מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
הרשתות החברתיות גורמות לנו לסחרחורת. פיצ'רים חדשים נולדים תוך לילה, טרנדים וטכנולוגיות, עדכונים ושינויים חזותיים. הם לוקחים אותנו אל הקצה ואנחנו איתם, כבולים ולא יכולים להיגמל. ולאחרונה צצו שידורים חיים במטרה להחיות את הבמה. במאים ומפיקים, יוצרי תוכן ובעלי דעה נולדו תוך יום, היצירתיות המתבקשת חילצה משתמשים מהגבולות המוכרים והוציאה מהם את הטופ.
היתרונות הבולטים בהזרמת שידורים חיים ברשתות חברתיות הם ברורים ומשכנעים. הזרמת וידאו חי מאפשרת להגיע אל קהלים בזמן אמת ולקיים איתו אינטראקציה. הזרמת סרטוני וידאו חי בדפי פייסבוק למשל יכולה להתקיים במספר דפים בו זמנית. התוכן בשידורים חיים הוא בשליטה מלאה. אין הגבלה גאוגרפית, האותנטיות בשיאה ועוד.
בכתבה הזו אתמקד בהזרמת שידורים חיים לינקדאין. Welcome.
הצורך בשירות הזרמת וידאו מצד הרשתות החברתיות הוא ברור. הוידאו זוכה לתשומת לב גבוהה מצד גולשים ומצידם חשוב לפתח את הנושא מצד הצופה ומצד המפעיל. יוטיוב, טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין שילבו וידאו חי בזירות שלהן, ותיבלו את התוכנית האסטרטגית למפרסמים.
היתרון הבולט בהזרמת וידאו לייב ברשתות חברתיות הוא החסכון במשאבים: זה זול, פשוט וקל לתפעול. כל אחד ואחת יכולים לשדר לייב. הזרמת סרטונים חיים יוצרת חוויה קולקטיבית בזמן אמת.
לינקדאין – LINKEDIN היא הרשת החברתית השקולה יותר מבין האחרות. הווליום בה מכוון בצורה נכונה. לינקדאין לא משתוללת כשהאחרות מתחדשות בכלים חדשים, היא שקולה מאוד, חושבת על הקהל ביתר מחשבה. איך הוא יקבל את השינוי, האם העדכון נכון לנו כרגע או לא, מה תהיה ההשפעה לטווח הארוך ועד כמה זה יסיח את הדעת מהמטרה העיקרית. לא כל מה שעובד ברשתות חברתיות אחרות מצליח להתקיים בלינקדאין – והיא מודעת לזה.
למשל,
למשל, השידורים החיים בפייסבוק התחילו לפני מספר שנים, ולינקדאין עוד בוחנת את הנושא. בכללותו תחום הוידאו בלינקדאין התעכב. לקח זמן עד שיכולנו להעלות קבצים מקוריים של וידאו ללינקדאין ולא קישור מיוטיוב למשל
ללינקדאין חשוב שהתוכן החי יהיה בעל ערך. זוהי הזדמנות מעולה ליצירת פרסונליזציה ולהנגיש את התרבות הארגונים, מובילי הדעה, שגרירי המותג לקדמת הבמה בקלות, לתת הצצה לאירועי החברה/ארגון לליב, טיפים לראיונות עבודה ועד נושאים להגברת במעורבות עם הגולשים.
רגע לפני שאתם מתחילים לחיות, לינקדאין ממליצה לבדוק את הפלטפורמה איתה תעבדו. בחירת ערוץ השידור הוא השלב הראשון להתחיל שידורים חיים בלינקדאין, וכדאי לקחת תקופת נסיון כדי לוודא שהפלטפורמה עונה על הצרכים שלכם. לאחר בחירת הכלי המתאים, יהיה עליכם לחבר אותו עם לינקדאין.
להזרמת וידאו חי בלינקדאין – LinkedIn Live יש להגיש בקשה ליישום באמצעות טופס, בו לינקדאין מבליטה את האחריות החלה על מפרסם הסרטונים (כגון עלויות ועמלות נלוות). להגשת בקשה ליישום שידור וידאו חי בלינקדאין יהיה עליכם לענות על מספר שאלות, כגון:
• האם הבקשה ל- LinkedIn Live הינה לארגון או לחבר
• מה כתובת הפרופיל או הדף העסקי בלינקדאין ממנו תרצו לשדר וידאו לייב בלינקדאין?
• מה שם החברה או הארגון שממנו תרצו להזרים סרטוני וידאו חיים?
• מה כמות הקשרים או העוקבים בפרופיל הלינקדאין (עסקי או אישי)
• מהו איזור הגאוגרפי שלכם
• האם התנסיתם בהזרמת וידאו חי בפלטפורמות אחרות? (לינקדאין מבקשת לינק לסרטון חי שלכם)
• אילו רעיונות יש לך לסטרימינג בשידור חי בלינקדאין?
• באיזו תדירות תשדרו סרטונים חיים בלינקדאין?
ההמלצה שלי לשידורים חיים בלינקדאין היא להתמקד באופטמיזציה. חשוב לבדוק מספר דברים: מהו אורך הוידאו האולטמטיבי, באיזו נקודה הצופים נוטשים את הסרטון לאחר העלאתו, איזה קדימון יגרום להם להמשיך לצפות ועוד. זכרו לתרגל לפני, לערוך ניסויים, להשקיע בתאורה, להקפיד על שקט ועוד. תוכלו לקרוא גם על שידורים חיים בפייסבוק כאן.
בהצלחה.
כשאתם מחליטים לקחת את השליטה אל הידיים שלכם, לשווק את עצמכם ולשלוט בעולם הדיגיטל ללא מתווכים.
להגיע לקהלים אחרים, לגעת בעולם הגיוס היצירתי, להכיר את אינסטגרם מקרוב בהדרכה 1.
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית.