20 טיפים לשיווק ברשתות חברתיות
שיווק מותגים במדיה החברתית מציע כל כך הרבה אפשרויות ועלול לסנוור אותנו. מהן הדרכים היעילות להגיע לקהל יעד רלוונטי? בכתבה הבאה תמצאו דרכים מומלצות להשתמש בפלטפורמות החברתיות כדי להזניק את המותג שלכם למעלה.
קבלו 20 טיפים לשיווק ברשתות החברתיות ממרצה ומומחית לשיווק דיגיטלי! בואו נתחיל
1. האשטגס! האשטגס!
הוסיפו האשטגס המקשרים למותג או למוצרים בפוסטים. השתמשו בתגית הפופולרית (המבוססת על התבנית המוכרת של # שלאחריה ביטוי מחובר באנגלית, למשל #MyBrand) כדי להגיע לקהל היעד בפייסבוק, באינסטגרם – Instagram , בלינקדאין – Linkedin ובכל פלטפורמה חברתית אחרת – באופן קבוע.
2. יצירת פלטפורמת סושיאל באתר שלכם
הכניסו את קהל היעד הרלוונטי אליכם "הביתה". הנגישו עבורו מידע, מדריכים וטיפים, שאלות ותשובות, הטבות, הרשמה לניוזלטר, כדי לשמור איתו על קשר.
3. צ'פרו אותם! מבצעי 1+1
פרסמו מבצעים "חברתיים" שיגרמו ללקוחות לשתף עם חבריהם (כמו ארוחה זוגית במחיר של קניית ארוחה רגילה) והגדילו את החשיפה באופן אורגני וויראלי.
4. שתפו סרטונים ביוטיוב באופן קבוע
במידה וסרטונים מהווים חלק אינטגרלי מעבודת השיווק שלכם, נצלו את הפלטפורמה והעלו סרטונים מדי שבוע. אם טרם יצרתם סרטונים לעסק, התחילו מעכשיו! הוידאו הוא הדבר הכי חם בתהליך השיווק הדיגיטלי.
5. יצירתיות
הקאבר בפייסבוק הוא האיזור הבולט כאשר גולשים מגלים את הדף העסקי. זה המקום לרענן, לחדש ולהציג אירועים מיוחדים, מכירות, מבצעים, ברכת חג שמח או כל נושא שאתם מעוניינים לקדם.
6. צרו באזז דרך אינסטגרם
תמונות מושכות שתפרסמו יכולות להפוך גולשים משוטטים ללקוחות. לסדנת אינסטגרם הקליקו
7. הגדילו את האינטרקציה מול לקוחות
ניהול דף אוהדים בפייסבוק לא מסתכם בפרסום הרבה פוסטים. פייסבוק יצרה את כפתור יצירת הקשר כדי לעודד תקשורת עם אוהדים (לקוחות). היו שקופים וזמינים עבורם, ואם נגדיר את זה במונח טרי: שירות לקוחות דיגיטלי.
8. פוסטים קצרים
על אף שפוסט בפייסבוק יכול להכיל עד 63,000 תווים, נמצא שהאורך האפקטיבי ביותר עומד על פחות מ-40 תווים! שמרו על פרסומים קצרים וקולעים – סלוגן חכם יהיה יעיל בהרבה מ"מגילות" ארוכות. אל תעייפו את הגולשים, יש כל הרבה מידע ברשתות החברתיות, וכלל חשוב מאוד שאני מקפידה לחזור עליו קורס מדיה חברתית הוא הימנעות מעומס.
9. הגיבו לתלונות וביקורת של לקוחות במהירות ובחוכמה – בהמשך למה שנאמר בטיפ הקודם
הצטרפו לדיונים ציבוריים. אמנם הבעת עמדה בנושאים שמושכים "אש" עלולה להיות בעייתית ואפילו מסוכנת עבור מותג, אבל לעיתים ניתן להגיב לדיונים ציבוריים רלוונטיים באופן ניטרלי ומבלי לגרום לבאז שלילי שיכול ליצור משבר מוניטין ברשת.
10. השיקו מוצרים חדשים במדיה החברתית
יש לכם מוצר חדש? קדימה הפיצו אותו על הבמה החברתית. שיווק ברשתות חברתיות יוביל אותו לכמות גדולה של גולשים, יאפשר הפצה טבעית ומעורבות. בכל ערוץ יש פורמט מועדף, בחנו את הנוסח, את הסרטון ואת תדירות הפרסום לגביו (אל תפגיזו – גוונו בתוכן).
11. יש לכם אתר E-Commerce?
אתרי מכירות צריכים דחיפה לראש תוצאות החיפוש. קידום אתרים אורגני מתייחס למבנה האתר, תוכן המוצרים, עומקים, מאמרים, קישורים המפנים אליו, פופולאריות ועוד. אפשרו לגולשים ליצור Wish Lists וצרו מודעות פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם לטובת הגברת התנועה.
12. סללו את הדרך לדפי הנחיתה שלכם
יש לכם דפי נחיתה באתר או מחוצה לו? נפלא. צרו תוכנית מגוונת להפניות. פזרו את המשקל.
13. בצעו אופטימיזצייה בסרטוני היוטיוב שלכם
יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו. כדי לקבל את החשיפה הטובה ביותר, השתמשו במילות מפתח רלוונטיות בכותרת הסרטון ובתיאור שלו. זכרו שתיאור הסרטון הוא זה שיופיע לצד תמונת הסרטון הממוזערת בתוצאות החיפוש, אז נסו לתאר את הסרטון באופן מושך שימשוך הקלקות.
14. גבשו לו"ז חכם לפרסום בטוויטר
אין כללים ברורים לגבי הזמן הטוב ביותר לצייץ בטוויטר. כאשר מגבשים תכנית עבודה לשימוש בטוויטר מבלים זמן רב בניסוי וטעייה. עברו על הפעילות בטוויטר, נסו לראות באילו שעות וימים זכיתם למעורבות מצד העוקבים, ותכננו תכנית עבודה בהתאם.
15. שאלו שאלות
דרך נהדרת להתחיל שיחה. העלו פוסט או תמונה יחד עם שאלה לגבי אירוע, חג או כל נושא טרנדי אחר עם האשטג, והחשיפה תרקיע שחקים.
16. חזרו וערכו את הפוסטים שלכם
אפשרות העריכה בפייסבוק מקלה כאשר אתם צריכים לתקן, לרענן, להוסיף תוכן. אם ערכתם הגרלה, תוכלו לערוך את הפוסט ולהוסיף את שם הזוכים.
17. קצרו כתובות URL שאתם מפרסמים
כתובות מקוצרות כבר מזמן הפכו לנורמה, אך כדאי לקחת צעד קדימה וליצור URL מותאם אישית לדומיין שלכם – כך תזכירו למשתמשים את שם המותג שלכם כאשר הם לוחצים על הלינק, ותקבלו כמו תמיד מידע חיוני על תנועת גולשים לאתר שלכם.
18. הניעו לפעולה
בין אם זה לקנות, לחסוך, להגיב או לגלות, בקשו מהעוקבים להיות אקטיביים באמצעות מספר מילים שתבחרו בקפידה.
19. צרו חשיפה מקסימלית
ככל שתרבו בשיתופים, שאלות ותגובות, תצרו חשיפה גבוהה יותר. עשו זאת כדי ליצור נוכחות חזקה במדיה החברתית וכדי להבטיח נאמנות של עוקבים לאורך זמן.
20. הצבעות גולשים
מותגים יכולים לזהות צרכים של לקוחות על ידי תוכן, סקרים ושאלות. יצירת סקרים ושאלת שאלות תיתן לכם מידע שלא בטוח שהייתם מקבלים במקום אחר. אלו שמרשים לעצמם לשתף תכנים מהסוג הזה זוכים למעורבות ומפגינים עניין בצרכים ובמידע שחסר להם.
21. צרו סרטונים ב-Vine
הסרטונים הקצרצרים הוכיחו את עצמם ככאלה שתופסים את תשומת לב הגולשים כשמפרסמים אותם בטוויטר, למשל. שווה לנסות.
22. גיוס עובדים ברשתות החברתיות
רב העם קבע שפייסבוק הכי הרשת החברתית יעילה לשיווק ולמיתוג… מסכימה. אבל כשמדובר בגיוס עובדים בלינקדאין התוצאות לא מאחרות להגיע. לתוכנית סדנת גיוס בלינקדאין – LINKEDIN RECRUITMENT לחצו כאן.
לסיכום...
הרשתות החברתיות העלו את השיווק הדיגיטלי מדרגה. כל כך הרבה רעיונות, חדשנות, יצירתיות, לימוד, חיבורים, נסו להפיק את המירב… או רכשו מקצוע: לסילבוס קורס מנהל מדיה חברתית או הצטרפו לקורס שיווק דיגיטלי בתל אביב.
לחברות יש אפשרות להזמין סדנת שיווק דיגיטלי להכשרת עובדים או הדרכת שיווק דיגיטלי פרטית.
סדנת Instagram
אינסטגרם - רשת חברתית חסרת מעצורים, צבעונית וממגנטת. דורשת יותר תמונות וסרטונים ולא מתפשרת על האשטאגס. מעוניינים להרחיב את הידע באינסטגרם? לחצו כאן
סדנת Linkedin
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.
סדנת פרסום ב Facebook
פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. די מנסה להיכנס לנעליה של גוגל ומציעה שלל כלים לפרסום ולשיווק עסקים ולמיתוג עצמי, במה לחדשות וקהילות