מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
תוהים מה הטרנדים החמים בשיווק במדיה החברתית? אם נביט באתגרים שעמדו בפנינו ב-2015, נוכל לחזות מה הכיוונים שאליהם הולך עולם המדיה החברתית בשנה החדשה. על המרות חברתיות, עומס המידע, שיווק דיגיטלי בוידאו, גוגל פלוס, פרסום ממומן בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות.
המרה היא פעולה כלשהי שמבצע הגולש באתר או בדף העסקי שלנו. בשנת 2015 נזכה לראות יותר המרות ברשתות החברתיות. דוגמאות מוכרות להמרה: מודעת פרסום והקליק עליה = שווה המרה, הורדת טופס באתר = המרה, מילוי פרטים = המרה, רכישה באתר = המרה.
אם תפרסמו לינק ברשתות החברתיות ותפנו אל דף הבית (אתר האינטרנט) מתוך רצון שהגולשים יקליקו לרכישת המוצר – תאריכו את התהליך. מומלץ לפרסם קישור ישירות למוצר, להוסיף קריאה לפעולה והנה לכם הדרך הקצרה לרכישה מהירה. המלצה: צרו פוסט עם הטבה בפייסבוק למוצרים לעידוד רכישה.
האינטרנט מוצף והרשתות החברתיות גם כן. אחת הבעיות של המשווק לבלוט על פני אחרים בעולם בו כולם מנסים להוביל. לפי התחזיות עד שנת 2020 כמו המידע ברשת צפויה לצמוח ב 600%. מה נעשה בעתיד? עוצם המידע הוא אינסופי. האם הבמה החינמית שפייסבוק ושאר הערוצים החברתיים יישארו חינמיים או שנצטרך להוציא כפול ממה שתכננו? מה התקציב שיידרש להשיג לידים איכותיים? האם התוכן החזותי ידרוש מאיתנו יותר? אילו סרטוני וידאו נצטרך לייצר? האם אפליקציה תהיה המוצא היחידי?
נראה כי ב-2015 הווידאו יהפוך לפורמט המועדף במדיה החברתית. לפי מספר דירוגים, במהלך שנת 2015 עבר מספר הצפיות של סרטונים בפייסבוק את מספר הצפיות ביוטיוב בכל הנוגע לגולשים בדסקטופ (מחשב שולחני).
בנוסף, סרטונים שהועלו בפייסבוק קיבלו יותר שיתופים מאלה שהועלו ביוטיוב – הגיוני ביותר בגלל האופי החברתי של פייסבוק שמעודד תגובות ושיתופים של משתמשים. ייתכן שפורמטים כמו פודקאסטים ופוסטים בוידאו-בלוג יהפכו בעצמם לפורמטים מעולים שמניעים חשיפות ופעילות חברתית.
גוגל פלוס (עסקים) יצרה את תשתית חכמה לעסקים ולמציגה תצוגה עשירה לאלו שיש להם עסק פיזי. בפרופיל העסקי בית העסק יכול להציג פרטים ותמונות, לקרוא דירוגים של גולשים על בית העסק, לזהות משפיענים. אותה תצוגה רלוונטית בעיקר לעסקים שנותנים שירות ומקבלים קהל. אותו פרופיל בגוגל פלוס יכול להתמזג בקלות עם הערוץ הרשמי של העסק ביוטיוב ועם עוד מוצרים של גוגל. נחכה ונראה….
במהלך 2014 הכניסה פייסבוק את האלגוריתם החדש שלה לתוקף והתוצאה מספר נמוך של חשיפה לפוסטים אורגניים לעומת פוסטים ממומנים. גם טוויטר לא שללה את הרעיון של הבמה הפרסומית ואיתה גם אינסטגרם שמנסה לדבוק באימה היקרה (תרתי משמע). הגיוני שב-2015 הרשתות החברתיות ימצאו דרכים נוספות "להכריח" את המשווקים במדיה החברתית להגדיל את התקציב על הפרסום הממומן. וכנראה שלא תהיה לאף אחד ברירה. ברגע שהם יחליטו לפתח את המערכות לפרסום, כולנו נצטרך לשלם יותר.
עוקבים רוצים להכיר את האנשים שמאחורי המותג או הלוגו ולהבין עם מי הם מדברים. הערוצים החברתיים מנגישים עבורנו את אותם מנהלים/עובדים במהירות ולהיפך. אותו בעל דף עסקי בפייסבוק – מנהל החברה או העסק, יכול לתקשר בצורה קלה ויעילה עם הלקוחות הקיימים או הפוטנציאליים.
עסקים שהפנימו את הרעיון של השקיפות, הנגישות והמענה המהיר זוכים לחשיפה גדולה ולשיפור התקשורת עם האוהדים בזכות רמת האמון הגבוהה שנוצרה ביניהם. הרשתות החברתיות יהיו אמצעי תקשרותי חזק עם הזמן, כבר לא נצטרך לחכות על הקו, נוכל לשלוח ישירה לבעל הדף העסקי ולקבל מענה ברשתות החברתיות, וסביר להניח שכך יהיה גם בנושא הרכישות.
הרעיון של להתמקד בפעילות שיווקית רק בערוץ חברתי אחד הולך ומתמעט. הגישה המשולבת הפכה להיות הכרחית להצלחה, לא רק שיווק ופרסום בפייסבוק אלא גם שיווק ביוטיוב, שיווק באינסטגרם, שיווק ופרסום בלינקדאין ועוד. הוספת ערוצים נוספים לתוכנית השיווק רק תגדיל את הנוכחות ברשתות החברתיות (כמובן יש לעשות זאת נכון). אבל זה לא מספיק, ישנם עסקים שחייבים נוכחות בגוגל, אתר אינטרנט אינפורמטיבי שהרשתות החברתיות ישמחו להפיץ.
בעלי העסקים יקדישו יותר בלימוד הנושא מקרוב. קורס מדיה חברתית וגם קורס שיווק דיגיטלי יתפסו מקום חשוב והכרחי לטובת צלחת הפעילות הסושיאלית. שיווק במדיה חברתית יהפוך להיות אחד המקצועות החשובים בעידן הדיגיטלי, והם מצידם ירצו להיות בעלי הכלים והשליטה על הערוצים החברתיים גם אם הם יעבירו את השרביט לניהול חיצוני.
הטרנדים החדשים ברשתות החברתיות לשנת 2015 מסמנים שכדי להצליח בשיווק החברתית עלינו לשווק בחכמה תוכן איכותי, מגוון, אמין, לשדר פתיחות בכל הקשור לשירות הלקוחות, לא להתרגש ממשברים, לפעול בעוד זירות חברתיות ולהגדיל את התקציב. אם אתם לא בקטע לעשות הסבה מקצועית אבל כן מעוניינים לחוות סדנת שיווק דיגיטלי או סדנת מדיה חברתית מוזמנים ליצור קשר או לבקר בדף סדנאות לשיווק ולגיוס דיגיטלי.
אינסטגרם - רשת חברתית חסרת מעצורים, צבעונית וממגנטת. דורשת יותר תמונות וסרטונים ולא מתפשרת על האשטאגס. מעוניינים להרחיב את הידע באינסטגרם? לחצו כאן
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.
פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. די מנסה להיכנס לנעליה של גוגל ומציעה שלל כלים לפרסום ולשיווק עסקים ולמיתוג עצמי, במה לחדשות וקהילות