מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
במשך 20 השנים האחרונות, האינטרנט הפך להיות הערוץ המוביל לחדשנות אישית ותעשייתית. חברות, מוסדות, ארגונים ממשלתיים וכל מי שנמצא מסביב קוצר את הפירות. רכישת לינקדאין על ידי מיקרוסופט (23.6.2016) תוביל למצב בו הפרופילים בלינקדאין ישתלבו עם מוצרי מיקרוסופט משלימים כגון: Cortana ,Word ,Excel ,PowerPoint ,Outlook, Skype ׁ("העוזרת האישית") ועוד, ולכן כדאי ללטש את הפרופיל המקצועי הראש ובראשונה. ריכזתי עבורכם את הטעויות הבולטות בפרופילים עסקיים בלינקדאין.
1. הגדרת תפקיד ב Title: הכותרת היא החשובה ביותר, הראש, נקודת המכירה – חשבו איך לבלוט על פני אחרים בעלי כישורים זהים עם דגש על מילות מפתח – אם אתם מעוניינים שימצאו אתכם בזמן חיפוש. מגייסים בעיקר מתמקדים בפיסת המידע הזו לפני שהם סורקים את הפרופיל.
2. פרופיל לא עדכני: במהלך סדנאות הלינקדאין שאני מעבירה אני נתקלת בלא מעט פרופילים שוממים. כאלו שנפתחו רק כדי להיות ברשת. ללא מעגל קשרים, ללא תיאורים וללא כישורים. מהרגע שיצרתם אחד כזה, אין דרך חזרה. הפרופיל צריך להיות עדכני ורלוונטי. משרות שכיהנתם בהן אחרי הצבא לא בהכרח תורמות למשרת החלומות. התמקדו בתפקידי עבר שמחזקים את הכישורים שלכם למשרה הבאה. היו חדשניים ויצירתיים, בדלו עצמכם במקום לחזור על התבנית המוכרת. הזינו פרטי התקשרות עדכניים, והתחדשו בכתובת מייל נורמלית (לא עוד yamita444@yahoo.com).
3. כישורים לא קשורים: נושא הכישורים הוא החשוב ביותר. כל כישור הוא מילת מפתח למצוא אתכם ולאמת את נסיונכם. אל תעתיקו מאחרים כישורים לא רלוונטיים, אל תפרסמו כאלו שאתם מזהים כחשובים לתפקיד הבא שלכם ללא נסיון.
4. רשת קשרים: ביקשתם חברות מכל העולם אבל רובם לא קשורים לתחום העשיה שלכם? אתם בבעיה.
5. נושאי פרסום: לינקדאין היא זירה עסקית, בפרופיל האישי ניתן לפרסם מאמרים מקצועיים, חדשות בתחום, השקות מוצר ועוד. הימנעו מ:
– תכנים שנוטים להוביל למחלוקות ובעלי אופי שליל (גם פוליטי), בכל זאת…אתם בעולם הרשתות החברתיות, העולם שבו כל פרסום יכול להיות ויראלי ולהתפשט כמו אש בשדות קוצים. כן תוכלו לכתוב תכנים מקצועיים ליצירת דיונים בתחומכם.
– תכנים שיווקיים נטו – מה זה אומר על החברה שאתם מייצגים?
– תכנים אישיים – לינקדאין היא לא המקום לתמונות משפחה או טיולים.
6. פרופיל ציבורי: מומלץ לערוך כתובת URL ידידותית לפרופיל האישי ואף לקבוע אלו פרטים יוצגו בתצוגה הציבורית. תוכלו לבדוק את ההגדרות כאן
7. תמונת הפרופיל: ברשת מקצועית אין מקום לתמונות לא איכותיות. תמונות כהות, לא ברורות, מפוקסלות לא בדיוק עזרו לכם להתקדם שם. בעולם ויזואלי, לתמונות יש כח, הן מקלות עלינו לזכור אנשים/מקומות/מצבים. כשאתם מחפשים עבודה – אתם חייבים לשדר מקצועיות ולשווק את זה. אם אתם מתחרים על תפקיד בחברה שזוכה לקבל עשרות קורות חיים, התמונה יכולה להיות בעלת ההשפעה הגדולה לזימון לראיון. לבעלי עסקים, חשוב להימנע מתמונת פרופיל המזוהה עם החברה – לוגו, את זה תשאירו לדפים העסקיים בלינקדאין.
הדרישה למנהלי מדיה חברתית היא עצומה ומצריכה מנהלי מדיה חברתית בעלי ידע מקצועי במגוון רשתות חברתיות ( בעבר פייסבוק הספיקה). כיום קיים סנכרון מלא בין מחלקת השיווק למנהלי המדיה חברתית. בואו לרכוש מקצוע מבוקש.
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.
אינסטגרם - רשת חברתית חסרת מעצורים, צבעונית וממגנטת. דורשת יותר תמונות וסרטונים ולא מתפשרת על האשטאגס. מעוניינים להרחיב את הידע באינסטגרם? לחצו כאן
פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. די מנסה להיכנס לנעליה של גוגל ומציעה שלל כלים לפרסום ולשיווק עסקים ולמיתוג עצמי, במה לחדשות וקהילות