מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
במאמר הקודם על מנועי חיפוש לתמונות חלק א פירטתי על התצוגה של מנועי החיפוש השונים בישראל: יאהו, בינג וגוגל, הפרמטרים שניתן לסנן את התוכן והתכונות הבולטות. במדריך למנועי חיפוש לתמונות חלק ב, אציג טיפים למנהלי שיווק דיגיטליים ומדיה חברתית לשימוש פונקציונלי במנועי החיפוש החברתיים.
אחד השימושים הפופולריים ביותר בפייסבוק הוא העלאת תמונות. פייסבוק הפכה למרכז לשיתוף רגעים אישיים ומקצועיים עם חברים ובני משפחה. משתמשים מעלים תמונות על בסיס קבוע כדי לשתף את חוויות, זיכרונות ורגעים מיוחדים. בנוסף, פייסבוק מציעה אלבומי תמונות, תיוג תמונות ומסנני תמונות, מה שהופך אותה לפלטפורמה ידידותית למשתמש לשיתוף ולצפייה בתמונות.
יותר מ 300 מילון תמונות מתפרסמות בפייסבוק מידי יום (משנת 2012) וזו רק ההתחלה של עולם הויזואל בפייסבוק. עם גלגולו של גרף הידע בפייסבוק – מנוע החיפוש, התמונות הפכו להיות נגישות יותר למשתמשים ואפשר לבצע חיפושי של תמונות של חברים או אנשים שאינם נמצאים במעגל החברים שלנו.
אפשר לבצע חיפוש של תמונות מתוך פוסטים, אלבומים, אירועים ועוד. כמובן שאם אתם לא מעוניינים להופיע באינדקס החיפוש של פייסבוק, עליכם לקבוע את פרטיות התמונה. בתצוגת התוצאות של אינדקס החיפוש בפייסבוק, תוכלו לראות על כל תמונה את מספר הלייקים והתגובות ואם תלחצו על התמונה, תוכלו לראות את התיאור של התמונה (שוב לפי פרטיות).
בישראל אנחנו פחות נוהגים להעלות תמונות ולקשקש בטוויטר לעומת פייסבוק. אבל גם שם ניתן למצוא כמות לא מבוטלת של תמונות. בחודש ינואר 2014, טוויטר חשפה את גרף החיפוש שלה לתמונות, וניתן לבצע חיפושים שונים לפי מילות מפתח ובעיקר של האשתגס. במקביל אפשר למצוא מספר כלים ממש יעילים שיעשו את העבודה עבורכם.
פינטרסט – זו הרשת החברתית לתמונות שזכתה לצמיחה מטאורית בעולם הדיגטל. כשלימדתי על פינטרסט לראשונה, אף אחד לא ממש הכיר אותה. הקסם, הצבעוניות, הויזואליות וקלות השימוש הפכו אותה לרשת חברתית ויראלית במיוחד. עם השנים, גם היא עברה כמה מתיחות פנים וביניהם שיפור מנוע החיפוש לתמונות שמציג לנו קטגוריות ראשיות כשמבצעים חיפוש כלשהו. מסנן החיפוש מורכב מ:
1. תמונות של פרופילים
2. תמונות של לוחות – בורדים
3. תמונות של משתמשים
4. תמונות שאתם העליתם
אינסטגרם הוכיחה את עצמה כרשת חברתית לתמונות הכי פופולארית שיש. מליוני משתמשים חולקים תמונות ומפזרים באשתגים לכל עבר. מנוע החיפוש באינטסטגרם מאפשר לנו חיפוש הכולל:
1. פרופילים/יוזרים
2. האשתג
3. תמונות פופולאריות/חשבונות
4. מקומות
אינסטגרם שוקלת לחזור לשורשים שלה ולהתמקד בתמונות כמרכיב הליבה, מכיוון שהן היו חלק מרכזי בזהות הפלטפורמה והצלחתה מאז השקתה. תמונות תמיד היו האמצעי העיקרי לשיתוף חוויות ורגעים באינסטגרם, והמיקוד הזה עזר לפלטפורמה לבדל את עצמה מרשתות מדיה חברתיות אחרות. באמצעות התמונות, אינסטגרם מקווה לספק למשתמשים חוויה יעילה ומגובשת יותר. עם דגש הגובר על תוכן וידאו ותכונות אחרות (כגון רילס).
חלק מהמשתמשים דיווחו שהם מרגישים מוצפים או עמוסים מכמות התוכן בפלטפורמה. על ידי התמקדות מחדש בתמונות, אינסטגרם מקווה לפשט את חווית המשתמש ולהקל על המשתמשים למצוא ולעסוק בתוכן הרלוונטי ביותר עבורם.
בנוסף, התמקדות מחדש בתמונות יכולה גם לעזור לאינסטגרם לשפר את מדדי המעורבות שלה, מכיוון שתמונות נוטות לייצר יותר לייקים, תגובות ושיתופים בהשוואה לצורות תוכן אחרות. זה יכול לעזור להניע את מעורבות המשתמשים, להגביר את שביעות הרצון של המשתמשים ולהגביר את צמיחת הפלטפורמה הכוללת.
שאלת השאלות: מה הנושאים הכי פופולאריים לתמונות שעולות ברשתות החברתיות? התשובה: בהתאם למגמות הנוכחיות, עונות אירועי תרבות, רכילות ועוד. הנושאים הבולטים: אוכל, אופנה ויופי, מוזיקה, נסיעות, תרבות, חיות מחמד, כושר ובריאות, אמנות ועיצוב, טבע, צילום, סגנון חיים, מוצרים מכל סוג והרשימה ארוכה.
כמנהלי מדיה חברתית ומנהלי אתרים אתם צריכים להקפיד על איכות התמונות, אופי התמונות ולבדוק האם הן מעבירות את המסר הנכון. כדי למנוע מצב בו הדף באתר עולה באיטיות, כדאי להתחשב במשקל התמונה, ולגבי פרסום תמונות ברשתות חברתיות, חשוב להכיר מקרוב את גודל התמונות ברשתות חברתיות על מנת להציג את התמונה בצורה טובה. אל תהיו מופתעים אם תמצאו את התמונות שפרסמתם ברשתות החברתיות, דווקא במנוע החיפוש ותזכרו שכדי להסיר תמונה משם אי אפשר להרים טלפון לגוגל ולבקש באופן אישי.
מומלץ שתכינו אסטרטגיה דיגטלית ויזואלית מסודרת, מחולקת לפי תיקיות, שתוכלו לשבץ בקלות בגאנט התוכן. אם אתם מנהלי HR חשוב להכין תוכן מותאם לתרבות, צרכים, משרות ולתכנן מול מחלקת השיווק והגיוס יחד את המסע לגיוס דיגיטלי כדי שיהיה אפקטיבי.