מהו גיוס דיגיטלי? המדריך חלק א'
הגיוס הדיגיטלי חלחל לעולם ב -10 השנים האחרונות והביא איתו צבע וצורה שונים ממה שהיה מקובל עד כה בעולמות הגיוס. הטרנספורמציה הדיגיטלית שהובילה לכך, ושעדיין מתקיימת בימים אלו, מתבססת לא רק על השינויים באינטרנט אלא גם על פיתוח טכנולוגיות דיגיטליות שנוגעות בהרבה תחומים.
בישראל, הגיוס הדיגיטלי התפתח באיטיות. בעוגת התקציב לא היה נתח לפיתוח במות דיגיטליות ולמחלקת הגיוס בפרט. לא היה שיתוף פעולה בין מחלקות, ושיווק מקום העבודה היה מונח בתולי. הראשונות שנגעו בגיוס הדיגיטלי היו חברות הייטק, שהגישה לעולם הטכנולוגי היתה טבעית עבורם. אלו שעבדו עם גיוס בלינקדאין השקיעו יותר בבניית מותג בעל נוכחות חזקה ויצירת קמפיינים, פייסבוק – הרשת החברתית הפופולארית פתחה איזור משרות לדפים עסקיים, ביוטיוב עלו סרטוני וידאו עם המלצות לראיונות עבודה ואט אט גדלה החשיבות של הגיוס הדיגיטלי.
שוק העבודה השתנה. יותר כשרונות, יותר אפשרויות, יותר שקיפות. הדרך לפנות אל מועמדים עלתה שלב: תקשורת אינטימית ונטולת עיכובים מתובלת בהפצה אורגנית, שיח, ואימות מידע. דורשי העבודה התאימו עצמם גם כן: יותר פתיחות, יותר במה, יותר נטוורקינג. הם רוצים יותר, לומדים יותר ו"לא רואים בעיניים". ריבוי המסרים, פיתוח הקשרים והרצון להיות משהו אחר הוא טבעי בזירה החברתית.
הגיוס הדיגיטלי מזרים עבור מנהלי משאבי אנוש ומגייסים כלי עבודה רבים ומגוונים, ומה שעליהם לעשות הוא ללמוד איך לבנות אסטרטגיית גיוס דיגיטלית ברורה הכוללת בין היתר צעדים לייעול תהליך הגיוס, בחירת כלים מתאימים, תוכנית תוכן למינוף ההון האנושי וכדומה.
לרתום את ההון האנושי בארגון לטובת הגיוס
רוצים לגייס עובדים טובים? שתפו את העובדים בהפצת המשרות באמצעות הרשתות החברתיות השונות, שיתוף תכנים מסביבת העבודה, והמלצות. הגדלת החשיפה ברשתות החברתיות בעזרת עובדי החברה יוצרת תנועה לאתר, עניין ושיח. החשיפה האורגנית תגיע בראש ובראשונה לחברים שלהם שסביר להניח שהם יכולים להיות רלוונטיים עבורכם, שכן החשיפה לתוכן בפרופילים פרטיים היא גבוהה יותר מאשר בדפים עסקיים.
חברות וארגונים חייבים לתעדף את המשימה הזו, תרומתה באה לידי ביטוי במספר מישורים: גיוס עובדים, גיוס לקוחות, הגדלת חשיפה ותעבורה לאתר הבית ועד יצירת תדמית חיובית ושיפור האמון. שיתוף תוכן של עובדים יוצר אותנטיות, וזו מטרה לא פחות חשובה כשיש עומס של משרות, מתחרים ומידע. הגיע הזמן להוביל מנהיגות מחשבתית בארגון ולעודד את העובדים לשתף פעולה במשימה כל כך פשוטה: הפצת תוכן החברה ברשתות החברתיות. (הקליקו כאן לסדנת שיווק דיגיטלי)
גיוס בראיה עליונה
הגיוס השתנה באופן דרסטי. הכלים משתכללים ואיתם האסטרטגיות החדשות שדופקות על הדלת. עסקים, חברות וארגונים מחפשים את שחקני הנשמה, את כשרונות העל, את אלו שחלמו עליהם בעידן קודם. הגיוס דרך רשתות החברתיות יוצר הזדמנות לשיח אישי, דיסקרטי, מלמד. נוצר פתח למשא ומתן, מתקדם, מה שלא היה ניתן לעשות עד היום עם שום ערוץ גיוס אחר. אלטרנטיבת הצפייה במועמד מבחוץ בצורה כזו פתוחה לא היתה קיימת עד עידן הרשתות החברתיות.
תהליך הגיוס הדיגיטלי מצריך אסטרטגיה מפותחת שיודעת לדבר עם כלים טכנולוגיים לטובת סדר, קיצור תהליכים והשגת יעדים (כלים משולבי בינה מלאכותית ולא רק). כמנהלי גיוס אתם חייבים לנצל את כל המשאבים הוירטואליים העומדים לפניכם, כולל שימוש יומי ברשתות חברתיות כדי למצוא מועמדים ראויים ומקצועיים. (לפרטים על קורס גיוס דיגיטלי לחצו כאן)
גיוס חברתי אל מול מסורתי
ההתרחקות מאסטרטגיות גיוס מסורתיות די ברורה. וכן, יש כאן עניין של עלויות. העלות למגייס עבור פרסום מודעה וקידום, לא בהכרח משתלמת כאשר מעבר לכביש מחכות לו במות חברתיות חינמיות, אותנטיות ומלאות במועמדים. פרסום מודעת דרושים ברשת חברתית כלשהי (פרופיל, קבוצה, דף) יכולה להגיע לעובדים יציבים ומקצועיים שלא חשבו על אלטרנטיבה תעסוקתית אחרת. באתר דרושים רגיל לרב ימצא קהל שמעוניין למצוא משרה חדשה. יכולים להיות גם כאלו שעוקבים ונמצאים עם היד על הדופק, אבל הדרך להגיע אליהם באמצעות הרשתות החברתיות היא וויראלית, קלה ודיסקרטית.
ומצד מחפשי עבודה, הם לא חייבים לחפש משרות זמינות, הם יכולים ליצור קשר עם עובדים מארגון שהם רוצים להשתייך אליו ולנסות את מזלם באמצעות קשרים.
רוצים להזמין הדרכה גיוס בלינקדאין או בפייסבוק?
גיוס דיגיטלי בשנת 2020 - חלק ב'
אילו רשתות חברתיות פעילות בתחום הגיוס, מה הן מציעות, מה תפקידו של המגייס, איך מועמדים צריכים להכין עצמם. על אפשרויות לפרסום משרות, השקיפות והאסטרטגיה הדרושה.
לינקדאין למנהלים, אין מנוס ב- 2020
לא מעט בכירים בחברות ובארגונים בישראל עדיין לא התרגלו לרשת החברתית לינקדאין. כידוע, כל מנהל ומנהיג בעידן של היום זקוק ליכולות הנהגה חברתיות המושפעות בין היתר מפעילות סושיאלית.
שאלות ותשובות על הקשר בין גיוס & שיווק
לינקדאין פותחת צוהר רחב לאלו שרוצים להכיר טוב יותר את התעשיה, חושפת מובילי דעה וחדשות בזמן אמת, מעניקה הזדמנויות בלתי מוגבלות למחפשי עבודה, מהווה קרקע פוריה למיתוג הגדלת התנועה, פרסום ומכירות.