שיווק במדיה החברתית - טיפים לניהול נכון
גלגולי האינטרנט השונים הובילו אותנו לספרה אחרת בה התקשורת שלנו כמעט ואינה מוגבלת, אנחנו מרגישים סופר חברתיים, לא משתעממים, אבל נסחפים ומבזבזים הרבה זמן. קשה להכחיש את הצורך בהשתקפות ברשתות החברתיות, אותה השתקפות דורשת לנהל חיים נוספים במימד המקוון – ולהבטיח את קיומכם המוצדק גם ברשת. דווקא בעידן בו אנחנו מסתמכים על תקשורת מהירה, קיימת נטיה לבזבז יותר זמן.
ניהול זמן - קריטי עבור משווקים ברשתות חברתיות
הזמן הוא פקטור חשוב בכל עבודה, אך בולט יותר בקרב מנהלי מדיה חברתית שסובלים מהסחות דעת מרובות. כולנו חוטאים בזה, עוד פוסט, עוד הודעה, התכתבות… בלי לשים לב, אנחנו יכולים לבזבז שעה שלמה. סחרחרה ענקית שלא בדיוק הזמנו אותה. בתוכנית הלימוד של קורס מדיה חברתית, אני משאירה את נושא ניהול הזמן לסוף, הדובדבן שבקצפת. אז אחרי שהם ספגו כל כך הרבה מידע, כלים, דוגמאות והתנסויות ועוד הרבה חטיפים ממריצים לפעילות שיווקית ברשתות חברתיות, אני מוכיחה להם שבאמצעות מתכונת זמן מסודרת הם יוכלו להשתלט על כלל המשימות ובמקרה הצורך, להאציל סמכויות גם על הלקוחות (במה שצריך ותו לא).
טיפים למנהלי מדיה חברתית
על מנת לעזור לכם לייעל את עבודת השיווק במדיה החברתית, להלן מספר טיפים שיעזרו לכם לעבוד כמנהלי מדיה חברתית באופן מקצועי:
1. בחרו את ערוצי השיווק המתאימים לכם ביותר!
מאגר הרשתות החברתיות רק הולך וגדל, עם זאת בישראל יש נטיה לשים דגש על הבולטות ולהתמקד בשיווק בפייסבוק, פרסום באינסטגרם, גיוס בלינקדאין וכו'… התפזרות ופעילות בכל רשת באופן לא מתוכנן, יכולים להוביל למצב בו תקימו חברה לניהול ושיווק דפי פייסבוק, אבל לא תהיו מסוגלים לקלוט מספר רב של לקוחות כי לא יהיה לכם זמן.
הפיתוי לעבוד במקביל במספר רשתות הוא גבוה, אבל בכמה מהן באמת תצליחו לפעול באופן מקסימלי כפי שציפיתם, או כפי שהלקוח מצפה מכם? בחירת ערוצים חברתיים עבור לקוחות ללא מחקר קודם, עלול להוביל אתכם לכשלון. אם קהל היעד שלהם לא פעיל ברשת מסויימת, אתם עלולים להצטייר כחובבניים, ולבזבז את המשאבים שלכם ושל הלקוח. כל רשת שתבחרו לשווק בה, אם היא אינה פרקטית, היא לא מומלצת לפעילות.
2. הגדרת יעדים
אם לא תגדירו יעדים מראש, אתם עלולים ללכת לאיבוד. המטרה היא לא רק לפרסם סטטוסים או לצייץ, אלא להגיע למטרה מסויימת התואמת את צרכי הלקוח.
3. יצירת גאנט תוכן
יצירת תוכנית לתכנים במדיה החברתית היא מבין השלבים הראשונים שיש לפעול בהם. ללא תוכנית אתם עלולים לבזבז זמן (=כסף). השאלה "מה אני יכולה לפרסם היום בעמוד הפייסבוק שייחשב לפוסט טוב" אינה אמורה להישאל בכלל, עליכם להכין תוכנית מסודרת מראש על מנת לנהל דף פייסבוק או כל פרופיל אחר. אם אתם בכל זאת לא מעוניינים להיעזר בכלים המתזמנים תכנים, ומעדיפים לשמור על הטריות, יהיה עליכם להיות סופר ממוקדים ולעבוד עם תקציב זמן מדויק.
4. איכות על פני כמות
כן כן…אתם מכירים את המשפט, איכות על פני כמות, היא קריטית בפעילות החברתית שלכם, עדיף 2 פוסטים שבועיים שמייצרים התעניינות ומובילים לפעולות, מאשר 4 פוסטים שלא זוכים בכלל להתייחסות לה ציפיתם. אינטראקציות איכותיות עם קהל היעד שלכם הן הרבה יותר חשובות מנפח העדכונים שאתם מפרסמים.
לסיכום:
מיקוד, עבודה עם כלים ייעודיים לניהול מדיה חברתית, הכנת תוכנית פעולה ואסטרטגיה. צריכים לעזרה? אתם מוזמנים ליצור קשר לקבלת מידע על קורס מנהלי מדיה חברתית
קורסים וסדנאות שיווק דיגיטלי
קורס שיווק דיגיטלי
כשאתם מחליטים לקחת את השליטה אל הידיים שלכם, לשווק את עצמכם ולשלוט בעולם הדיגיטל ללא מתווכים.
סדנת Instagram
אינסטגרם - רשת חברתית חסרת מעצורים, צבעונית וממגנטת. דורשת יותר תמונות וסרטונים ולא מתפשרת על האשטאגס. מעוניינים להרחיב את הידע באינסטגרם? לחצו כאן
סדנת Linkedin
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.
סדנת פרסום ב Facebook
פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. די מנסה להיכנס לנעליה של גוגל ומציעה שלל כלים לפרסום ולשיווק עסקים ולמיתוג עצמי, במה לחדשות וקהילות