המדריך סטודיו ליוצרים בפייסבוק ובאינסטגרם - חלק ג'
תזכורת קלה מה היה לנו במדריך לסטודיו היוצרים בפייסבוק ובאינסטגרם חלקים א'ו-ב': תוכן מותאם ניידים, גולשים שנמצאים בתנועה, תכונות חשובות, נראות לוח המחוונים, עשיית רווחים מצד יוצרים וכו'… חלק ג' במדריך הסטודיו ליוצרים בפייסבוק ובאינסטגרם, יספר על עוד תכונות שתמצאו במרכז הקריאטיב, עם השוואה מפולפלת (כמו שאני אוהבת…) לסטודיו ליוצרים של יוטיוב. מה קיים שם? ואילו נקודות דמיון הן הבולטות ביותר?
ספריית הסאונד של פייסבוק - Sound collection
ספריית הסאונד מציעה מספר אפקטים, רצועות מוזיקה וסאונד חינמיים ללא זכויות יוצרים. תוכלו לאתר אותם לפי מילת מפתח ב-Sound Collection. המבחר מציג מלחינים ופזמונאים מוכרים, אפקטים, אוסף שירים, ורצועות אינסטרומנטליות מז'אנרים כמו היפ הופ, פופ, ג'אז, קאנטרי וכו'. רצועות אלו הן בבעלות פייסבוק, וניתן להשתמש בהן באופן חופשי וחינמי בכל סרטון שאתם יוצרים ומשתפים בפייסבוק ובאינסטגרם בלבד.
יצירת דפים ואוספים ב-Creator Studio
בלשונית 'דפים' שנמצאת ב-Creator Studio תוכלו לבצע את הפעולות הבאות:
1. ליצור דפים חדשים
2. לקבץ את הדפים שלכם לאוספים
3. להקצות תפקיד בדף (מנהלים בלבד)
4. להגדיר תפקידי עריכה בדף (מנהלים בלבד)
הלשונית 'דפים' מספקת פרטים בסיסיים על כל אחד מהדפים שהוקצה לכם תפקיד בהם, הכולל:
1. סוג הדף (לדוגמה: אמן, קהילה, אתר בידור וכדומה)
2. מספר עוקבים
3. סוג ההרשאה – התפקיד שלכם
אם אתם מנהלים כמה דפים, יצירת אוסף דפים ב-Creator Studio מאפשר לסנן בקלות את הדפים שאתם רוצים לקבל מידע עבורם. ה- Creator Studio יוצר באופן אוטומטי כמה אוספים עבורכם, למשל אוסף של כל הדפים שהופעלו בהם מודעות מוזרמות. אתם יכולים גם ליצור אוספי דפים משלכם. שווה ופרקטי כאחד.
סטודיו היוצרים של יוטיוב - YouTube Studio VS סטודיו היוצרים של פייסבוק ואינסטגרם
כשאני חושבת על ממשקים אני אצה רצה קודם כל אל – גוגל האם. החלוצה שבהמצאות, כלים לעריכה וליצירת תוכן. ובאופן מקרי… גם לה יש מרכז יצירה אצל הבת המאומצת יוטיוב. תכירו את YouTube Studio – הבמה -בהא' הידיעה ליוצרי וידאו. לפלטפורמה זו תכונות דומות מאוד שנוגעות בשיפור הנוכחות ברשת, בניהול הערוץ, בהכרות עם קהלים ובניתוחם, בניהול התקשורת ומערכת למיקסום הכנסות ורווחים באמצעות מודעות פרסום.
הסטודיו ליוצרים של יוטיוב התחיל את דרכו לפני סטודיו היוצרים של פייסבוק ואינסטגרם, ומערכת הרווחים דרכו הצליחה לעשות רעש בכל העולם. אני זוכרת את שותפי היוטיוב הראשונים בישראל, זה היה מהפך שאנשים מרוויחים כסף מיוטיוב (המחאה עד הבית) בקלות ובהנאה כזו גדולה.
פייסבוק, את ממש מקורית!👎
מה מציע הסטודיו ליוצרים ביוטיוב? מצאו את נקודות הדימיון
- מרכז השליטה של הערוץ: כלי שמספק לכם סקירה כללית ומקיפה על הפעילות החדשה בערוץ ומאפשר לכם להתעדכן בתכנים החדשים ב-YouTube.
- תוכן: כלי שמאפשר לכם למצוא סקירה כללית של הסרטונים והשידורים החיים שלכם.
- פלייליסטים: כלי ליצירה ולניהול של פלייליסטים.
- Analytics: כלי שמאפשר לכם לעקוב אחר ביצועי הערוץ והסרטונים באמצעות מדדים ודוחות.
- תגובות: כלי שמאפשר לכם לראות את התגובות לסרטונים שלכם ולהשיב עליהן.
- כתוביות: כלי להוספת כתוביות לסרטונים או למיקור המונים של כתוביות באמצעות הקהילה שלכם.
- מונטיזציה: (כפוף לזכאות) תכונה שמאפשרת לכם לעדכן את ההגדרות למרצ'נדייז ולמועדון החברים של הערוץ.
- התאמה אישית: כלי שמאפשר לכם להתאים אישית את הפריסה, המיתוג והמידע הבסיסי של הערוץ.
- ספריית אודיו: כלי שמאפשר לכם להוריד מוזיקה ואפקטים קוליים בחינם לשימוש בסרטונים.
לסיכום...
הסטודיו ליוצרים בפייסבוק ובאינסטגרם הוא כלי שדומה מאוד לסטודיו היוצרים של יוטיוב. קצת משעמם אותי לראות כל כך הרבה נקודות דמיון בין שתי המתחרות, בפרט שפייסבוק מתחקה אחר הרשתות החברתיות האחרות כמעט בכל דבר. הייתי מצפה ממעצמה שכזו ליצור תכונות וכלים אותנטיים, חדשניים שהיא פיתחה ושאחרים מעתיקים ממנה. מאחלת לה להיות מקור ההשראה לכולנו. ולגבי הסטודיו ליוצרים ולקריאטיב של פייסבוק ואינסטגרם – קפצו למים, זהו כלי מועיל ופשוט להבנה.
בהצלחה
עוד על שיווק דיגיטלי
המדריך לשיווק בפייסבוק
כן, פייסבוק שבתה אותנו בקסמיה. התמכרנו, לא יכולים בלי. עם שלל אופציות לשיווק עסקים בפייסבוק, קידום ומכירות היא לא משאירה לנו ברירה. איך לשווק בפייסבוק.
המדריך לשיווק באינסטגרם
אינסטגרם, הבת המאומצת של פייסבוק, צובעת לנו את הרשת בצבעים ובמסננים. מלאה בסטוריז, וידאו, האשטאגס ומלא משפיענים. לחצו כאן למדריך לשיווק ולפרסום באינסטגרם
המדריך לשיווק בלינקדאין
לינקדאין היא רשת חברתית עסקית שחווה צמיחה בשנים האחרונות בקרב ישראלים, על ניהול דפים, אפשרויות השיווק, הפרסום והגיוס ברשת החברתית הכי רצינית בעולם.
המדריך לשיווק בפינטרסט
פינטרסט, הרשת החברתית הממכרת, הראשונה מבין הרשתות החברתיות שאיפשרה רכישה, בעלת כלי ויזואלי מרשים לחיפוש ואיתור פריטים. כל מה שרציתם לדעת על שיווק בפינטרסט