מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
שקיפות בארגונים משפיעה ישירות על על מעורבות העובדים, הפרודוקטיביות והבריאות הארגונית הכללית, ובונה סביבת עבודה זורמת, מכילה ושיתופית. אם בעבר התקשורת הפנימית הייתה לרוב היררכית וחד-כיוונית – מההנהלה הבכירה לעובדים, כיום, התקשורת היא אינטראקטיבית ונמצאת כמשימה מועדפת להשגת חווית עובד חיובית. ארגונים הדוגלים בשקיפות זוכים למוניטין חיובי המהווה יתרון תחרותי משמעותי בגיוס עובדים, שימור עובדים, מכירות ופרסום.
הדינמיקה בין מנהלים לעובדים היא מטבעה לא סימטרית בגלל המגבלה לחשוף סוגי מידע שונים. החשיבה המסורתית של מנהלים שהחלטות מתרחשות בחדרי חדרים ובדרג העליון בלבד, לא תואמת את העידן שלנו. יצירת היררכיה שטוחה באמצעות שקיפות ושיתוף מידע היא משחררת ופורצת גבולות.
במחקרים שונים מצאתי שעובדים בוחרים בשקיפות – כגורם הראשון בקביעת האושר שלהם במקום העבודה. כשיש בהירות תקשורתית, בהירות בתפקידים, בהירות בשינויים ובהחלטות, הצוות מרגיש חלק משלם. הוא רוצה לתרום, להשפיע, לשנות ולהצליח. הנהלה שמקדמת בהירות ושקיפות מונעת סכסוכים, תקיעות ומכשולים, ולכן קביעת מדיניות המבוססת על שקיפות הופכת את מקום העבודה לנעים, פתוח, מכבד ומאפשר.
מעורבות עובדים היא תוצאה של קשת רחבה של גורמים, חיוביים ושליליים, כאשר שקיפות במקום העבודה היא רק אחד מהם. עובדים שזוכים לשקיפות, אמון וגבולות ברורים נוטים לתת מעצמם יותר. כשהדרג הבכיר הוא פתוח ואין תחושת ניכור והסתרה, העובדים מרגישים שהם יכולים לדבר, לשתף ולשקף את התחושות שלהם בקלות, וכשיש תקשורת פתוחה בין שני המעמדות, ההצלחה לא מאחרת להגיע. מקומות עבודה שמקדמים פתיחות, מזמינים מועמדים לדפוק על הדלתות שלהם ומעודדים תחושת שייכות. גישה פתוחה למידע מאפשרת לקבל החלטות מושכלות, מציפה רעיונות ומשוב, החיוניים ליצירתיות ולפתרון בעיות.
הבנת נושא השקיפות והיתרונות שהיא מביאה צריכים להיות ברורים לכולם, להגיד את זה – זה לא מספיק. בשוק העבודה של היום, שקיפות היא גורם מפתח שעובדים פוטנציאליים לוקחים בחשבון בעת בחירת מעסיק חדש. תרבות שקופה פונה למועמדים איכותיים שמחפשים ניהול מודרני – מעסיקים פתוחים, כנים ואחראים, וזה ניכר כבר בשלב הגיוס הראשוני ובחווית המועמד. שקיפות במדיניות, הזדמנויות להתקדמות בקריירה והערכות ביצועים משפרים גם את המערך לשימור עובדים ומשפיעים על הפחתת שיעורי הנטישה.
מסיבת הפתעה יכולה להיות כיפית כשאתם חוגגים אירוע פרטי, אבל לא כשהיא קשורה לשינויים בעבודה. אף אחד לא רוצה לחשוב שהוא היה עיוור להתפתחויות. שינויים בארגון, בין אם מדובר בסדר מחדש, שינויי מנהיגות או צירופים אסטרטגיים, צריכים להיות גלויים לניהול ציפיות ולהפחתת ההתנגדות. תקשורת פתוחה לגבי הסיבות לשינוי, השפעותיו הצפויות וכיצד ינוהל, יכולה להקל על החרדות והחששות.
שקיפות מקדמת תרבות של יושרה והתנהגות אתית. כאשר ארגון שקוף לגבי הפעולות, המדיניות וההתנהלות שלו, הוא מציב סטנדרט גבוה ליושר ואתיקה. זה לא רק עוזר במניעת שיטות לא אתיות במחלקות השונות, אלא גם משפר את המוניטין של הארגון עם לקוחות, שותפים ומשקיעים.
שקיפות ויושרה הם ערכים כל כך חשובים בעיניי. כל סוגיה מורכבת ניתנת לפירוק וקרובה למציאת פתרון שיש בהירות. תחת תפקיד מנהלת משאבי האנוש לקדם שקיפות בקרב מנהלים ועובדים יחד, לשבץ אותה במדיניות וחזון הארגון, באסטרטגיית מיתוג המעסיק, בתכניות הדרכה לעובדים, מה שיהפוך את הארגון לנחשק בקרב מועמדים ועובדים.