שימור עובדים: הפתרון לאתגרי הגיוס
סדר העדיפות בין שימור עובדים לגיוס עובדים יכול להשתנות בהתאם לנסיבות ולצרכים הספציפיים של הארגון. עם זאת, ברוב המקרים מומלץ לתת לשימור העובדים עדיפות גבוהה יותר מגיוס עובדים. שימור עובדים קיימים הוא לרוב משתלם יותר מאשר גיוס והכשרת עובדים חדשים כל הזמן. תהליך הגיוס כרוך בהוצאות כגון פרסום, ראיונות, בדיקות רקע והצטרפות. על ידי התמקדות בשמירה, ארגונים יכולים להפחית את העלויות החוזרות האלו. במאמר זה אתייחס לסיבות הבולטות למה עליכם להתמקד בשימור עובדים על פני גיוס עובדים.
שימור עובדים: 12 סיבות טובות לחשב מסלול מחדש
- חיסכון בעלויות: שימור עובדים מפחית את עלויות הגיוס וההכשרה. ההוצאות הכרוכות בפרסום משרות פנויות, קיום ראיונות וקבלת עובדים חדשים יכולות להיות משמעותיות. על ידי שימור עובדים, ארגונים חוסכים כסף ומשאבים.
- ידע ומומחיות מוסדיים: עובדים בעלי וותק צוברים ידע ומומחיות על פעילות החברה, התרבות והתהליכים. שימור עובדים מנוסים אלו עוזר לשמור על ההמשכיות והיעילות בתוך הארגון.
- פרודוקטיביות משופרת: עובדים מרוצים ומעורבים נוטים יותר להיות פרודוקטיביים ומחויבים לעבודתם. מחזור מופחת מוביל לכוח עבודה יציב, שיכול לתרום לרמות פרודוקטיביות עקביות ולשיפור הביצועים.
- שיבושים מופחתים: תחלופה תכופה יכולה להוביל לשיבושים בזרימת העבודה ובדינמיקה של הצוות. תחלופת עובדים גבוהה דורשת זמן ומאמץ כדי למצוא מחליפים ולהכשיר אותם, מה שגורם לעיכובים פוטנציאליים להשגת היעדים.
- תרבות חברה משופרת: עובדים שנשארים בארגון לטווח ארוך צפויים לגלם את ערכיו ולתרום באופן חיובי לתרבות החברה. זה מטפח תחושה של קהילה ועבודת צוות בתוך כוח העבודה.
- שביעות רצון לקוחות: עובדים בעלי וותק יכולים לממש את תפקידם על הצד הטוב ביותר. למשל, שליטה בידע על מוצרי ושירותי החברה יכולים לספק שירות לקוחות טוב יותר. יש גם סיכוי גבוה יותר שעובדים מרוצים ישקיעו יותר על מנת להבטיח שביעות רצון מקסימלית מצד הלקוחות.
- עבודת צוות: לעובדים בעלי וותק יש יתרון עצום בבניית צוות חזק ושיתוף פעולה בארגון.
- נאמנות עובדים: ארגונים שמעדיפים שימור עובדים מוכיחים את מחויבותם לרווחת כוח העבודה שלהם. ומצד העובדים יש נטיה לפתח נאמנות ומסירות גם כן.
- מיתוג מעסיק חיובי: שיעורי שימור עובדים גבוהים משקפים באופן חיובי את המוניטין של הארגון כמעסיק מועדף. כוח אדם יציב ומרוצה יכול למשוך כישרונות מובילים ולשפר את מיתוג המעסיק של החברה.
- הסתגלות בעת משבר: שימור עובדים הוא חיוני בתקופות משבר מכמה סיבות. כוח עבודה יציב ומחויב יכול למלא תפקיד משמעותי בסיוע לארגונים לנווט במצבים מאתגרים.
- השקעה נמוכה בהדרכות: עובדים וותיקים דורשים פחות הכשרות מאשר עובדים חדשים, וחוסכים זמן ומשאבים לארגון.
- לחץ מופחת על משאבי אנוש: תחלופה גבוהה של עובדים מעמידה לחץ משמעותי על מחלקת משאבי אנוש כדי לגייס כל הזמן עובדים חדשים ולהצטרף אליהם. על ידי הפחתת המחזור, משאבי אנוש יכולים להתמקד ביוזמות אסטרטגיות ופיתוח עובדים.
אסטרטגיות לשימור עובדים
שימור עובדים הוא גורם קריטי בהצלחת הארגון. קצב תחלופת עובדים גבוה יכול להוביל להגדלת עלויות, להפחתת פרודוקטיביות ולהשפעה שלילית על מורל החברה. כדי ליצור סביבת עבודה משגשגת ויציבה, ארגונים חייבים לתעדף את תהליך שימור העובדים שלהם. אסטרטגיות מעשיות לשיפור שימור העובדים וטיפוח כוח עבודה נאמן וחדור מוטיבציה:
- טיפוח תרבות עבודה חיובית: תרבות עבודה חיובית היא הבסיס לשימור עובדים. היא כוללת סביבה תומכת ומכילה שמעריכה את תרומות העובדים ומכבדת את דעותיהם. טיפוח תקשורת פתוחה, זיהוי הישגים וקידום איזון בין עבודה לחיים חיוניים ביצירת תרבות שבה העובדים מרגישים מוערכים ומוטיבציה להישאר.
- פיצויים והטבות: חבילות פיצויים תחרותיות הן מניע מרכזי בשימור כישרונות מובילים. ערכו מחקר שוק קבוע כדי להבטיח שהארגון שלכם מציע משכורות שמתאימות לסטנדרטים בתעשייה ומתגמלים עובדים בעלי ביצועים גבוהים. בנוסף, מתן הטבות מקיפות כגון שירותי בריאות, תוכניות פרישה והסדרי עבודה גמישים יכולים להגביר משמעותית את שביעות הרצון והשימור של העובדים.
- פיתוח קריירה והזדמנויות צמיחה: עובדים נוטים יותר להישאר בארגון שמציע הזדמנויות להתפתחות מקצועית ולקידום קריירה. קבעו תוכניות פיתוח מקצועי מותאמות אישית כדי לזהות את החוזקות של העובדים ואת תחומי הצמיחה. מתן גישה לתוכניות הכשרה, סדנאות והזדמנויות חונכות לא רק תגביר את כישוריהם אלא גם תגרום להם להרגיש מושקעים בעתיד הארגון.
- הכרה ותגמולים לעובדים: הכרה ותגמול עובדים על העבודה הקשה וההישגים שלהם היא אסטרטגיית שימור רבת עוצמה. צרו תוכנית הכרה רשמית בביצועים יוצאי דופן ומחזקת התנהגויות רצויות. בין אם באמצעות תמריצים כספיים, הכרה ציבורית או הרשאות מיוחדות, ההכרה מניעה את העובדים להמשיך במסירותם ובנאמנותם לארגון.
- שפרו את האיזון בין עבודה לחיים: יצירת איזון בין העבודה לחיים האישיים היא חיונית לרווחת העובדים ולשימור. עודדו עובדים לנצל את ימי החופשה שלהם ולקדם איזון בריא בין עבודה לחיים על ידי הרתעת שעות נוספות אלא אם כן הכרחי. אפשרו שעות עבודה גמישות או עבודה מרחוק, במידת האפשר, כדי להתאים את הצרכים והאחריות האישיים של העובדים.
- ערכו שיחות משוב: בעוד ששיחות משוב עם עובדים שעוזבים את הארגון חשובות, שיחות משוב לעובדים קיימים הן הכרחיות לשימורם ולקבלת תובנות לגבי מה מניע ומעסיק את העובדים, מה שיאפשר לכם לטפל באופן יזום בכל דאגה ולחזק את האסטרטגיות לשימור עובדים.
- שקיפות בתקשורת: תקשורת שקופה בונה אמון ומטפחת תחושת שייכות בקרב העובדים. עדכנו את העובדים לגבי התפתחויות החברה, יעדים ואתגרים. עודדו מדיניות של 'דלת פתוחה', שבה העובדים מרגישים בנוח לדון במחשבותיהם ובדאגותיהם עם ההנהלה. העיסוק בתקשורת בריאה משפר את הקשר של העובדים לארגון ומגביר את המחויבות שלהם להישאר.
- טיפוח יעדים משותפים: עובדים נוטים להישאר בארגון שמיישר קו עם הערכים שלהם ומספק תחושת מטרה. שתפו את ייעוד הארגון וכיצד כל עובד תורם להשגתו. צרו הזדמנויות לעובדים להשתתף בפעילויות פילנתרופיות או ביוזמות קהילתיות התומכות במטרות שאכפת להם מהן, מה שיגביר עוד יותר את תחושת המטרה וההגשמה שלהם בתפקידים.
מה הקשר בין שימור עובדים למיתוג מעסיק?
בקורס גיוס דיגיטלי וגם בסדנת מיתוג מעסיק אני מדברת הרבה על הקשר בין שימור עובדים למיתוג מעסיק. מיתוג מעסיק מתייחס למוניטין ולתדמית של הארגון כמעסיק, וכולל את הערכים, התרבות, סביבת העבודה, ואיך הוא נתפס על ידי עובדים קיימים ופוטנציאליים. שימור עובדים, לעומת זאת, מתייחס ליכולת של ארגון לשמר את העובדים הקיימים שלו לאורך זמן. שני המונחים מתחברים בדרכים הבאות:
- מיתוג מעסיק חיובי משפר את שימור העובדים: מותג מעסיק חזק וחיובי יכול למשוך ולשמור על כישרונות מובילים. כאשר ארגון ידוע בכך שהוא מציע סביבת עבודה תומכת, הטבות תחרותיות, הזדמנויות צמיחה ותרבות חיובית, סביר יותר שהעובדים יישארו בחברה לטווח ארוך.
- מיתוג מעסיק חיובי יוצר תחושת גאווה ונאמנות בקרב העובדים: כאשר אנשים מזדהים עם המותג של הארגון שלהם ומאמינים בו, יש להם יותר מוטיבציה לתרום להצלחתו, ולהגביר את המחויבות שלהם להישאר בחברה.
- שימור עובדים מחזק את מיתוג המעסיק: עובדים מרוצים ומעורבים בעבודתם נוטים יותר לחלוק חוויות חיוביות לגבי המעסיק שלהם עם אחרים. מפה לאוזן וביקורות חיוביות מהעובדים הנוכחיים יכולים לשפר את מותג המעסיקים של הארגון ולמשוך כישרונות חדשים.
- עובדים שנשמרו הופכים לשגרירי מותג: הם יכולים לשתף את החוויות שלהם במדיה החברתית, ברשתות המקצועיות וברשתות האישיות שלהם, ולהשפיע לטובה על המוניטין של הארגון כמעסיק.
- עקביות במיתוג מעסיק: שימור עוזר לשמור על העקביות של מיתוג המעסיק של הארגון. כאשר העובדים חווים את ההטבות, הערכים וסביבת העבודה המובטחים באופן עקבי, זה מחזק את האמינות של מותג המעסיק. תחלופת עובדים גבוהה יכולה ליצור ספקנות לגבי מיתוג המעסיק של הארגון, שכן היא עשויה להצביע על אי התאמה בין מה שמפורסם לבין חווית העובד בפועל.
- השפעת המלצות עובדים: יש סיכוי גבוה יותר שעובדים שנשארו יספקו המלצות אמיתיות וחיוביות על החוויות שלהם עם הארגון. המלצות אלו יכולות להוות כלים רבי עוצמה בהצגת נקודות החוזק של החברה ומשיכת מועמדים פוטנציאליים. ניתן להציג המלצות של עובדים באתר האינטרנט של הארגון, בדפי הקריירה ובחומרי הגיוס, המעניקים אותנטיות למותג המעסיק.
לסיכום...
לשימור עובדים ולמיתוג מעסיק יש קשר סימביוטי. מותג מעסיק חיובי יכול לתמוך במאמצי שימור עובדים על ידי משיכת ושימור כישרונות, בעוד אסטרטגיות שימור יעילות תורמות לחיזוק מותג המעסיקים של הארגון. שני ההיבטים קריטיים ליצירת תדמית חזקה ואטרקטיבית כמעסיק, אשר יכולה להשפיע לטובה על יכולתו של הארגון למשוך, לעסוק ולשמר כישרונות מובילים בטווח הארוך. תתמקדו בתיבת האוצרות שנמצאת אצלכם בארגון.