מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
עובדים או מועמדים הם לא רק נכסי הארגון, אלא בני אדם עם רגשות, צרכים ושאיפות. המושג חווית עובד מתייחס לרווחתו המלאה, תוך התייחסות לבריאותו הפיזית והנפשית, קידומו והתפתחותו המקצועית. התמקדות בחוויית העובד הייתה תמיד משמעותית, אך היא הפכה בולטת יותר בשוק העבודה שבו מועמדים מחפשים הרבה מעבר לתלוש שכר גבוה, ושואפים לקריירה משמעותית ותרבות ארגונית מטפחת ותומכת.
גישה הוליסטית המתמקדת בהיבטים שונים של מסע העובד, היא המפתח לטיפוח סביבת עבודה שבה העובדים מרגישים מוערכים, נתמכים, בעלי מוטיבציה לשיתוף פעולה ולהצלחה אישית וקולקטיבית.
שלב ההצטרפות לארגון: תהליך הצטרפות מובנה ומסביר פנים הוא חיוני במתן הטון לחוויית עובד חדש. זה מתחיל במדרגה הראשונה בגיוס העובדים, עם תקשורת ברורה לגבי התפקיד, התרבות הארגונית והציפיות.
סביבת עבודה ותנאי עבודה: סביבת עבודה בטוחה, נוחה ומכילה הופכת את החוויה לנעימה. חללי עבודה מעוצבים וארגונומיים, כלים וטכנולוגיה מתאימים, ומרחב המקדם שיתוף פעולה ופרודוקטיביות.
פיתוח מקצועי וצמיחת קריירה: הזדמנויות למידה מתמשכות, כולל תוכניות הכשרה, סדנאות לעובדים, חונכות ותוכניות לפיתוח קריירה.
הכרה ותגמולים: מערכת הכרה ותגמולים לניהול הישגים אישיים וצוותיים, בונוסים על ביצועים ותודות לא פורמליות.
איזון עבודה-חיים וגמישות: קידום איזון בריא בין עבודה לחיים באמצעות סידורי עבודה גמישים, אפשרויות עבודה מרחוק, שעות גמישות ולוחות זמנים במשרה חלקית.
בריאות ורווחה: השקיעו בתוכניות לרווחת עובדים הקשורות לבריאות פיזית, נפשית ורגשית. זה יכול לכלול יתרונות בריאותיים, תוכניות בריאות, שירותי ייעוץ ויוזמות המקדמות אורח חיים בריא.
תקשורת ומשוב יעילים: טפחו ערוצי תקשורת פתוחים ושקופים שבהם העובדים יכולים לשתף את הרעיונות, המשוב והחששות שלהם.
חפש באופן קבוע משוב מעובדים.
פיתוח מנהלים: פיתוח מנהלים אמפתיים, נגישים ומיומנים לניהול צוותים מגוונים, באמצעות הדרכות מקצועיות ליצירת משוב בונה, לעורר השראה ולהניע צוותים.
מעורבות עובדים: עידוד עובדים לקחת חלק בקבלת החלטות ולקיחת חלק בפרויקטים ויוזמות המשפיעים על עבודתם ועל הארגון.
שיפור מתמיד וחדשנות: טיפוח תרבות של שיפור מתמיד וחדשנות, שבה עובדים זוכים להתעוררות יצירתית לטובת מינוף הארגון.
הקשר בין חווית עובד חיובית לשימור עובדים הוא חזק וישיר. חווית עובד חיובית תורמת באופן משמעותי לשביעות רצון, מעורבות ונאמנות גבוהים יותר של העובדים, אשר בתורה מובילה לשימור עובדים מוגבר. כשיש אנרגיה חיובית במקום העבודה, הכרה במאמצים והזדמנויות לצמיחה, ירידה בשיעורי התחלופה היא טבעית. חוויות חיוביות בונות קשרים רגשיים בין העובדים לארגון ובכלל… עובדים משמרגישים שדואגים להם, נוטים פחות לחוות שחיקה. עובדים בריאים רגשית, נוטים לספק תוצאות טובות במסגרת התפקיד.
חווית עובדים חיובית צריכה להיות המטרה הכי חשובה בארגון. עובדים מרוצים מובילים לתפוקה גבוהה, מערכות יחסים בריאות, והצלחת הארגון כולו. האחריות לשימור עובדים בארגון מתחילה במנהלים, הם האחראים לביסוס חזון ברור וכיוון אסטרטגי הכולל שימור עובדים כיעד מרכזי. אחריהם מנהלי HR – משאבי אנוש הממלאים תפקיד משמעותי ביישום מדיניות ופרקטיקות המשפיעות על שימור עובדים. ואחרונים חביבים…העובדים. יש להם יש תפקיד בשימור העובדים באמצעות מעורבות, שיתוף פעולה והאחריות למימוש המדיניות. השקעה בשימור תוביל בין היתר גם ליצירת מותג מעסיק חזק.