מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
ההיסטוריה של גיוון והכלה (D&I = Diversity & Inclusion) בארגונים התפתחה באופן משמעותי במהלך השנים, ומשקפת שינויים חברתיים, פוליטיים וכלכליים. אתחיל מהאבולוציה של גיוון והכלה בארגונים ואתייחס לחשיבות הגבוהה של גיוון והכלה בשנת 2025 (בפרט אחרי אירועי אוקטובר 2023).
חוק זכויות האזרח משנת 1964 אסר אפליה בתעסוקה על בסיס גזע, צבע, דת, מין או מוצא לאומי, והניח את הבסיס לגיוון במקום העבודה. נוצרה מדיניות מתקנת לאפליה היסטורית ולפיתוח שוויון הזדמנויות בעבודה.
בשנות ה-80, הרעיון של גיוון במקום העבודה החל לכלול לא רק גזע ומגדר אלא גם גורמים נוספים כמו גיל, מוצא אתני ויכולות פיזיות. ארגונים החלו לזהות את התרומה העצומה של גיוון כח האדם לשיפור הביצועים והתחרותיות.
בשנות ה 90, המיקוד התרחב ליצירת סביבת עבודה מכילה שבה עובדים מגוונים הצליחו לשגשג. המושג "הכלה" זכה להכרה והדגיש את הצורך ליצור מקום עבודה בו העובדים מרגישים מוערכים ושייכים.
ארגונים זיהו את השוני בהקשרים גלובליים בתרבויות ובמיקומים גאוגרפיים שונים. הגדרת המונח התרחבה, והתייחסה גם לנטייה מינית, זהות מגדרית ורקע סוציו-אקונומי. ההגנות המשפטיות לקבוצות מגוונות המשיכו להתפתח עם אבני דרך משמעותיות כמו הלגליזציה לנישואים חד מיניים במדינות רבות.
גיוון והכלה בארגונים הפכו להיות ציווי עסקי אסטרטגי ולא רק חובה משפטית או מוסרית. חלה התמקדות ביכולת למדוד גישות המושתות על גיוון והכלה.
האסון העצום שפקד אותנו ב -7 לאוקטובר, הוביל חברות וארגונים לפעול מיידית במתכונת חירום: חלקם הוציאו עובדים לחל"ת, חלקם פנו לעבודה מרחוק, והתעורר צורך במתן כלים להתמודדות עם לחץ וטראומה, הדרכות לפיתוח חוסן נפשי, תנאי עבודה בטוחים לעובדים חיוניים, שמירה על תקשורת פתוחה ואמפטית, תרומה לקהילה והתנדבות, אימוץ קהילות, סיוע כלכלי ומנטלי ועוד.
בשנת 2024, נושא הגיוון וההכלה (D&I) בארגונים צפוי להתמקד בכמה תחומים מרכזיים, המשקפים ערכים חברתיים, התפתחות טכנולוגית וזרימה עם הדינמיקה המשתנה של כוח העבודה.
פיתוח הגיוון וההכלה (D&I) בארגונים הוא הרבה מעבר להתפתחות מקצועית, גיוס עובדים בעלי רקע שונה, ויישום תוכניות רווחה. פיתוח אמיתי דורש גישה מקיפה, יצירתית ומבוססת נתונים שמחלחלת לבטן הארגון. כידוע יש לו השפעה על ההכנסות, המוניטין, אסטרטגיית מותג המעסיק וכו', ודווקא בזמני משבר וההתאוששות ממנו, ארגונים צריכים לזכור: לבחור עובדים שהם שונים ולרכז אותם תחת מטריה אחת בלי תחושת מחוברות עמוקה, זה לא גיוון.