גיוס עובדים בלינקדאין - הבית של המועמדים
אחד ממאגרי קורות החיים הגדולים בעולם שייך ללינקדאין. עם מיליוני משתמשים שחולקים מידע מקצועי והזדמנויות עבודה, היא המועדפת ביותר עבור מגייסים המחפשים מועמדים בעזרת חיפוש קל וידידותי המבוסס על מילות מפתח, כישורים, חברים בקבוצות, בוגרים וכו'.
לינקדאין לפיתוח הקריירה
לינקדאין זורעת מחשבות על צמיחה והתפתחות מקצועית ותורמת רבות לבחירת שינוי תעסוקתי. בעבר מספר המשרות הממוצע לאדם סבב בין 6-9 בערך, כיום עם בואו של דור ה-Z, התמונה משתנה והמספרים עולים. הנגישות לעולם הדיגיטלי, הגלובלי והטכנולוגי מגבירים את מעגל ההזדמנויות ויחד עם זאת, את תחושת ההישגיות והתחרותיות. בשנת 2020, יותר ויותר אנשים מחפשים לשלב את הכישורים האישיים שלהם בתפקידים שונים.
לינקדאין: עבר, הווה עתיד
לינקדאין היא שער למעגלים מקצועיים, פתח לגדילה, להכרה, לחשיפה. כשלא מחפשים עבודה, קל מאוד לשחרר לחץ ולשכוח ממנו. אבל לעדכון התוכן ולשיפור פרופיל הלינקדאין יש חשיבות גבוהה מכיוון שמנוע החיפוש שואב טקסט ממנו ולא רק.
עדכון הפרופיל הוא תמידי. אין קשר אם אתם מחפשי עבודה או לא. מגייסים בלינקדאין רוצים להכיר מועמדים פוטנציאליים כל הזמן. עדכנו את כישורים, תפקידים, מקומות עבודה, ואל תשכחו את ההמלצות בלינקדאין.
שכירים שלא מחפשים עבודה תוהים למה הם צריכים בכלל פרופיל. הם אפילו חוששים שמקום העבודה יחשוב שהם מתכננים לנטוש את האוניה בקרוב. לינקדאין היא לא רק לדורשי עבודה. להיות בעלי דעה, למתג עצמכם, לפתח קשרים, לחיות את התעשיה, להתעדכן וללמוד הם לתועלת אישית.
הטריילר שלכם בלינקדאין: LinkedIn Profile Summary
כותרת התפקיד בנויה מ -120 תווים, הפתיח בלינקדאין – Linkedin Summary בנוי מ- 2,000 תווים. מבחינתי זה שווה ערך ל- HEADER בכל אתר בית… הראש הוא המקום החשוב ביותר להעביר את המסר! למקד, לבדל, לתמצת.
ה-Summary בלינקדאין הוא שדה כל כך חשוב והרבה בוחרים להתעלם ממנו. זה הטריילר של הפרופיל. מי אתם ומה שמכם, פינת היצירתיות, החזון. מה תוכלו לפרסם שם? מיומנויות רכות, הישגים, תוכן אישי, ציטוט מעורר השראה, שאלות ותשובות, הסברים על תהליך הגיוס בחברה, פרטי התקשרות והפניה לאתר/בלוג וכדומה. (לשאלות ותשובות על גיוס בלינקדאין הקליקו).
מנהל/ת HR איך אתם נראים בלינקדאין?
חשיבות הפרופיל בלינקדאין כבר ברורה לכם. אבל מה עם הפרופיל של מנהל/ת הגיוס? כמה הוא עדכני, מזוהה עם המותג, מסביר פנים ומזמין את המועמד לשתף פעולה במהירות ובקלות.
לצערי, הרבה מנהלי HR לא משקיעים בפרופיל לינקדאין: לא מעלים חדשות ועדכונים של החברה, מינויים, פעילויות, כנסים, ימי כיף ואירועים. בקורס לינקדאין למנהלי HR ובכלל – כמרצה לשיווק בלינקדאין, אני מזהה שחלק מהם בוחרים להישאר מאחורי הקלעים: "אני משתמש בפרופיל לינקדאין כדי לגייס ולא בכדי למתג את עצמי". טעות. היוצרות ממזמן התהפכו. מועמד טוב הופך להיות המראיין ולא המרואיין. הוא שואף להיקלט בחברה שתקדם אותו. מה שגם, ביום מן הימים, גם הם יבחרו להתקדם למשרה בכירה ועם פרופיל לינקדאין לא ממותג בעולמות ה-HR תהיה להם בעיה.
פניה למועמד/ת בלינקדאין - טעויות נפוצות
פניה למועמדים בלינקדאין יכולה להיות מתאגרת, בטח כשמדובר במועמד/ת מחוזרים או מקובעים במשרה. בסדנאות שיווק וגיוס בארגונים אני מוצאת את עצמי מתעכבת על החלק הזה לא מעט זמן:
כמה דוגמאות לטעויות נפוצות בפניות למועמדים בלינקדאין:
- פניה למועמד/ת וותיקים – כאשר אתם מעוניינים לגייס למשרת ג'וניור.
- פניה בלינקדאין למועמד/ת שגרים באזור מרוחק מהחברה – הסבירות שזה יצליח היא מזערית.
- פניה למועמד/ת בלינקדאין שאין להם את הידע באחד מכישורי החובה שהגדרתם
- פניה למועמד/ת בלינקדאין שרק נכנס לתפקיד (לא באמת שמתם לב שכולם איחלו לו מזל טוב על התפקיד החדש),
- שליחת הודעות למועמדים בשיטת "העתק הדבק"
- פניה בלשון נקבה לזכר, טעות כתיב בשם או שם אחר, תוכן מוגזם, דרישה נואשת ועוד.
חוסר תשומת לב לפרטים הקטנים, עלולה לפגוע במקצועיות של המגייס. במידה והחלטתם להשתייך לקבוצות בלינקדאין ולגייס משם, קראו שרשורים קודמים, עברו לפרופיל ואז קבלו את ההחלטה האם לפנות.
לסיכום... גיוס בלינקדאין
לינקדאין היא הרשת החברתית הראשונה שהיתה מזוהה עם עולם הגיוס. כיום, שנת 2023 הגיוס בלינקדאין הוא רק חלק מאסטרטגיית הגיוס וחברות וארגונים נעזרים ברשתות חברתיות נוספות (גיוס בפייסבוק, גיוס עובדים באינסטגרם וכו'). תכנון תוכנית פעולה, גאנט תוכן למשרות, הגדלת המאגר הם אבני הדרך הדרושים לגיוס אפקטיבי ומכילים גם את נושא שגרירי המותג ומותג מעסיק השופכים אור על התרבות הארגונית, סביבת עבודה וההון האנושי. תכננו בקפידה. לקורס גיוס דיגיטלי יש ללחוץ כאן
למידע על הדרכת לינקדאין, השאירו פרטים
קורס גיוס דיגיטלי למנהלי HR
לגייס עובדים באמצעות הרשתות החברתיות ואתרים נוספים בצורה מקצועית, תוך קבלת כלים וטכניקות יעילות למיטוב תהליך הגיוס בחברה וייעול הזמן. למידע אודות הקורס לגיוס הקליקו כאן
סדנת לינקדאין - קורס Linkedin
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.
סדנת גיוס בלינקדאין - קורס גיוס Linkedin
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.
סדנת גיוס בפייסבוק Facebook
פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. די מנסה להיכנס לנעליה של גוגל ומציעה שלל כלים לפרסום ולשיווק עסקים ולמיתוג עצמי, במה לחדשות וקהילות