מגבלת 20% טקסט במודעת פרסום בפייסבוק - ירדה
בשורה משמחת. שנת 2020 – פייסבוק משחקת אותה עם עדכון חשוב למפרסמים, מגבלת הטקסט במודעת פרסום – לא עוד. מעתה אפשר לפרסם תמונות בקמפיינים ללא חשיבה יצירתית איך לסדר את התוכן שיעבור את המבחן שפייסבוק נהגה לעשות שנים. זוכרת את השיחות עם צוותי העיצוב השונים, איזה משפט לבחור, איפה למקם אותו, ביצוע בדיקה ידנית עצמאית לפני כל העלאה ואת החלום לקבל את האור הירוק. אז אם בא לכם קצת נוסטלגיה, מה עברנו משנת 2016 ועד 2020 בכל הקשור לתמונות בקמפיינים בפייסבוק, מוזמנים לגלול ולהמשיך לקרוא.
20% טקסט במודעת פרסום בפייסבוק - הכללים!
פייסבוק הודיעה כי היא עומדת לשנות את חוק ה 20% טקסט במודעות הפרסום ברשת (8.6.2016). העדפתה הברורה לקדם תמונות מועטות טקסט נבעה מהרצון לשמור על עולם קריאטיבי, מינימלי ואיכותי. וכמובן שאין חופש בלי גבול. התחליף שפייסבוק מציעה הוא הדבקת תווית ציון למודעות והשפעה ישירה על החשיפה שלהן. תמונות בעלות ציון נמוך לא תגענה לקהל היעד. לא חבל?
על סמך מה פייסבוק פסלה עד כה מודעות עם מעל ל 20% טקסט?
בכלי של פייסבוק למדידת 20% טקסט בתמונת פרסום היא כותבת באופן ברור: "מודעות שיש להן יותר מ-20% טקסט בתמונה לא יאושרו להצגה בפייסבוק או באינסטגרם. טקסט רב מדי יכול להיראות כמו ספאם ולגרום לאנשים לחשוב שהמודעה שלך באיכות נמוכה. יש להקפיד ולהשתמש בכותרת ובגוף המודעה כדי להסביר לאנשים את הסיבה לפרסום ומה שברצונך שהם יעשו. "
בדיקת 20% טקסט במודעות פרסום, כך תעשו זאת:
1. לאחר שתעלו תמונה, פייסבוק תחלק אותה לריבועים קטנים. תוכלו ללחוץ על הקישור הזה – הכלי לבדיקת כמות טקסט בפייסבוק
צילום מסך: הכלי לבדיקת טקסט המודעות בפייסבוק
2. סמנו את הריבועים בהם נמצא הטקסט ופייסבוק תציג הערה.
צילום מסך: הכלי לבדיקת טקסט המודעות בפייסבוק
הקיטלוג החדש בפייסבוק
פייסבוק פרסמה במרכז העזרה הנחיות לשימוש בטקסט בתמונות לטובת פרסום. בדוגמה למטה תוכלו לראות שהימנית עם הלוגו תקינה לעומת השמאלית הכוללת גם לוגו וגם טקסט. בנוסף היא מציינת שטקסט הנמצא על עטיפת ספר למשל אינו נחשב בספירה ועוד. המסר הבולט שהיא מנסה להעביר לנו הוא שמירה על הפשטות: "אם הייתם חולפים על פני התמונה בנסיעה במהירות של 100 קמ"ש, האם הייתם מבינים אותה?"
מפרסמים יוכלו להעלות תמונות עם טקסט ללא מגבלת ה 20%, אך יצטרכו לקחת בחשבון שפייסבוק שואפת להציג מודעות איכותיות. אלו הן 4 הקביעות, ככל שהאחוז גבוה יותר – החשיפה נמוכה יותר:
- מתאים – פחות מ 20% טקסט
- נמוך – בין 20-50% טקסט
- בינוני – 50% טקסט
- גבוה – 75% טקסט
מה יקרה אם תעלו בכל זאת תמונה עם יותר מ 20% טקסט?
תקבלו הודעה שאתם נמצאים בשלב של חריגה, להלן הציטוט: "יתכן שלא תגיע לקהל שלך מכיוון שתמונת המודעה מכילה רב מידי. פייסבוק מעדיפה תמונות מודעות ללא טקסט או טקסט מועט, אלא אם אתה עומד בתנאים לאישור חריג, שנה את התמונה לפני ביצוע ההזמנה. קבל הדרכה לצמצם את הטקסט בתמונה.
בדקנו את מגבלת הטקסט של פייסבוק...
סיפור אמיתי, תלמידה שלי העלתה פרסום לפייסבוק בדף אותו היא מנהלת (ליתר דיוק בעלת המקום), פייסבוק מיד ציינה את ההערה המופיעה למעלה בגלל כמות הטקסט. אגב, מי מביניכם שמחפש מקום טוב לצפות ביורו – יש להם מספר סניפים, חפשו אותם בפייס 🙂
זו התוצאה כשמעלים תמונה עם אחוז טקסט גבוה, פייסבוק מציינת שכנראה שמודעת הפרסום לא תוצג. מי מאיתנו רוצה להעלות קמפיין ואין לו סיכוי להופיע… מבאס.
סתם שתדעו...
חלק מן המפרסמים הצליחו לעקוף את הכלל באמצעות שינוי מיקום הטקסט על גבי התמונה, ולעיתים באמצעות הטעיות צבע, ז"א הם העלו את אותה המודעה בצבע רקע שונה…
לסיכום..
אל תתחכמו, אל תגזימו, אל תשתוללו. תזכרו את נושא המיתוג וכמנהלי מדיה חברתית – הבהירו את העדכון ללקוחות שלכם כדי שהם לא יאבדו את הראש.
ויש גם מסר לבעלי העסקים: רובכם נוטים לחשוב שמכירה פומבית מושפעת מעוצם התחרות בתחום, אבל לא לוקחים בחשבון את נושא איכות המודעה, תמונות לא מלהיבות, קריאות לפעולה לקויות, כותרות לא אפקטיביות, הפניות לדפי נחיתה לא ממוקדים, בחירת תחומי עניין לא רלוונטיים וכו' שמשפיעים גם כן ודבר אחרון…את שירות לסינון מודעות פרסום של משתמשי הרשת. דווקא בזמן בו פייסבוק נמצאת בירידה בחשיפה האורגנית לפוסטים ומשאירה לנו את הצד הממומן, אתם חייבים להיצמד לתנאים.