מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
יש לכם עסק פיזי? בטח שמתם לב שבזמן הקורונה עסקים ששרדו ואף שגשגו היו בעלי אתרי המסחר. שנת 2020 גילתה לכולם ולעולם את כח הקניה ברשת והקפיצה את השימוש ברשתות חברתיות כדי למכור ולתקשר עם לקוחות.
אצל עסקים קטנים, ההחלטה להקים אתר מסחרי עלולה להיות מאתגרת יותר. התקציב מוגבל, המשאבים דלים וכל הוצאה חייבת להיות מתוכננת מראש. עם זאת, עסקים קטנים שיש להם חזון גדול מבינים כי השלב הבא בפיתוח העסק הוא יציאה מן הגבולות המוגדרים בעולם הפיזי, שם העסק חשוף רק ללקוחות הנמצאים סביבו.
הקמת אתר מסחרי הוא צעד לחופש מהשכירות החודשית, מכמות גדולה של עובדים, מעלויות מיותרות. בערת תכנון אתר מסחרי בריא, קידום אורגני ושיווק ברשתות חברתיות בעלי עסקים יכולים להגביר את הרווחים בהדרגה.
אם אתם רוצים לפנות לאנשי מקצוע מיומנים בתחום בניית אתרים, דעו כי לרובם יש תהליך עבודה מוגדר מראש. ראשית – תשאול לקוח. איך העסק מתנהל, מה הייתם רוצים לשפר בו, אילו שיטות מכירה קיימות, תדירות מבצעים, משלוחים, מוצרים. לאחר מכן, מיתוג, כתיבת תוכן מקצועי, צילומים (חיצוני), תרגום (במידה ורוצים עוד שפות). מכאן יצאו אנשי המקצוע לעבודת ההקמה והזנת התוכן תוך הצגת האתר לקבלת הערות ולביצוע התאמות.
ברב המקרים בעלי עסקים לא מודעים למבנה תקין של אתר אינטרנט ובטח של אתר מסחרי. ישנם מאות פיצ'רים עבור חנויות מקוונות, חלקם מצויינים וחלקם פחות. יש קוד שעלול לסרבל, יש כלים אוטומטיים שיכולים ליצור שגיאות, ומפה החשיבות בבחירת חברת בניית אתרים מקצועית שמבינה את שפת מנועי החיפוש, חווית משתמש והנגשה.
כשאיבדתם את תשומת הלב בפרטים הקטנים. שהתמקדתם במסר השיווקי של החברה ולא במקצועיות. שראיתם כמות לוגואים ענקית שמתוכם אתרי אינטרנט שנבנו חינם כדי להשיג את הלוגו לתצוגה.
שלא ווידאתם שהאתר בבעלותכם ולא שייך לחברת בניית האתרים. שלא קראתם את האותיות הקטנות לגבי שינויים, עדכוני תוספים. כשאיבדתם את המיקוד בפלטפורמה עם קוד פתוח שמאפשרת הלבשות ושינויים ללא בעיות (כמעט). מכרו לכם חתול בשק, אמנם שק יפה אבל הוא רק שק.
אחרי שבניתם את האתר, צריך לקחת אותו עוד כמה צעדים קדימה: קידום אתרים וארגני משולב בשיווק דיגיטלי (שיווק בפייסבוק, שיווק באינסטגרם, שיווק בפינטרסט ועוד) ללא תוכנית נכונה, אתם מחוץ לתמונה.
יש לברר באילו רשתות חברתיות נמצא הקהל שלכם. לאחר הזיהוי, צריך להכין חומרי גלם לעבודה: תמונות אווירה, סרטוני ממליצים, מדריכים איך לעשות, תדמית ועוד. להגדיר תפקידים – מי אחראי על בדיקת מלאי, עדכון תוכן באתר, טיפול בשירות הלקוחות, פרסום תכנים במדיה החברתית … חיבור האתר לכלים נוספים – בפרט G.A ומערכת CRM, בעזרתם תוכלו לעקוב אחר מקורות התנועה, להבין אילו קמפיינים עובדים ומה לא, לנתח התנהגות גולשים ולקבוע תקציבים.
לבעלי החנויות קיים אתגר גדול. הם צריכים לחלוש על כל הרבה תחומים. ללא איש שיווק דיגיטלי מקצועי, מתכנת, מעצב, הם לא באמת יכולים להרים פה עסק בועט. למסחר המקוון יש שפע גדול של כלים: מערכות אפילייט, קופונים, משפיענים, שליחת ניוזלטר, SMS ועוד. נדרשת הבנה לפחות בסיסית לתיעדוף המשימות ולמיקוד.
אינסטגרם - רשת חברתית חסרת מעצורים, צבעונית וממגנטת. דורשת יותר תמונות וסרטונים ולא מתפשרת על האשטאגס. מעוניינים להרחיב את הידע באינסטגרם? לחצו כאן
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.
פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. די מנסה להיכנס לנעליה של גוגל ומציעה שלל כלים לפרסום ולשיווק עסקים ולמיתוג עצמי, במה לחדשות וקהילות