מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
פייסבוק מרעננת את פיד החדשות ליצירת עניין, להתאמת התוכן ולהגברת האינטראקציה במטרה לייעל את חווית השימוש ברשת ומדגישה את כוחה של מעורבות ושיטת הניקוד.
לפייסבוק, מערכת קובעת ציון למשתמש על סמך המעורבות שלו (לא גלוי). ציון מעורבות בפייסבוק הוא ערך שנוצר על ידי אלגוריתמים ומבוסס על תדירות, לייקים, תגובות, שיתופים ועוד פרמטרים של מעורבות. פייסבוק תציג למשתמשים תוכן שיהיה מועדף עליהם.
משתמשים בפייסבוק לא מתארים לעצמם שהם היו יכולים לצפות בתוכן אחר, אם רק יכוונו את האלגוריתמים השונים (צוחקת – הוא מבוסס על העניין שלכם). הכלי לשקיפות תוכן של פייסבוק נוצר כדי לשקף את המציאות. בכל שלב תוכלו לדעת למה אתם רואים פוסט כזה או אחר. למשל, האם הוא מוצג בגלל אינטראקציה גבוהה עם חבר קרוב, פופולאריות פוסט, תדירות תגובות מצידכם (תמונה/סרטון), העדפות 'ראו תחילה' ועוד.
זו לא הפעם הראשונה שפייסבוק מנסה להציג תוכן רלוונטי. ביוני 2016 היא הבינה שהחשיפה לתכנים של חברים קרובים היא לא גבוהה במיוחד, והמציאה עוד העדפות תוכן שיתרמו ליצירת עניין כמו בחירת תוכן מדפים – כפתור 'ראו תחילה', עדכונים שוטפים בקבוצות, ובחירה אישית פר פרסום/פוסט (3 הנקודות שחלק העליון יציגו אפשרות מעקב או אי מעקב). ועדיין מצב החשיפה לא בשיאו. מתפלאים? אני לא. עוצם המידע, תוכן פקטיבי בכמויות מסחררות, שאיפה להגדיל את הרווחים עם מערכת פרסום יוצרים יחד אי התאמות.
פלייסבוק יש דרך לעשות… ונראה שהיא מנסה לעשות צעדים, אבל זה לא יגיע לרמה שאתם מצפים. קשה לשלוט בברברת ברשת, בכמות לייקים שתופסת חשיבות יותר מאיכות תוכן. ממליצה להתחיל לסנן בעצמכם, דפים שאתם עוקבים אחריהם, קבוצות שהצטרפתם ואנשים שמציפים תוכן לא מעניין.
בחודש דצמבר 2017 רצו שמועות שהאלגוריתם החדש בפייסבוק מגביל את מספר החברים שרואים את התוכן ושקיימת דרך לעקוף אותו. זה לא סוד שקיימת מגבלה, שוב…לא כולם יכולים לראות הכל. אין בזה הגיון. אז התחיל לרוץ נוסח פוסט: "גם אני זיהיתי שאני תקועה על אותם הפוסטים ולא רואה יותר את שאר חברותיי וחבריי הקרובים והרחוקים. כך שגם אני החלטתי לעקוף את השינוי של אלגוריתם פייסבוק, וגם אתם חבריי היקרים עשו מעשה. עשו "העתק הדבק" של הפוסט הזה על הקיר שלכם וראו זה פלא, פתאום יצוצו כל מיני חברים שנעלמו לכם, ככה סתם ביום בהיר. אוסף החדשות שלי הראה לאחרונה פוסטים של אותם אנשים, בערך 25, כי לפייסבוק יש אלגוריתם חדש. המערכת שלהם בוחרת אנשים שקוראים את הפוסט שלך ולא תמיד זה מדוייק. מניסיון אני רוצה לבחור בעצמי, אז אני מבקשת שילחו לי תגובה מהירה, של אימוג'י, כך אוכל לראות אתכם אצלי". על הרב – הלא מבין שזו הודעה שלא תדנה כלום – זה עבד.
• דפים שאתם אוהבים (הגיע הזמן לסנן, כמה מהם אתם באמת רואים, מה מעניין אתכם). ומה תהיה ההשפעה על הדפים העסקיים, יצטרכו להשקיע יותר בפרסום ממומן.
• מידע אודותיכם מתוך פרופיל הפייסבוק (לדוגמה: גיל, מין, מיקום, מכשירים שאתם משתמשים כדי לגלוש לפייסבוק)
• מידע שנמצא ברשות מפרסמים ושותפי השיווק של פייסבוק שהם חולקים, כגון כתובת דוא"ל.
• פעילות באתרי האינטרנט ובאפליקציות מחוץ לפייסבוק.
ועוד לא הזכרתי פה רמקול, הודעות אישיות ועוד מידע שעף למחוזות מרוחקים.
כדי להתחיל לבער חמץ, לחצו על החץ הקטן בסרגל העליון ובחרו באפשרות העדפות לגבי הניוז פיד (אופציה 3 מלמטה אצלי).
כדי להתחיל לבער חמץ ממודעות פרסום, הקליקו כאן: https://www.facebook.com/ads/preferences
הכלי לשקיפות תוכן בפייסבוק יילחם גם במודעות פרסום בעלות אופי פוליטי על ידי דרישה לאימות זהות, מיקום וחשיפת המשקיע בפרסום כדי להקל על משתמשים להבין מי עומד מאחורי התוכן שהם רואים ומדוע הם רואים אותו.
פייסבוק מציינת שאת השינויים יהיה ניתן לראות בימים הקרובים, ובנוסף היא תמשיך לחפש דרכים לשפר את כלי השקיפות החדש. אבל בשביל זה היא צריכה את המעורבות של כל אחד ואחת לתהליך, ובמילים אחרות תתחילו לסנן בעצמכם. לסדנת שיווק ופרסום בפייסבוק הקליקו כאן
כשאתם מחליטים לקחת את השליטה אל הידיים שלכם, לשווק את עצמכם ולשלוט בעולם הדיגיטל ללא מתווכים. הכשרת מנהלי דיגיטל לבעלי עסקים ולמנהלי שיווק.
סדנת שיווק דיגיטלי מקצועית ומעשית להכשרת עובדים אצלכם בארגון. המודעות להקמת מחלקת שיווק דיגיטלית בארגונים ובחברות החלה עוד בשנת 2013.
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם נותנת במה לארגונים, מוסדות, חברות, בעלי עסקים, סטודנטים ועוד. איך להגדיל את הנראות וליצור קשרים בקלות.
פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. איך ליצור אסטרטגיית תוכן, לנהל את דפי האוהדים בצורה מקצועית, כולל הסטודיו ליוצרים.