איך פייסבוק מדרגת סרטוני וידאו בניוזפיד?
שיווק סרטוני וידאו בפייסבוק הוא חלק משמעותי בתוכנית השיווק הדיגטלי ל 2017. פייסבוק סחפה אותנו לעולם הוידאו באופן אחר מיוטיוב ומעודדת יצירת סרטוני וידאו חיים יותר מכל. בינואר האחרון היא הודיעה על עדכוני אלגוריתמים לטובת תוכן כתוב ו-וידאו. במה מדובר?
פייסבוק ממשיכה להבהיר לנו כי התוכן האותנטי באוסף החדשות (ניוזפיד) הוא זה שינצח. בחודש ינואר 2017 פייסבוק הצהירה על התייחסותה לתוכן חדשות בעל ערך. אותו אלגוריתם יתחשב באותם סיגנלים שמזהים סימוני הסתרת תוכן, ספאם וחוסר עניין. במקביל היא פועלת לשיפור האלגוריתם שמדרג את סרטוני הוידאו שצובעים את הקירות בשנתיים האחרונות, עוד צעד להשגת תוכן מותאם אישית למשתמש.
הדירוג של הסרטונים מושתת מעורבות
בחודש יוני 2015 פייסבוק הצהירה כי האלגוריתם שמדרג סרטוני וידאו מתמקד במעורבות המשתמשים בסרטוני וידאו (שידורים חיים וסרטוני וידאו רגילים), וקובע את הדירוג לפי אהדה (לייקים), שיתופים, תגובות ועוד פעולות אחרות שלא נראו לעיני משתמשים אחרים, כגון הפעלת קול בסרטון, הגדלה למסך מלא וכו'.
ב 26.1.2017 פייסבוק ציינה בבלוג החברה כי האלגוריתם שמדרג סרטוני וידאו יתייחס לעניין שהסרטון יוצר סביבו בין אם הוא קצר או ארוך. כידוע, רב המשתמשים מאבדים את הסבלנות כשהם נתקלים בסרטוני וידאו ארוכים, אבל אם תיצרו סרטון ארוך בעל ערך למשתמש ותגרמו לעניין אפילו בחלקו, פייסבוק תתחיל לחבב אתכם. "השלמת אחוזי הצפיה" של סרטוני וידאו בפייסבוק הוא המדד להצלחתו.
כך האלגוריתם מחשב את הצפיות בפייסבוק
לדוגמה: משתמש 1 בחר לצפות בסרטון ארוך בן 10 דקות ונטש אותו לאחר לאחר 5 דקות, ומשתמש 2 בחר לצפות בסרטון שאורכו 3 דקות ונטש אותו לאחר כדקה וחצי, שניהם נטשו את בסרטון וידאו בפייסבוק לאחר 50% צפיה, אבל הסרטון הארוך ייחשב כ"חביב" בעיני האלגוריתם בגלל הצלחתו "להחזיק" את הצופה למשך 5 הדקות.
האלגוריתם לסינון תוכן פנימי
כמות המידע האינסופית חייבתת לעבור מסע סינון כדי להיות אפקטיבית. תפקידם של האלגוריתמים לסינון תוכן בפייסבוק או בגוגל פועלים כמכונות המקטלגות מידע לפי נושאים ובדירוגים שונים. לדוגמה, אלגוריתם שמתייחס לאיכות תוכן באתר למשל יעקוב אחר משך זמן הגלישה בדף, מעבר בין דפים, שיתוף הדף וכו'. כנ"ל ההתייחסות של האלגוריתם לסינון תוכן בפייסבוק שידרג אתכם גבוה אם התוכן שלכם עניין מאוד את הקוראים, אם הוא זכה לשיתופים, הטמעות וכדומה.
מה אחוז הסבלנות שלכם?
לטענת פייסבוק אין לה העדפהה לסרטוני וידאו ארוכים על פני קצרים, הכל תלוי בעניין שהם מייצרים אצל הצופים וככל שתתחברו לסוג תוכן בפייסבוק היא תדאג להציף אותו עבורכם בניוזפיד. רגע לפני שאתם יוצרים סרטון וידאו שיווקי, חשבו על מסר מרתק, יצירתיות, מניעת הסחות דעת, הנעה לפעולה וכל מה שישפיע על הצופים.
בואו ללמוד בקורס להכשרת מנהלי מדיה חברתית
המסר ליוצרי תוכן וידאו בפייסבוק:
שיווק באמצעות סרטוני וידאו הוא לא תחליף לערוצים הקיימים, הוא תוכן משלים. בגלל היתרון העצום שיש בפייסבוק למשווקים להגיע אל קהלים ממוקדים יותר הרבה מהם חושבים שעכשיו חייבים להתמקד רק בוידאו ולא משנה איזה. סרטוני הוידאו צריכים לעניין את הצופים ולפי עדכון האלגוריתם, הם צריכים לרתק וזה לא פשוט.
תוכלו לבדוק בנתוני השימוש (תובנות וידאו ב Analytics) את ההתייחסות לסרטונים שיצרתם ולנתח מהו התוכן שבאמת מעניין את הצופים שאוהדים את הדף. נסו מגוון סרטונים, אל תיצמדו לרעיון אחד, אם יש לכם שיתופי פעולה שיכולים להציג שידורים חיים בפייסבוק למשל, תוכלו להגדיר אותם כ'תורמים' במערך התפקידים.
לתשומת ליבכם: האלגוריתם שמדרג סרטוני וידאו בפייסבוק אינו משפיע על הפצת מודעות וידאו ויתייחס לסרטוני וידאו אורגניים בלבד ולאלו ששוכנים ברשת ולא מחוצה לה.
החשיפה לפוסטים רק יורדת בפייסבוק
בטח שמתם לב שעם הזמן יותר ויותר אנשים לא רואים את הפוסטים שלכם בפייסבוק. אז מה זה קורה? מה המטרה העליונה של פייסבוק? ומה לעשות עם השליטה של הרשת הזו?
10 המכות של מנהלי המדיה החברתית
ראיינתי, ליקטתי, כתבתי עבורכם את 10 המכות הנפוצות של מנהלי המדיה החברתית בעבודה מול לקוחות. שימו לב, נשאלו למעלה מ 50 מנהלי מדיה חברתית. סופר חשוב
תמונת הקאבר בפייסבוק מתחלפת לוידאו
חדש חדש חדש, לא הגיע עוד לכל הדפים העסקיים. הוידאו הולך להיות גם בראש העמודים העסקיים. על השינוי המבורך, הכח העצום של הוידאו בפייסבוק, והעדכון שתיכף יתגלגל לכולם.