מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
בניית מותג מעסיק חזק ושימור עובדים הם יעדים חיוניים לארגונים ולחברות. רב המשאבים המשמעותיים מוקצים לגיוס עובדים חדשים, ונדמה שזה היעד הכי חשוב במחלקת משאב אנוש. עם קצב תחלופת עובדים ושיעורי הנטישה גבוהים (במהלך השנה הראשונה למשל) מומלץ למנהלי משאבי אנוש לחשב מסלול חדש: להשקיע בעובדים הקיימים, להפחית את עלויות הגיוס, ולהציג מותג מעסיק ריאלי.
מעסיקים שמציגים תדמית חיובית, הזדמנויות לפיתוח עובדים וסביבת עבודה תומכת במיתוג המעסיק, מפתחים ציפיות מסוימות בקרב מועמדים פוטנציאליים ועובדים חדשים שנקלטו. אם החוויה בפועל שונה מהמסרים שהם משגרים לעולם, היא עלולה להוביל להתפכחות, תסכול, ובסופו של דבר לשחיקה ולנטישה.
שיעורי תחלופת העובדים יכולים להשתנות בהתאם לתעשייה, גודל החברה, המיקום וגורמים אחרים. עם זאת, ידוע שמספר לא קטן מהעובדים עוזבים את עבודתם במהלך השנה הראשונה בשל גורמים שונים כגון השתלמות לקויה, חוסר מעורבות או ציפיות לא תואמות.
על פי מחקרים שונים ודוחות בענף, המגמות הכלליות של תחלופת עובדים בשנה הראשונה הן:
מיתוג מעסיק ושימור עובדים בשנה הראשונה קשורים זה בזה. מיתוג מעסיק מתייחס לאופן שבו ארגון מציג את עצמו הן לעובדים נוכחיים ופוטנציאליים. הוא מקיף את ערכי החברה, התרבות, המוניטין וחווית העובדים הכוללת. מאידך, שימור עובדים מתייחס ליכולת של ארגון לשמר את עובדיו לאורך תקופה מסוימת – לפחות בשנה הראשונה להעסקתם.
במסגרת הקורסים והסדנאות למנהלי גיוס ומשאבי אנוש שאני מנחה, אני מזהה שיש עדיפות לגיוס עובדים על פני השימור. השקעה בשימור עובדים חשובה באותה מידה, אם לא יותר. בעוד שגיוס עובדים חדשים חיוניים לצמיחה ארגונית, הקדשת משאבים ומאמצים לשימור עובדים קיימים יש יתרונות משמעותיים, אתייחס לחיסכון בעלויות: עלות הגיוס, ההשתלבות והכשרת עובדים חדשים דורשים משאבים רבים, אם תשקיעו בשימור העובדים הקיימים, תחסכו בעלויות הגיוס וההכשרה ותשפיעו על הפרודוקטיביות, הגברת המורל והמעורבות, לכידות הצוות, קשרי הלקוחות ועוד.
למרות שהסיבות לנטישת עובדים בשנה הראשונה הן מגוונות, מנהלי משאבי אנוש, צריכים להפחית את שיעור האכזבה והתסכול שעלולים להתעורר מתכנון לא ריאלי של אסטרטגיית מיתוג המעסיק.
בקורס מיתוג מעסיק (וגם בקורס גיוס דיגיטלי למנהלי גיוס ו -HR) נלמד איך להעביר מסרים אותנטיים, ולא מוגזמים, המשקפים מציאות תוך הדגשת חוזקות, ראיונות עם עובדים, טיפים, שגרירי מותג ועוד. תיאום ציפיות בריא, זיהוי החולשות של הארגון לפני יצירת האסטרטגיה למיתוג המעסיק הם הרכיבים הכי חשובים במתכון