מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
נגיף הקורונה הוכיח לנו מהו כח הסתגלות בעסקים. התפשטותו בכל העולם והנסיון לחבק את המצב החדש הוסיפו משקל ענק לשיווק הדיגיטלי.
החל מחודש מרץ 2020 ועד היום, עסקים, חברות וארגונים נחשפו לטרנספורמציה הדיגיטלית, והחלו ליצור סביבת עבודה חדשה המושתתת על פלטפורמות ייעודיות לטיפול בלקוחות, בספקים ובעובדים. הקמת פס ייצור מפחית את העומס על ההון האנושי, בטח בזמן משבר שכזה, ואצל חלקם הוא לא הוקם נכון (כל מה שנעשה בלחץ, נסדק בסופו של דבר). לעבור אל העולם המקוון מתוך הכרח ולא מתוך רצון, בלי בחינה מקיפה והבנה עמוקה הפתרון הוא זמני. הוא שינה את אורח החיים שלנו ואין דרך לעקוף אותו. התנהגות הצרכנים השתנתה ומבקשת שיטות וכלים חדשים, לצד תחרות גבוהה ושקיפות הכרחית. זו תקופה מאתגרת ויחד עם זאת מרעננת. תפתחו חלונות וקחו נשימה עמוקה.
המעבר לעבודה מהבית, לשיחות הזום, למכירות המקוונות, לשירות הלקוחות הדיגיטלי חוסך הרבה זמן. ובמבט לאחור עולה השאלה "איך לא עשינו את זה עד היום"?
בדק הבית, בחינת המשאבים, המוצרים ו/או השירותים מפנים אצבע גם לבחינת התוכנית השיווקית. איזה ערוץ מניב תוצאות ומי פחות, אילו קהלים חדשים הצטרפו למערכה ואיך משיגים אותם, איך הופכים את גולשי הספות ללקוחות פוטנציאליים ומגבירים את השיח סביב המותג, מי מהמשפיענים הוא באמת כזה ומי מתחזה, איפה אפשר למזער את הטון ואיפה שווה להגביר…ואיך לעזאזל מעבירים לגולשים ויברציות טובות!
הקורונה עצרה את העולם וההשפעה באה לידי ביטוי בעוצמות הרשת. צמצום פסי רוחב ואיטיות בגלישה, עומס וצפיפות, הצפת נושאים חברתיים ופוליטיים וזירה אחת רועשת וגועשת, מתובלת במלא זמן אוויר פנוי, טרולים, פרסונות פיקטיביות ומתחזים. מצב אידיאלי עבור הקודקודים שמנהלים את הכל מלמעלה, הממתק הכי טעים, החלום הרטוב. מליוני דגים שוחים בכיוונים שונים, מצע מעולה לפרסומות שהן מציעות. הרבה ג'אנק, וזה רע.
הבדידות בקורונה הולידה אינספור מצבים שליליים: הכל מוקצן! פייק ניוז, שעמום ותסכול, שיימינג, פישינג, הוצאות דיבה, לשון רעה, טרולים, פרסונות פיקטיביות ומתחזים. השגעת הזו אידיאלית לרשתות החברתיות, יש להן קהל שמגביר את הצריכה ואת זמן הגלישה. "מִילְיוֹנֵי אֲנָשִׁים לְבַד, וְאִם כְּבָר לְבַד אָז שֶׁיִהְיֶה בִּתְנוּעָה, שֶׁנִּתְחַמֵּם, שֶׁלּא נִקְפָּא, שֶׁלּא נִשְׁתַּגֵּעַ" כתב מיכה שטרית ושרו הנאטשות… התנועה עושה טוב לרשתות – יש להן נתונים מרשימים להציג למפרסמים, שבסופו של דבר משלמים יותר.
אז אחרי ההחלטה להתחיל לפעול בערוצי השיווק הדיגיטלי, וההבנה שחייבים להגדיל תקציב, כמה דברים:
1. עסקים שיש להם מה למכור – חנות דיגיטלית היא חובה. תוסיפו לזה חנות בפייסבוק ובאינסטגרם (כן – יש חנויות באינסטגרם לעסקים בישראל), פיתוח מערך משפיענים או קהילות מתאימות, שיווק באמצעות ניידים, דואר אלקטרוני (ניוזלטר) ופרסום ממומן.
2. עסקים שמבוססים על B2B – צריכים לפתח תשתית תמיכה מקוונת יציבה, וובינרים, סרטוני וידאו, שיווק בניוזלטר ותוכן מעניין, לפעול בזירה עסקית (לקורס לינקדאין – linkedin לחצו) ולאתר הזדמנויות.
3. מוסדות לימודיים חייבים לבנות סביבת לימודים מקוונת ותמיכה פרונטלית במידת הצורך.
אלו שלא יכולים להמציא תקציב חדש, צריכים לאתר שיתופי פעולה מעולים ולהתמקד בתוכן, למצוא קהילות מתאימות, ואתרים שיכולים לארח את המוצרים שלהם.
בגדול… הגדילו את מבחר הקהלים (לא לשכוח רלוונטיות), הציגו מודעות פרסום עם מסרים ברורים וגבו אותם בפוסטים אורגניים, השקיעו בלקוחות הקיימים (תיבת זהב זו היא החשובה ביותר), ובדקו את יעילות הערוצים כל הזמן.
כשמגיע גל, כדאי להוריד את הראש מתחת לפני המים, כשיש סופה מומלץ להיות שיח ולא עץ. ימים לא פשוטים, אבל מאירים, יש פה הזדמנות לעשות שינוי. לכו על זה באומץ ובחכמה. אל תלכו נגד, אלא יד ביד. תפעלו במלוא המרץ כדי לא לאבד את מה שכבר עמלתם עליו, ותתעודדו.
צריכים עזרה? בואו לקורס שיווק דיגיטלי מזורז