לאמץ לארגון את דור ה- Z חייבים להתאים את אופי הגיוס ומשך הזמן שלו לדור שנע במהירות האור. סרבול בהגשת קורות החיים, סבבי ראיונות מתישים וארוכים, התקשרות איטית יגרמו להם לנטוש.
1. התמקדו בגיוס עובדים דיגיטלי – ברשתות החברתיות
הדור הזה הוא דור דיגיטלי, הוא חי ונושם את הרשת, פעיל ברשתות חברתיות ויש לו זוג ידיים ועיניים רובוטיות. אתרי דרושים לא מעניינים אותם אל מול מודעת פרסום באפליקציות למשל.
2. הציגו את תרבות החברה:
ל-Gen Z אכפת מאוד מהתרבות והערכים של מקום העבודה שלהם. הדגישו את הייעוד, היוזמות החברתיות וההטבות לעובדי החברה בצורה בולטת בתיאורי התפקיד ובמהלך ראיונות.
3. בחרו בהערכות המבוססות על מיומנויות:
בעוד קורות חיים הם כלי הסינון מוביל, לדור ה -Z יש מיומנויות רכות חשובות. הם מסוגלים לפתור בעיות, בעלי חשיבה יצירתית ויכולות טכנולוגיות. נסו לגלות את שלל היכולות באמצעות אבחונים ומבחנים לזיהוי מיומנויות.
4. הקלילו את תהליך הגיוס:
תהליכי גיוס ארוכים ומסובכים לא רלוונטיים לדור ה -Z. ייעלו את הגיוס וקצרו אותו, הפכו אותו לממוקד ומונע על ידי מששקים ידידותיים וחווית משתמש.
5. היו שקופים:
שקיפות חיונית לדור הזה. ספקו תיאור תפקיד ברור ותמציתי, המתאר ציפיות, הזדמנויות לקידום הקריירה.
6. הציעו גמישות:
דור Z מעריך איזון בין עבודה לחיים וגמישות. מתן אפשרויות עבודה מרחוק, שעות גמישות או תפקידים מבוססי פרויקט יכולים להיות מתאימים יותר עבורם.
7. זרזו את קבלת ההחלטות:
דור ה- Z רגיל לתקשורת וקבלת החלטות מהירים. תקופות ממושכות של שקט או תהליך גיוס ממושך עלולים לגרום לאובדן המועמדים.
8. תנו להם משמעות בתפקיד:
הדגישו כיצד התפקיד תורם לחברה או מהי ההשפעה החברתית. Gen Z רוצה לקום בבוקר לעבודה בעלת משמעות וסיפוק.
9. הבליטו הזדמנויות למידה ופיתוח:
הדור הזה להוט בשיפור עצמי וברכישת מיומנויות. שתפו את תוכניות ההכשרה, ההזדמנויות לפיתוח מקצועי וקידום בסולם הדרגות.
10. טפחו את מערכת היחסים גם לאחר תהליך הגיוס: שמרו על ערוץ תקשורת פתוח. בקשו מהם משוב וערבו אותם בהחלטות המשפיעות על עבודתם כדי לשמור על מערובות ושביעות רצון.
בני דור ה- Z להוטים ללמוד ולצמוח, הם לא מחפשים מקומות עבודה עם תפקידים סטנדרטיים, הם מעוניינים להשיג קריירה.