מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
השילוב של כלי בינה מלאכותית, ניתוח נתונים ואוטומציה בתהליך הגיוס חולל מהפכה בדרך שבה פועלים מנהלי משאבי אנוש ומנהלי גיוס. טכנולוגיות אלו מסייעות בקבלת החלטות מושכלות יותר, אך גם מעלות שאלות לגבי אתיקה, פרטיות והוגנות בגיוס. משבר הקורונה והשפעתו על עולם הגיוס, הביקוש לעבודה מרחוק והיברידיות, תנועות צדק חברתית לשוויון, גיוון והכלה, וגורמים כלכליים אחרים הובילו לחוסר יציבות בשוק העבודה. מנהלי משאבי אנוש וגיוס צריכים להסתגל במהירות לצרכים הארגוניים המשתנים, לרבות פיטורים, מיומנויות חדשות או מסעות גיוס פתאומיים.
הסתגלות לשינויים טכנולוגיים: בכל שנה נולדים עשרות כלים לגיוס עובדים, תוכנות וממשקים. חיבור הכלים לעולם הגיוס הדיגיטלי הם מאסט!
אוטומציה של משימות חוזרות: אוטומציה יכולה לעזור בסינון קורות חיים, תזמון ראיונות, ואפילו סבבים ראשוניים של ראיונות, לחסוך זמן ולהפחית טעויות אנוש ובתנאי שהאוטומציות הן ברמת תפקוד גבוה, בפיקוח וניטור של אדם.
הבנה מקיפה של הבדלי דורות: לבני דור המילניום ולדור Z יש התנהגויות וציפיות שונות לחיפוש עבודה מאשר לדור ה-X ולבייבי בומרס. הבנה מקיפה בהבדלים בין דוריים, תנאים, ביקוש, חוזקות וחולשות במשא ומתן היא קריטית.
החלטות מונעות נתונים: טכניקות חדשות משלבות לעתים קרובות ניתוח נתונים שיכול לעזור לחזות את הצלחת המועמד ואת ההתאמה הארגונית.
גיוון והכלה: טכניקות גיוס מודרניות מצוידות בכלים ובהנחיות למניעת הטיה לא מודעת בתהליך גיוס העובדים, מה שמוביל לכוח עבודה מגוון ומכיל יותר.
חסכון במשאבים: כאשר מנהלי HR הם בעלי ידע וכלים מתקדמים, מסע הגיוס מתקצר והשקעת המשאבים פוחתת. במקביל, הפרודאקטיביות של צוות הגיוס עולה.
משפך גיוס אופטימלי: למידה של שיעורי המרה של בפרסומי דרושים, בחירת ערוצים ובחינת האד האנטרים מעניקה מיקוד באסטרטגיית הגיוס.
מחסור בטאלנטים ובמיומנויות: בשווקים תחרותיים, ייתכן שיהיה צורך בטכניקות חדשניות כדי למשוך מועמדים פסיביים או עובדי קבלן ופירלנסרים.
עבודה מרחוק: עם עליית העבודה מרחוק נדרשת התייחסות רצינית לבחירת משימות, זמן מימוש, תנאים והנחיות. חשוב לשים לב שלא כל מועמד/ת יכולים למלא תפקיד היברידי.
מעורבות במדיה החברתית: שימוש יעיל במדיה חברתית יכול למשוך מועמדים וגם ליצור מותג מעסיק מקצועי וממגנט.
ניהול קשרי מועמדים: סדרי העבודה החדשים כוללים גם את נושא מערכות היחסים עם העובדים ותרומתן לניהול מוניטין חיובי.
מובילים בתחרות: חברות וארגונים שמסתגלים לטכניקות גיוס חדשות יש לרוב יתרון תחרותי בגיוס מועמדים איכותיים – טאלנטים.
גם גיוס דיגיטלי וגם מיתוג מעסיק הם דיסציפלינות הקשורות זו בזו. שליטה בהם יכולה לתת למנהלי משאבי אנוש וגיוס הבנה הוליסטית של עולם הגיוס המודרני. עם מיומנויות חדשות, צורות חשיבה, סיעור מוחות, מחקרים וניתוח מידע, מנהלי משאבי האנוש וצוות המגייסים יצליחו להתמודד עם אתגרי הגיוס.
מנהלי משאבי אנוש ומנהלי גיוס הם מנהלים! פיתוח מקצועי אינו פוסח עליהם ואפילו נחשב לחובה כדי להוזיל עלויות ולמקסם את מסעות הגיוס.