איך קורס מדיה חברתית יכול לעזור לבעלי עסקים להרוויח יותר?
נאמר כבר הכל! כן כן כן – המדיה החברתית היא המקום הכי לוהט היום בזירות הפרסום והשיווק. כמעט בכל מאמר שנכתב על שיווק בפייסבוק, שיווק באינסטגרם, שיווק בפינטרסט, שיווק בלינקדאין ועוד ערוצים מובילים מהללים את היתרונות העצומים לבעלי העסקים. מה לא כתבו על המדיה החברתית… שהיא הערוץ הכי חם, שהפרסום בה ממש יעיל, שהיא תגיע לכל לקוח עד הבית, הנייד, המיטה! שהיא לא תיגמר לעולם!
יתרון נוסף של המדיה החברתית הוא באמת העובדה שכל אחד יכול ללמוד אותה!
לא תאמינו, אבל בכל קורס שלי יושבים בעלי /ות עסקים שמתעקשים לעבור קורס מדיה חברתית עבור העסק שלהם. הם בחרו לעשות זאת מתוך עקרון ולא רק בגלל ההשקעה ארוכת הטווח. הם רוצים להתקדם, להתחדש, להבין לעומק! הם יודעים בתוך תוכם, שזהו העידן החשוב ביותר ויש להשקיע את כל המאמצים כדי להצליח.
מי שנבר ברשתות החברתיות באופן עצמאי, התנסה, כתב, טעה, הפסיד יצא בסופו של דבר המרוויח הגדול. כבעל/ת עסק חסר/ת ידע אתם מפסידים והרבה! גם אם תחליטו שבסופו של דבר לא אתם תהיה הביצועיסטים, הדרכה על מדיה חברתית או קורס מדיה חברתית יוסיפו המון טעם וריח לעסק שלכם.
אם זו בהבנה של איך ומה לדרוש מהספקים, להתנהלות היומית הכוללת בין היתר תיעוד וצילום לטובת העברת התוכן וכמובן זרימת התהליך על הצד הטוב ביותר בין שני הצדדים.
אם תתבוננו היטב ברשת, תזהו בעלי עסקים מצליחים בזכות עצמם! כאלו שלקחו את המושכות לידיים וקבעו שהם רוצים להיות שם, להוביל, לדבר את השפה ובמיוחד לזהות איך העסק שהם מובילים יכול לצמוח בעקביות. כך, מבלי לשים לב הם הפכו להיות מביני עניין, הם מתרחבים לעוד רשתות חברתיות ופותחים עוד דלתות ללקוחות ברשת וזה לא נגמר.
גם אם אתם חסרי סבלנות – זה כבר כאן וכבר הרבה מאוד שנים, וזה רק הולך ומשתפר ולעיתים גם מסתבך, תלוי מאיזה צד מסתכלים על זה :).
רעיון טוב?
לפני כמה שנים הרעיון שלל להקים דף עסקי בפייסבוק או בכל ערוץ חברתי היה רעיון טוב – בעצם למה לא? היום, אותו רעיון טוב הפך להיות לצעד חובה.
מצד שני, אותו "רעיון טוב" הפך גם להיות "רעיון מכוער". אותם "משתמשים חדשים" מצאו מסה של מפרסמים (המון ספאם), קבוצות שצועקות בקול גדול "אסור לפרסם" ומתירות ביודעין פרסום סמוי (מה אכפת להן…אותן מנהלות מרוויחות יופי, יש להן קהילה, השפעה ומתנות חינם מהצד) עולם גדול של שקר, התחזות ופרופילים פקטיביים, שרלטנות, פלירטוטים אסורים, לשון רעה, שיימינג, הוצאת דיבה…ועוד מריעין בישין.
אבל כשבוחנים מקרוב, הרעיון הוא הרבה יותר טוב מרעיון מכוער, אפשר למצוא מאגר הזדמנויות, הכרויות, שיתופי פעולה, תמיכה, צמיחה, עזרה לקהילה, חיבוק חם ואוהב לאלו המבקשים אחר ישועה ועוד…בדיוק כמו העולם בחוץ – רק מתועד על הנייר. לכן, המדיה החברתית היא נחלת הכלל, לא רק של אלו המשווקים בה, אלא גם של בעלי העסקים והפרופילים הפרטיים, של כל אחד ואחת שבסך הכל רוצים לשמור על קשר עם העולם.
איך קורס מדיה חברתית יכול לעזור לבעל/ת עסק להרוויח יותר?
1. ליצור קשרים חדשים ושיתופי פעולה!
הרשתות החברתיות טוותת עבורכם שלל דרכים להגיע אל קהלים חדשים ולפתח מערכות יחסים מעניינות. תתפלאו לגלות שמספר שיתופי הפעולה בין עסקים קטנים וגדולים הוכפל מאז כניסתו של העידן הדיגטלי.
2. מיתוג נכון!
אי אפשר להשוות בין הידע שקיים לבעל/ת העסק על העשיה שלו לעומת איש זר. בעל/ת העסק יודעים איך הם רוצים להיראות בזירות החברתיות ולעיתים גם כאשר נדמה כי הם לא יודעים לבטא את עצמם נכון, הם אלו שפוסקים אלו נוסחים הם הנכונים ביותר עבורם. ניהול המדיה החברתית בצורה מקצועית מגדיל את החשיפה, משפר את נראות המותג, מגביר את הנאמנות ותורם בצמצום הפערים ביניכם ולבין המתחרים בערוצים הממומנים.
3. תנועה לאתר/בלוג:
אתר הבית ברשת חייב תנועה, ללא תנועה הוא נחשב למת. הרשתות החברתיות יכולות להפיח בו חיים ולהזרים לקוחות מכל עבר. הגדלת המבקרים באתר מובילה בסופו של דבר להגדלת מאגר הלקוחות.
4. הגדלת המכירות
למרות שיש לעשות כברת דרךך כדי להתחיל ליהנות מצמיחה במכירות (אורגניות) המדיה החברתית נותנת לכם למכור באופן ישיר על ידי הפניית התנועה לאתר או לדף המכירה. עם חיזוק נושא החנויות בפייסבוק והבוטים למשל, כל בעל/ת עסק יכולים ליהנות מכלים נוספים לטובת הגדלת הרווחים וזו רק ההתחלה.
5. התרחבות גאוגרפית
גם אם יש לך עסק קטן, שיווק ברשתות החברתיות יכול לקדם אותו אל מחוזות רחוקים. בנוסף, קיימת האפשרות להתרחב פיזית למקומות שלא לקחתם בחשבון. כך למשל מעצבת תכשיטים שעובדת באזור הצפון יכולה ליצור שיתופי פעולה עם חנויות מאזור המרכז ואף להתארח במכירות פופ אפ באזורים מבוקשים ו/או להציע אירוח מוצרים בחנויות.
6. שירות לקוחות ותמיכה
שירות לקוחות דיגיטלי הוא הצעד הכי חשוב להשגת לקוחות מרוצים וחוזרים, ויש לו השפעה כבירה על שיפור המוניטין ברשת. כאשר אתם מנהלים את הדברים "מקרוב" אין טעויות. תוכלו לעשות זאת הקלות ובמהירות, ולשמוע את ההד החיובי תוך זמן קצר. ואם מתעורר שיח שלילי, תוכלו לטפל בו על הצד הטוב ביותר ובמידיות – ללא תלות בגורם חיצוני.
7. התחרות בעליה
כל עסק עומד בפני תחרות, כל אחד בעירו, אך הזירה החברתית מאגדת את כולם תחת קורת גג אחת ללא הבדל של וותק, מוניטין, איכות, מיקום ועוד. אם במרחב הפיזי יש לכם 5 מתחרים במרחב הדיגיטלי תמצאו כפול. למשל, אותה מעצבת פנים מהרצליה מתחרה במעצבות פנים מכל הארץ… וכולן רוצות לבלוט ולהגיע לכמה שיותר לקוחות.
8. התמצאות במרחב הדיגיטלי
כן, השנים יביאו איתם שלל חידושים והמצאות, התפתחות הטכנולוגיה תיקח אתכם הכי רחוק, קדימה, לעולמות נסתרים, ואתם לא תצטרכו להרגיש מאחור. גם אם זה נראה לכם מייגע, הרווח על ההשקעה יוחזרו כבר בחודשים הראשונים.
מה בעלי עסקים חושבים על קורס מדיה חברתית?
מיטל – סטודיו לג'ירוטוניק: "אני חושבת שהלימוד מעניק לבעליי העסקים היכרות טובה יותר עם הלקוחות. פתאום בעל העסק מבין אילו פרסומים "עושים את זה", מתי לפרסם וכמה תקציב דרוש לך להשגת היעדים. ההתעמקות עוזרת לך לזהות אילו הערוצים הם באמת הכי אפקטיביים לעסק מבלי לבזבז זמן על כאלו שלא. היכולת ליצור קמפיינים לבד היא מבורכת, אני מעלה קמפיין ותוך כמה זמן יש תגובה, בקשה להצטרף למועדון או מכירה.
הקורס מציע גם צד טכני שהוא סופר חשוב בעיני. אותו בעל עסק שלא היתה לו נגיעה טכנית או פחד – פתאום שולט וזוכה להתחדשות ולמשב רוח מרענן, עוד כלי חובה בעולם של היום. מי שרוצה לקבל יחס אישי שמלווה אותך גם בתוך העסק ממש יד ביד תוך כדי ההכשרה, ומעוניינ/ת לחסוך בעלויות הגבוהות שמציעים הספקים מנגד, חייב ללמוד.
בסופו של דבר העלות מול התועלת היא החשובה. את אותו התקציב שנותנים לספק – אפשר לחסוך לקמפיינים ולשאר ההוצאות, ואם נדמה שזה יגנוב לכם את הכל הזמן, אתם טועים. תלמדו לעבוד במרחב הזה בצורה מדויקת ומקצועית ותוכלו להפיק את המירב בעצמכם!
ועוד דבר מדהים, גיליתי שדווקא הלקוחות הקיימים עושים את העבודה, הם אלו שמחזקים את המותג, משתפים, מגיבים, וכמובן שלקוחות מרוצים הם לקוחות חוזרים! ממליצה.
כנרת – בעלת מרכז להריון וללידה: "פייסבוק אף פעם לא היתה חברה שלי. לא הבנתי אתת השפה הכל היה נראה מאד לא אני. אינסטגרם זה בכלל מקום הזוי לפגוש בו, ואת כל השמות האחרים אני לא יודעת בכלל להגות. התקשורת הוירטואלית לא היתה מאד חביבה בעיני. התכווצתי בכל פעם שהתקרבתי אליה.
עם הזמן החלטתי לעשות שלום עם המדיה. רק כמו שאני – היתה הסיסמה שלי. מיותר לציין שכמו שאני זה לא ממש שיווקי לפי הכללים. פרויקט ההדסטארט להוצאת הספר שכתבתי "העמיד אותי עם הגב לקיר" נכנסתי אליו ללא הכנה ומצאתי את עצמי בתוך בחו"ל שאני לא מכירה בלי מפה – אורית, תצילי אותי!!!!
הצטרפתי לקורס מדיה חברתית של אורית, התחלתי ללמוד שפה, התחלתי לשחות במים הוירטואלים העמוקים.
למדתי כללים ודרכים והגדרות ושיטות. לפעמים טבעתי, פעמים רק בלעתי מים, אבל החלטתי להתמסר.
אני חושבת שכל מי שמנהל/תת עסק/דף עסקי צריך ללמוד. כדי להכיר להתחבר למצוא את עצמו בתוך המדיה ואחכ להחליט איך להתבטא בה.
אני מאמינה בבחירה מתוך מודעות. למדתי, הכרתי, בדקתי מה מתאים לי ומה לא, ונשארתי נאמנה ל"רק כמו שאני"
למידע נוסף על קורס מדיה חברתית הקרוב:
רינה – תוכן שיווקי: "לאחר שעברתי את ההדרכה בקורס המדיה החברתית, השתנתה זווית התפיסה השיווקית שלי.
מאז הקורס, אני יודעת היכן להשקיע את מירב המאמצים, למדתי מהי הפלטפורמה המתאימה לי מבחינה עסקית ושפרתי את היכולת שלי ליצור קשר עם עסקים ולקוחות המתאימים לי.
לדעתי, כל בעל עסק צריך להכיר את כלל האפשרויות השיווקיות הטמונות בעולם המדיה החברתית, להבין להיכן הוא צריך לשאוף וכיצד לעשות זאת בצורה הנכונה. אורית הקנתה לי את האפשרויות הללו ועל כך אני מודה לה עד היום.."
רותי – וידאו 360: "היום בעידן ה21 כל שיטות השיווק שניסיתי לא הוכיחו את עצמם. לרבות שיחות יזומות ומבצעים יעודיים. לאחר שלמדתי בקורס כיצד ניתן לטרגט ולהגיע לקהל יעד ממוקד התחלתי לקבל פניות רבות מחברות פרסום ואפילו מקבוצת עזריאלי
לא מספיק להיות צלם! נגר! שוזרת פרחים או דולה ליולדות. חייבים גם לדעת ליצור פלטפורמה חברתית מכובדת ומקצועית כדי שהלקוח הפוטנציאלי יוכל להתרשם מהעבודות שלנו ומהמלצות של לקוחות מרוצים. אני ממליצה שאם כבר להשקיע וללמוד, זה רק במקום שנותן כלים פרקטיים, לא תאוריות-אלא תכלס! ואף אורית ממשיכה ללוות עם אוזן קשבת וכתף תומכת עד להצלחה…"