10 טרנדים חמים לשיווק במדיה החברתית ב 2016
שנת 2015 הגיעה לסיומה ואיתה ההכנות לשנה החדשה – 2016. בזמנים כאלו יש לבדוק את האם הפעילות השיווקית שביצעתם בשנת 2015 היתה אפקטיבית, מאיפה הגיעה רב התנועה לאתר, איזה ערוץ גדל בקצב מסחרר, איפה השקעתם בפרסום הממומן וקיבלתם "תשלום בעד האגרה", מה התוכן שהאוהדים שלכם הכי אהבו, ומה הפוסטים הכי ויראליים שלכם. כל אלו יכולים לתת לכם תמונת מצב על הפעילות החברתית של 2015 ואת ארגז הכלים לשנת 2016. אם אתם בעיצומו של פיתוח אסטרטגי לעסק והכנת תוכנית שיווק לאינטרנט, כדאי שתקחו בחשבון את הטרנדים הצפויים לנו בשנה הקרובה:
1. התאמה לניידים
שנת 2016 תעצים את השימוש בניידים ולכן עליכם לבדוק היטב את הנראות של האתר דרך ניידים ולהתחיל לעבוד איתו כדי להפעיל את הערוצים החברתיים שלכם. הנייד נמצא איתנו רב היום בכל מקום, הוא מאפשר לנו להתעדכן ברשתות החברתיות, לתקשר עם חברים, לקרוא חדשות, להתעניין במוצרים, לצפות בסרטוני וידאו, לכתוב הערות וביקורות וכל דבר שנמצא על פלנטת האינטרנט.
אם אתם לא יודעים איך לבדוק את נראות האתר בגוגל למשל בניידים השונים, אתם מוזמנים לבצע את הבדיקה הבאה כאן – כל מה שעליכם לעשות הוא להזין את כתובת הדומיין שברשותכם (שם המתחם – כתובת האתר).
2. הרשתות החברתיות מתחזקות
עם כמויות של דפים ופרופילים עסקיים, המדיה החברתית תהפוך להיות מרכז מידע למוצרים ולשירותים. זה לא שאנחנו נתחיל לקנות טלויזיות דרכן, עדיין גוגל תככב בתחום החיפוש, אבל החיפושים ברשתות החברתיות יתעצמו כתוצאה מההשתוקקות לתוכן ויזואלי (מה שלא נראה בכל אתרי האינטרנט, לא כולם מבינים את הצבעוניות הדרושה שיש להכניס לאתר הבית). גורם נוסף שישפיע על החיפוש במדיה החברתית הוא הרצון לקבל אישור מחברים. להיעזר בחכמת ההמונים יותר, לקרוא ביקורות, הערות וכל מידע שנוצר מגולשים אמיתיים (לא כולם כאלו).
3. פייסבוק עדיין לא מתה
במקביל, כדאי להוריד את האפילקציות השונות של הרשתות החברתיות שאתם נמצאים ו/או משווקים בהם. בתחילה זה מרגיש קצת מסורבל, אבל לא מתיר לכם ברירה. אני שוב מדגישה, עסקים שלא יצעדו יד ביד עם הטכנולוגיה יפסידו! לדוגמה, לניהול הדף העסקי הורידו את האפליקציה לניהול דפי פייסבוק כדי לתקשר עם האוהדים ישירות, תגובות, העלאת תוכן, צפיה בנותנים וכדומה.
אם עדיין לא הקמתם פרופיל באינסטגרם, כדאי שתמהרו. אינסטגרם רק הולכת ומתחזקת וזאת לאור העובדה שפייסבוק הפחיתה את הנראות הטבעית של הדף, אפשר לשמוע את תלונות בעלי הדפים ומצד האחר לקרוא את הדוחות הרבעוניים של פייסבוק שמצביעים על זה גם כן (אני מזכירה לכם את הטקטיקה של גוגל, 10 תוצאות אורגניות באינדקס החיפוש ומי שרוצה בכל זאת להיראות שם נדרש לשלם עבור מערכת הפרסום של גוגל אדוורדס, אז מה הפלא שפייסבוק התחילה לדלל את המעורבות האורגנית?) ואם לא ביקרתם בפריסקופ של טוויטר, נסו בהקדם.
4. מספר הערוצים החברתיים לטובת השיווק ילך ויגדל
המחשבה שרק פייסבוק היא הפלטפורמה הטובה ביותר לשיווק העסק שלכם היא שגויה. יש לפעול בכמה זירות בסינכרון מלא, לחדש בכל אחד מהערוצים, לא פשוט, אבל עם תוכנית תוכן טובה, אפשרי. אל תשכחו את העדכון המשמח של יוטיוב – תרגום ערוצים וכותרות של סרטונים לשפות זרות.
5. החדשות ירדפו אותנו יותר ברשתות החברתיות
פייסבוק השיקה תכונה של פרסום מאמרים מיידית, ביניהם ניו יורק טיימס, באזפיד ועוד הוצאות לאור. בשנת 2016, החדשות ירדפו אותנו יותר ואנחנו נזכה לעדכונים לייב מכל אתר חדשותי מוביל.
6. תוכן ויזואלי יצירתי
כבר ידוע שתמונה מסבה יותר את תשומת הלב ברשתות החברתיות, ווידאו יותר. תצטרכו ליצור תוכן חזותי שמציג את טקסטים בדרך יצירתית יותר על מנת להפעיל את האוהדים. יש כאלו שיתמקדו בחידונים, שאלונים ומשחקי חשיבה יצירתיים, כל מה שיגרום לגולש להתערב לכם בתוכן, יהיה מבורך במיוחד, גם אם אין לכם מה למכור לו, עדיין כדאי לגרום לו לא לשכוח אתכם. הודעות לציבור, עזרה בבחירת מועמדים, בקיצור כל מה שדורש את הקהל לבקר באתר הבית.
7. שירות לקוחות דיגיטלי
בשנת 2016 אנחנו נזכה לראות יותר חברות וארגונים שעושים שימוש ברשתות החברתיות לטובת מתן שירות לקוחות דיגטלי. קיימת עליה במודעות של המשפיעים בארגונים על היכולת לשקף דווקא את איכות החברה והחשיבות לתת שירות ללקוחות באופן קצר ויעיל. האם זו קבוצה בלינקדאין או בפייסבוק, מספר טלפון לפעילות דרך הוואטסאפ, כל דבר שיקצר את זמני ההמתנה.
8. מענה מהיר בפייסבוק
מאז שפייסבוק הציעה לנו אפשרות לשפר את שירות הלקוחות בדפים עסקיים וציינה שהיא מתחשבת בזמן התגובה כדי לדרג דפים (עדיין החיפוש לא עובד כמו גוגל), בעלי עסקים רבים מבינים את הצורך בזמינות עבור אוהדים.
9. יותר אותנטיות
אחרי שהבנתם שהתמונות שאתם רוכשים באתרי סטוק נמצאות גם בדף העסקי של המתחרים שלכם, הגיע הרגע לתפוס עם העדשה רגעים קסומים בעסק או בארגון. גם אתם סופר רשמיים, עדיין תוכלו לייצר תוכן ויזואלי מקורי באמצעות אינפוגרפיקות, תמונות מאירועי החברה, ימי כיף, סניפים וכדומה. התמונות המקוריות שצולמו בעסק או בארגון שלכם הן מקוריות ואותנטיות, אל תוותרו על זה, תובילו אותם היישר למנועי החיפוש לתמונות שיהוו מקור תנועה נוסף ותגרמו להם לבלוט בתוצאות מנועי החיפוש לתמונות ברשתות חברתיות.
10. אופטימיזציית תוכן לניוזלטר
אם עד היום לא ניתחתם את אחוזי הפתיחה במערכת הדיוור האלקטרוני, השנה תצטרכו לבהות בהם ולנתח את התוכן לטובת מיקסום אחוזי הפתיחה. שימוש במשפטי מכירה חוזרים ואיבוד הפרופורציות, לא רלוונטיים יותר. סיפור על הלידה שלך וטכניקת מכירה תוך כדי, יגרמו לקהל המאמינים לנטוש ולבחור באפשרות להסיר את שמם מרשימת הדיוור. התאמת התוכן תעלה שלב, ותתפוס את מירב תשומת הלב של המפרסמים באמצעות דואר אלקטרוני.
לסיכום...
יש לכם הזדמנות לצמוח, להגדיל את החשיפה האורגנית ברשתות החברתיות ובעקבות כך את התנועה האורגנית לאתר. סביר להניח שתצטרכו להיערך לתקציבים גדולים יותר בפרסום הממומן, ולשקול לשכור שירותים של מנהל מדיה חברתית כדי שלא לגווע בזירות החברתיות. 2016 תדחוק אתכם לפינה, תדרוש מכם להיות טובים יותר, מהירים ויצירתיים. צאו מהארון, מהקופסא ומכל מקום שמשאיר אתכם באיזור הנוחות!
אז מה אני מקווה לא לראות בשנת 2016…
- דפי נחיתה מכוערים שקיבלתם חינם ונראים כמו דיוור זבל
- דפים עסקיים נטושים
- כותרות בניוזלטר שגורמות לי ללחוץ על מחק מבלי לחשוב פעמיים
- באנרים ופרסומים שמבטיחים את אגדת סינדרלה
- אתרי אינטרנט חינמיים שלא מאפשרים לא לגולש ולא למנוע החיפוש ליהנות מהם
- עסקים שעושים שימוש מרובה בתמונות שנרכשו בסטוק תמונות והתמונות חוזרות על עצמן בקרב כל מי שעוסק באותו התחום
- חוסר מקוריות של מפרסמים
ניתן להזמין הדרכות לארגונים ולחברות או להצטרף ללימודי מדיה חברתית מעשיים בקבוצה
שנה נפלאה!.