שבוע לפני פסח, מודעות הפרסום בפייסבוק משתוללות והרדיפה אחרינו בשיאה. כל השלבים שיעזרו לכם לעצור את המרדף של פרסום מבוסס עניין. קבלו את המדריך לניקוי חמץ בפייסבוק שלכם.
כידוע, הרגלי הגלישה שלנו קובעים את המודעות שאנו רואים בפייסבוק. בשפה המקצועית זה נקרא: "פרסום מבוסס עניין". אותו חיפוש שאנו מבצעים, הפוסטים שאנו כותבים, נושאי הדפים שאנו אוהדים, האפליקציות וכדומה מגדירים את תחומי העניין. אנו מכירים את ההתנהגות הזו גם באתרי אינטרנט שמאחסנים עוגיות (cookies) – קבצי טקסט (אותיות ומספרים) אצלנו בדפדפנים. עוגיות אלו אינן מזיקות ולרב יציגו מידע של פרטי התחברות, זיהוי משתמש ועוד, אבל בעידן שלנו הן גורמות להשמנה 🙂 השמנה והצפה של מודעות פרסום המשויכות לאתרים שגלשנו בהם.
פרטיות ברשת
נעזרתי בויקפדיה כדי לחשוף מקרה שקרה לפני יותר מ 16 שנים בו ארצות הברית נאלצה לשנות את המדיניות של העוגיות בגלל מקרה בו נעשה שימוש בעוגיות של גולשים לטובת מעקב. המשרד ליישום המדיניות של הממשל האמריקאי נגד השימוש בסמים (ONDCP) בבית הלבן עקב אחרי משתמשים שצפו בפרסומות נגד השימוש בסמים במטרה לבדוק האם משתמשים אלו נכנסו לאתרים התומכים בשימוש בסמים. (ויקפדיה)
לאחר מכן נקבעו חוקים להגנת פרטיות הגולש, וכיום אתרים רבים מציגים הצהרה על שימוש בעוגיות לטובת ניתוח, מעקב ופרסום.
פייסבוק עצמה פועלת בשקיפות ומאפשרת לנו לערוך את הנושאים:
ציטוט: "נהלי את ההעדפות שבהן נשתמש כדי להציג לך מודעות. אנחנו רוצים להציג לך מודעות שיהיו רלוונטיות לך. זו הסיבה שיש לנו העדפות של מודעות, כלי שמאפשר לך להציג, להוסיף ולהסיר העדפות שיצרנו עבורך על סמך דברים שאהבת בפרופיל שלך, בפעולות שביצעת בפייסבוק ובאתרים ובאפליקציות בשימושך מחוץ לפייסבוק. מידע נוסף. לדוגמה, אם ההעדפות שלך כוללות "אופניים", ייתכן שיוצגו מודעות מחנויות אופניים מקומיות. אם תסירי את כל ההעדפות שלך עדיין תראי מודעות, אך הן יהיו פחות רלוונטיות לך".
אז, לפני בואו של אליהו הנביא, מומלץ לבצע ניקוי חמץ יסודי (בפרט של עוגיות בדפדפנים) ולמנוע הצפת פרסומים גם בבית הדיגטלי שלנו – פייסבוק (לפחות כאלו שלא רלוונטיים עבורנו) באמצעות מספר שלבים, כך תנהלו את העדפת מודעות הפרסום ברחבי פייסבוק:
1. גלשו לכתובת הבאה: https://www.facebook.com/ads/preferences/edit – העדפת מודעות פייסבוק
או היכנסו דרך דלת צדדית: הגדרות >>> מודעות (בחרו באפשרות התחתונה ביותר):
לחיצה על מודעות >>> אפשרות 3
2. בחרו אילו נושאי פרסום רלוונטיים עבורכם: דף העדפת מודעות בפייסבוק יציג לכם יותר מ 10 נושאים ובכל נושא תגלו תתי נושאים.
אם תלחצו על תת נושא, תוכלו לקבוע האם הוא מעניין אתכם או לא. לגבי ההסרה, פייסבוק מדגישה: "הסרת העדפות
כשאת מסירה העדפה, לא נציג לך עוד מודעות המבוססות עליה. ייתכן שתראי מודעות דומות על סמך ההעדפות האחרות שלך. עריכת ההעדפות משפיעה על הרלוונטיות אך לא על הכמות של המודעות שתראי."
3. אפשרות נוספת, היא פשוט ללחוץ על החץ הקטן שמופיע על גבי מודעת פרסום: תוכלו לבצע מספר פעולות, להסתיר את המודעה, לקרוא למה אתם למעשה רואים אותה, לשמור את הקישור, לעקוב, לציין את הרלוונטיות ולהטביע אותה.
לאחר ניקוי החמץ, סביר להניח שהפיד שלכם יהיה קליל יותר. אבל על מנת לנטרל מעקב של אתרים בפלטפורמות שונות, תצטרכו לנקות את העוגיות בכל דפדפן. תמצאו אותם תחת הגדרות. שימו לב, אם תמחקו אותם, תצטרכו להזין יוזר וסיסמה מחדש לאתרים שנרשמתם. ניתן גם למחוק עוגיות בודדות.
מעוניינים להרחיב את הידע? בואו לסדנת פייסבוק לבעלי עסקים בתל אביב
שיהיה חג שמח!