מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
בתחום משאבי אנוש, מרכזי הערכה הם שלב מתוחכם ומובנה המשמש לבחירה ולפיתוח כוח האדם בדרג ניהולי. מרכזים אלו נועדו להעריך את התאמתו של מועמד לתפקידים ארגוניים ספציפיים באמצעות סדרה של משימות ופעילויות סטנדרטיות. פעילות זו מבטיחה שתהליך הבחירה יהיה מקיף, ומספק הבנה מעמיקה של היכולות והפוטנציאל של המועמד לצמיחה עתידית בתוך החברה.
מרכזי הערכה הם נהלים מקיפים המשמשים בעיקר להערכת פוטנציאל לניהול ואיכויות מנהיגות. בניגוד למבחנים הרגילים המתמקדים במיומנויות או ידע ספציפיים, מרכזי הערכה מספקים ראייה הוליסטית של יכולותיו של המועמד באמצעות סדרה של סימולציות ותרגילים מצביים. מרכזים אלה נועדו לחקות מגוון תרחישים של מקום עבודה, ולאפשר למעריכים לצפות במועמדים בפעולות הדומות מאוד למשימות עבודה אמיתיות.
מרכזי הערכה: מציעים הבנה עמוקה ומקיפה של היכולות של המועמד וכיצד הוא עשוי להגיב במצבים שונים. שיטה זו יעילה במיוחד להערכת מיומנויות רכות ויכולות מנהיגות.
ראיונות ומבחנים: מיקוד בבחינת הידע התיאורטי והמקצועי – מבלי להתייחס למיומנויות רכות.
מרכזי הערכה: דורשים משאבים משמעותיים מבחינת זמן, כוח אדם ועלות, אך מספקים תובנה יסודית לגבי התאמת המועמד.
ראיונות ומבחנים: אלו דורשים פחות משאבים וניתן לערוך אותם מהר יותר, מה שהופך אותם למתאימים לשלבי מיון וסינון מועמדים ראשוניים.
מרכזי הערכה: שילוב של ניתוחים אובייקטיביים וסובייקטיביים, כאשר מעריכים עוזרים לאזן הטיות אישיות.
ראיונות: סובייקטיביים במידה רבה ויכולים להשתנות באופן משמעותי על סמך הסגנון והתפיסה של המראיין.
מבחני ידע: אובייקטיביים, מספקים תוצאות ברורות ומדידות של הידע של המועמד בתחומים ספציפיים.
הבחירה בין מרכזי הערכה לבין ראיונות עבודה מסורתיים ומבחני ידע תלויים בדרישות הספציפיות של התפקיד ובתכונות שהארגון מעריך בכוח העבודה שלו. לתפקידים בהם הכישורים הטכניים והידע הם בעלי חשיבות עליונה, מבחנים וראיונות מסורתיים עשויים להספיק. עם זאת, עבור תפקידים הדורשים קבלת החלטות מורכבות, מנהיגות וכישורים בינאישיים חזקים, מרכזי הערכה מספקים הערכה מפורטת של המועמד. שילוב אסטרטגי בין הסוגים הנ"ל יתרמו רבות ובאופן משמעותי למחלקת משאבי אנוש ובמסע לגיוס עובדים.