מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
קידום גיוון והכלה במקום העבודה מתחיל עוד בתהליך גיוס העובדים בעזרת הוגנות ושקיפות בפני מועמדים, זיהוי והסרת אלמנטים המצביעים על הטיה והסברה לכלל העובדים. האחריות לקידום גיוון והכלה מוטלת על מנהלי משאבי האנוש ותפקידם להפעיל מנגנוני דיווח נגישים ודיסקרטיים, להגביר את המודעות ולהוות דוגמה לארגון כולו.
גיוון והכלה במקומות עבודה התפתחו באופן משמעותי במהלך השנים. בעבר התייחסו לנושא במונחים של גזע ומגדר, וכיום, גיוון והכלה מתייחסים לקשת רחבה של משתנים: גיל, נטייה מינית, דת, לאום, מוגבלות, רקע סוציו-אקונומי ואפילו מגוון קוגניטיבי.
לפני מספר שנים, הצורך הראשוני בגיוון והכלה היה מונע מדרישות משפטיות והימנעות מתביעות אפליה, כיום, שנת 2023, גיוון והכלה מצביעים על פתיחות מחשבתית, יצירתיות, פתרון בעיות וחדשנות. ההתקדמות הטכנולוגית והגלובליזציה האיצו עוד יותר את האבולוציה הזו. צוותים וירטואליים והעבודה מרחוק הפכו את מקומות העבודה לגלובליים ומגוונים יותר מאי פעם.
מחלקות משאבי אנוש נאלצו להסתגל לשינויים ולהביע תמיכה והסברה סביב נושא הגיוון וההכלה, והם צפויים להמשיך ולהתפתח, וניזונים משינויים חברתיים, התקדמות טכנולוגית והבנה מעמיקה של הממדים הרבים הטמונים במגוון האנושי.
הדורות הצעירים שנכנסים לכוח העבודה, מגיעים עם תפיסה משלהם לגבי מה שגיוון והכלה צריכים לכלול, ככך שמקומות עבודה יצטרכו להסתגל ולהגדיר מחדש את הגישות שלהם כדי לעמוד בציפיות ובאתגרים החדשים.
בכיתות שלי יושבים מנהלי HR – משאבי אנוש וגיוס מכל הארץ. אחד הדברים שהכי ענייינו אותי עוד לפני שנים, הוא לבחון עד כמה קיימת אפליה במקומות עבודה עוד בשלב של סינון מועמדים. גיליתי שהאפליה העדתית עדיין קיימת, גיליתי שבחינת המועמד ברשתות החברתיות מובילה להטיה ברורה (סוגי בילוי למשל או סגנון לבוש ושפה), הבנתי שקיים רצון למנוע אפליה אבל זה תהליך פנימי שמנהלת הגיוס או מנהל משאבי האנוש חייבים לעבור.