ש: כאמא אני חייבת לדעת איזה סכנות צפויות לילד שדוחק בי לאפשר לו לגלוש בפייסבוק, איך אני יכולה להיות בטוחה שהוא מוגן?
ת: במדיניות החברה, תחת הצהרת הזכויות ותחומי האחריות, פייסבוק מפרסמת רשימת התחייבויות שהיא מבקשת שהגולשים יקחו בהן חלק. על פניו נראה שמתוך כל 10 הדיברות לבטיחות המשתמשים בפייסבוק, רק האחרונה שבהן, היא תתחייב לכבד מצידה (בכל זאת יש מליוני מודעות פרסום ברשת).
לשאלתך, פייסבוק לא מצהירה על הסכנות, אבל היא מפרסמת רשימת בקשות בהן היא מבקשת מהמשתמש להימנע מ…
לדעתי כאן תוכלי למצוא מענה.
ציטוט:
"אנו פועלים כמיטב יכולתנו כדי לשמור על הבטיחות בפייסבוק, אולם איננו יכולים להבטיח זאת. כדי לשמור על הבטיחות בפייסבוק, אנו זקוקים לעזרתך ומבקשים ממך לקחת על עצמך את ההתחייבויות הבאות:
1. לא תפרסם תקשורת מסחרית שלא אושרה (כגון ספאם) בפייסבוק.
2. לא תאסוף תוכן או מידע של משתמשים ולא תיגש לפייסבוק בצורה אחרת, באמצעים אוטומטיים (כגון מנועי איסוף, רובוטים, עכבישים או שואבי תכנים) ללא הרשאה מראש מאתנו.
3. לא תיקח חלק בפעילויות שיווק רב שכבתי בלתי חוקיות, כגון שיווק פירמידה, בתוך פייסבוק.
4. לא תעלה וירוסים או קודים זדוניים כלשהם.
5. לא תשיג בעורמה פרטי כניסה ולא תיגש לחשבון השייך למישהו אחר.
6. לא תנהג בבריונות כלפי משתמש, לא תאיים ולא תטריד משתמשים.
7. לא תפרסם תוכן שיש בו משום דברי שטנה, איום או תוכן פורנוגרפי; מסית לאלימות; או מכיל עירום או אלימות גרפית או לא מוצדקת.
8. לא תפתח ולא תפעיל אפליקציית צד שלישי המכילה תוכן הקשור לאלכוהול, היכרויות או תכנים אחרים למבוגרים (לרבות פרסומות) ללא הגבלות מבוססות-גיל הולמות.
9. לא תשתמש בפייסבוק לביצוע פעולות לא חוקיות, מטעות או מפלות.
10. לא תעשה דבר שעלול להשבית, להעמיס יתר על המידה או לשבש את הפעולה התקינה או את המראה של פייסבוק, למשל התקפות מסוג מניעת שירות או התערבות בעיבוד דפים או בפונקציונליות אחרת של פייסבוק."
https://www.facebook.com/legal/terms
שאלה מצידי
האם לא נתקלתם בספאם עד כה? האם גיליתם ששיטות השיווק כגון שיטת הפירמידה נכחדו ברשת (בקרו בקבוצות השונות)? מתי לאחרונה נתקלתם במודעת אזהרה מפני וירוס בפייסבוק (נסו לגלול בהודעות בתיקיית 'אחר'? האם עיניכם לא זיהתה מעשה בריונות בחודש האחרון (וההתאבדות שאחרי)? מה עם תמונות עירום? דברי שטנה והסתה, האם כולם מקפידים לשמור על אהבת חינם? בקיצור, ממליצה לה להתמקד ביצירת אלגורתמים לזיהוי הפרת מדיניות, כי זה בטח לא יבוא מצידנו למרות הנסיון היפה שלה להציג לנו אפשרויות דיווח מגוונות, שגם לא בהכרח משפיעות על הפרסומים, וגם שם בנושא הפרסום הממומן, יש לא מעט אי דיוקים מצידה. להתמודד? להישאר למרות שלא טוב? מה האלטרנטיבות? מוזמנים ללמוד על שיווק בפייסבוק בקורס מקצועי.