סיפורים בלינקדאין - LinkedIn Stories
יאפ… הסיפורים התגלגלו גם אל אפליקציית לינקדאין ומאפשרים לנו להכניס קצת פלפל, יצירתיות ועניין אל הרשת החברתית העסקית ("והמשעממת" לטענת אוהדי פייסבוק). הסיפורים בלינקדאין – LinkedIn Stories באו לתת פייט לבמות הצבעוניות האחרות, וליהנות מחשיפה עבור חשבונות פרטיים ועסקיים.
הדרך המקורית להעלות תוכן שנעלם תוך 24 שעות הצליחה לשחק אותה ב Snapchat ,Instagram Facebook- וכאן היא יכולה לחולל מהפך. התאמת התוכן מצד אחד לתרבות הארגונית ומצד שני ליצירתיות הגואה, יכולים ליצור תבשיל מעניין ומשונה, עם התייחסות פרסונלית ואותנטית.
דרוש תוכן מרתק
כשהסיפורים הגיעו אל אינסטגרם כל העולם התרגש (אל תשכחו שהם הגיעו לפני כן אל סנאפצ'ט). ההזדמנות לשתף רגעים מחיי היום יום הפכה את המשתמשים ברשת לפעילים מאוד והקנתה להם כלים של מפיקים ובמאים כאחד. אינסטגרם כמובן לא הפסיקה לרוץ מאז, ויצרה עוד פילטרים, סטיקרים ופיצ'רים שיהפכו את הסיפורים לממכרים. עם כל הפופולריות של הסטוריז, נלווית גם תחושת הקלילות. תוכן קצה שלא משתלב בפיד, ומטפס מעליו (בנראות) ולוכד את כל תשומת הלב.
בלינקדאין הסיפור אחר. כן להשקיע בסטוריז, כן לחשוף מידע שלא נמצא בפיד, כן להקליל, אבל לא להגזים. לעבוד מול תוכנית שמשלבת סיפורים בלינקדאין שמגלים לגולשים מידע בזמן אמת/אירועים/מאחורי הקלעים וכדומה.
נקודות חשובות לגבי סיפורים בלינקדאין - LinkedIn Stories
- ניתן לפרסם סיפורים בלינקדאין באמצעות אפליקציית לינקדאין בלבד (גירסה אחרונה).
- הסיפורים בלינקדאין שתוכלו לצפות בהם הם: הסיפורים שיצרתם, הסיפורים שיצרו החיבורים שלכם, וסיפורי לינקדאין שנוצרו על ידי דפי חברה שאתם עוקבים אחריהם.
- הגודל של העיצוב לסטוריז בלינקדאין – זהה לסיפורים באינסטגרם – 1920 פיקסלים גובה, 1080 רוחב.
- לאחר פרסום סיפור בלינקדאין לא ניתן לערוך אותו, רק למחוק.
- אפשר להעלות סיפורים בלינקדאין הכוללים תמונות שצולמו בזמן אמת.
- כדי ליצור קשר עם בעל הפרופיל שיצר את הספיור בלינקדאין – עליכם להיות מחוברים אליו מדרגת חיבור ראשונה. נכון לעכשיו, לא נתין לשלוח הודעה לדף חברה שיצר סיפורים בלינקדאין.
- ניתן לשתף סיפורים בלינקדאין באמצעות מערכת ההודעות במהלך 24 השעות – שהוא נמצא באוויר. משתמשים ששיתפו סטורי בלינקדאין במהלך 24 השעות יכולים להציג אותו למשתמשים שמחוברים אליהם ברשת.
- בעל הסיפור בלינקדאין יכול לצפות בפרטי המשתמש שצפה בסטורי, בהתאם להגדרות תצוגה של המשתמש.
- לינקדאין אינה מציגה את הפרופילים של צופי הסיפורים עבור אחרים.
- ניתן לחסום פרופילים שאינכם מעוניינים שיצפו בסיפורים שלכם בלינקדאין.
- לינקדאין שמה דגש על תוכן בטוח ברשת ולכן קיימת האפשרות לדווח על סטוריז בלינקדאין.
- הסיפורים בלינקדאין אינם זמינים בסין.
סטוריז בלינקדאין - בשביל הקלילות
יש משהו בסיפורים שמשפריץ קלילות וזרימה. אפשר להגיד שאם מצאתם בתכנים שלכם כאלו שלא מכבדים את המקום בפיד, בסיפורים של לינקדאין – הם יוכלו לבוא לידי ביטוי כי זה ייעלם תוך זמן קצר. אז אם בא לכם לצחוק על הקולגות במשרד, או להציג איך התחיל הבוקר במטבח, מי קיבל את פרס העובד המצטיין, ומהי המנה האהובה על כולם, זה המקום… ולא רק. ראיונות, השקות, מאחורי הקלעים, ימי כיף, כנסים, ימי הולדת, ישיבות צוות, השקות מוצר, ימי עיון וכו'… הם רק חלק מתוכנית התוכן שצריכה להיות על השולחן. לא צריך הרבה בשביל זה, תוכלו להסתפק בנייד ובחצובה פשוטה.
חדש בלינקדאין ! Swipe-Up Links to LinkedIn Stories
בינואר 2021 לינקדאין פתחה את האפשרות להוספת קישור לאתר מתוך הסיפורים.
מה זה אומר Swipe-Up Links to LinkedIn Stories?
Swipe-Up Links ב- Stories הוכיחו עצמם בפלטפורמות השונות כאמצעי תעבורה מוצלח לאתר. מעבר לבמה האותנטית שמעניקים הסיפורים, יש להם כעת המשך. עוד מידע אודותיכם, השירותים והמוצרים שאתם מציעים … התוכן שעולה ברשתות החברתיות צריך להוביל לפעולה, והפניה ישירה לאתר עושה את העבודה. לא רק חשיפה, אלא הזדמנות להמרה.
לפי לינקדאין Swipe-Up Links to LinkedIn Stories מתאימה לדפים עסקיים ולחברים שיש להם לפחות 5,000 חיבורים או עוקבים, והלחצן 'עקוב' מופיע בפרופיל שלהם – במקום לחצן 'התחבר'.
לסיכום...LinkedIn Stories
עם כל הקלילות והשמחה והתכנונים שרצים לכם בראש, זכרו שזו רשת עסקית, פחות אינסטגרמית… התכנים צריכים להיות בעלי ערך, כאלו שלא בהכרח יקבלו תשומת לב בפיד. חשבו איזה תוכן מקורי אתם יכולים לסגל לארגון שלכם מתוך מקום של הבנה שרגעים בזמן אמת הם הכי אותנטיים ומעניינים. אל תשכחו שככל שתגבירו את הנראות בלינקדאין באמצעות הכח האנושי – היתרון יתעצם, הם יוכלו להפיץ את הסיפורים בלינקדאין בקלות וליצור באז יעיל.
המון בהצלחה.
מעוניינים בקורס לינקדאין או סדנה? השאירו פרטים
מאמרים נוספים על לינקדאין - Linkedin
גיוס דיגיטלי בשנת 2020 - חלק א'
גיוס במדיה חברתית חלחל לעולם ב -10 השנים האחרונות והביא איתו צבע וצורה שונים ממה שהיה מקובל עד כה.
גיוס דיגיטלי בשנת 2020 - חלק ב'
לינקדאין שמה לעצמה מטרה להוות גורם מתווך בין מנהלים, מגייסים ועובדים ולא רק.
גיוס ולינקדאין - אהבה ממבט ראשון
לינקדאין סופר אפקטיבית בכל הקשור לקידום מקצועי, שינתה את כללי המשחק המקובלים בעולם הגיוס והפכה למעצמה דיגיטלית עם השפעה גלובלית.