פייסבוק חושפת: מיזם להנגשת תמונות ללקויי ראיה
מארק צוקרברג – מנכ"ל פייסבוק ממשיך לעורר בנו השראה ומפרסם פוסט בפרופיל האישי שלו החושף מיזם טכנולוגי חדשני מבית פייסבוק המבוסס על טכנולוגיה לפירוש תמונות עבור משתמשים בעלי לקויות ראיה.
תוכן נגיש בפייסבוק
לפי פרסומים ברשת, כיום אנשים בעלי מוגבלות ראייה אינם יכולים להבין את משמעות מליוני התמונות המתפרסמות בפייסבוק שמכילה מאגר גדול של תוכן ויזואלי. הנכונות של פייסבוק להנגיש את התוכן החזותי לכלל המשתמשים תקדם אותה לראשית הסולם על פני הרשתות החברתיות האחרות.
.
הצעד החשוב ביותר עבור בעלי מוגבלויות: הנגשת אתרי אינטרנט
הנגשת תמונות בפוסטים של פייסבוק, מה מצפה לנו? לפי הסרטון שפירסם מארק צוקרברג הרעיון הוא שפייסבוק תשמיע את תיאור התמונה, מספר התגובות וכמות הלייקים באופן אוטומטי, כך אנשים עם ליקוי ראיה שעושים שימוש בתוכנות ייחודיות עבורם, יוכלו לתאר לעצמם באמצעות הפירוש של פייסבוק את התוכן המפורסם.
הנגשת תמונות לעיוורים - עד כה: Alternative Text
גוגל עוברת אינספור פאזות בכל הקשור למוצרים שלה. ב -5 השנים האחרונות גוגל שינתה את מנוע החיפוש לתמונות, הוסיפה והסירה פונקציות, והשינוי הבולט ביותר הוא מנוע סינון התוצאות בראשית התצוגה. באפשרויות הסינון גוגל מציגה לנו כמה אופציות לאתר תמונות וגוגל אף מאגדת אותן לפי נושאים. כפי שתוכלו לראות בצילום המסך מתוך גוגל תמונות תחת החיפוש של 'תמונות מלונדון' יש נושאים עיקריים. אותו חיפוש קטגוריאלי מקל על התמצאות בתמונות ועושה סדר לגולש. מתחת לשדה השאילתה, יש מסנן שמציע לנו את אפשרויות הסינון הבאות: גודל, צבע, סוג, זמן, זכויות יוצרים וכלים נוספים.
כשביצעתי חיפוש של סוג – פנים, קיבלתי את תוצאות שמציגות פנים של אנשים ששמם קשור למילה לונדון, לדוגמה בחלק הימני העליון מופיע ירון לונדון ועוד אחרים ששמם קשור למילה לונדון.
גם בתוך הרשת החברתית גוגל+, היא מציגה אפשרות של חיפוש אנשים לפי פנים, כל מה שעליכם לעשות, הוא ללחוץ על פנים של אדם ולחפש תמונות נוספות שלו. אופן החיפוש של תמונות לפי פנים התפתחה בעקבות יכולת התיוג שגוגל מציעה ברשת גוגל פלוס.
זיהוי תמונות - Google Images
חיפוש תמונות בגוגל לפי תמונה קיימת
גוגל מציגה דרך מעניינת לאתר תמונות ברשת לפי תמונות קיימות. אותו חיפוש יכול להתבצע ב 2 אופנים: האחד העלאת תמונה קיימת מהמחשב, השני הזנת כתובת אינטרנט עם התמונה הדרושה לחיפוש.
הצעד החשוב ביותר עבור בעלי מוגבלויות: הנגשת אתרי אינטרנט
באתר http://www.w3.org/WAI/intro/wcag.php תוכלו לקרוא בהרחבה על תהליך הנגשת האתרים לבעלי מוגבלויות, מה נדרש ולמי. עד אמצע שנת 2016 על האתרים להיות נגישים גם לבעלי המוגבלויות. אם אתם בונים אתר אינטרנט, שימו לב לנהלים.
לסיכום... הכלי לפירוש תמונות של פייסבוק
המוטיבציה של פייסבוק לפתח כלי לזיהוי תמונות עבור לקויי ראייה נובעת מהצורך להפוך את הפלטפורמה לנגישה ומכילה יותר עבור כל המשתמשים, כולל אלו שיש להם לקות ראייה. יוזמה זו היא רק חלק מהמאמצים הרחבים יותר של פייסבוק לקדם נגישות לאוכלוסיות מוגבלות. האם יש קשר למינוף תהליך השיווק בפייסבוק? ואיך זה ישפיע על מסעות גיוס עובדים בפייסבוק? ימים יגידו.
ללמוד שיווק וגיוס דיגיטלי
קורס שיווק דיגיטלי קצר
כשאתם מחליטים לקחת את השליטה אל הידיים שלכם, לשווק את עצמכם ולשלוט בעולם הדיגיטל ללא מתווכים. הכשרת מנהלי דיגיטל לבעלי עסקים ולמנהלי שיווק.
סדנת שיווק דיגיטלי לארגונים ולחברות
סדנת שיווק דיגיטלי מקצועית ומעשית להכשרת עובדים אצלכם בארגון. המודעות להקמת מחלקת שיווק דיגיטלית בארגונים ובחברות החלה עוד בשנת 2013.
סדנת שיווק ב- Linkedin
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם נותנת במה לארגונים, מוסדות, חברות, בעלי עסקים, סטודנטים ועוד. איך להגדיל את הנראות וליצור קשרים בקלות.
סדנת שיווק ב- Facebook
פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. איך ליצור אסטרטגיית תוכן, לנהל את דפי האוהדים בצורה מקצועית, כולל הסטודיו ליוצרים.