מחפש מנהלת מדיה חברתית או מנהל? כך תתאים את הטייטל לתפקיד
ככל שעובר הזמן המדיה החברתית נעשית מפלצתית יותר והתפקיד 'מנהל מדיה חברתית' הופך למבוקש יותר מאי פעם. התפקיד מכיל בתוכו מגוון של מיומנויות ואינו מתבטא רק בניהול או בהקמה של פרופיל פייסבוק או פינטרסט למשל.
בארגונים ובחברות מובילות תפקיד מנהלת המדיה החברתית בין היתר הוא להציג את הצד הסושיאלי של הארגון, מבפנים ומבחוץ, לנהל את שירות הלקוחות של החברה, ליצור יחסי ציבור חברתיים, להציע מוצרים, שירותים, לגייס ועוד.
על אותם מנהלי מדיה חברתית להיות חדים ויצירתיים, צמאים לידע, בעלי יכולת החלטה וחשיבה יוצאת דופן. בחלק מן המוסדות והארגונים המובילים קמה הדרישה להעסקת מספר מנהלי מדיה חברתית שיחלשו על כל הערוצים יחד, ולא מסתפקים רק במנהל אחד.
במהלך ייעוצים והדרכות במדיה החברתית לחברות ולארגונים, אני שומעת את אי הדיוק בהגדרת התפקיד של מנהל/ת המדיה החברתית. הרב לא ממש יודעים מה באמת מנהל מדיה חברתית אמור לעשות ומהן המשימות שעליו לבצע ומתי, וזו הסיבה שבתיאור ובכישורים הדרושים קיימת הטעיה.
הגדרת התפקיד מנהל/ת מדיה חברתית בארגון
בחיפושים שערכתי באינטרנט, עניין אותי לדעת איך מעסיקים מגדירים משרת מנהל מדיה חברתית, מהם הכישורים הדרושים ואיפה הם עוברים את הגבול. לפניכם מספר דוגמאות למודעות בתחום הניהול מדיה חברתית, באמצעותן תוכלו לדעת איך לנסח מודעת דרושים שתגייס עבורכם מנהל מדיה חברתית מדויק לחברה שלכם.
1. מודעת דרושים: 'דרוש/ה מנהל/ת רשתות חברתיות'
מודעה שפורסמה בימים האחרונים בה נראה שהגדרת התפקיד של מנהל מדיה חברתית היא קצת חורגת מהמקובל. תחת הכותרת 'דרוש מנהל רשתות חברתיות' דרושים גם הדברים הבאים: ניהול אתר האינטרנט, הפקה של סרטונים, קידום סרטונים, נסיון בניהול אתר מסחרי, ידע בקידום אתרים אורגני (הם מציינים חובה) וידע בפרסום ממומן (גם חובה). אותו צורך באיש מקצוע שכזה הוא לגיטימי, אבל קצת חורג מההגדרה של מנהל המדיה החברתית.
האם דרוש להם אדם שינהל את האתר ויקדם אותו גם במנועי החיפוש? האם הוא צריך להקים קמפיינים באדוורדס? מהי הרמה הדרושה להפקת הסרטונים? או שזה רק בגדר הידע הכללי?
2. מודעת דרושים: 'מתפעל/ת לדף הפייסבוק'
תיאום מושלם בין הכותרת לבין התיאור: משרד שמעוניין לגייס עובד/ת ייעודי לזה (לא חשב לרגע להפוך את המזכירה למומחית לשיווק בפייסבוק) וככה זה צריך להיות.
3. מודעת דרושים: 'מנהל/ת מדיה חברתית'
את המודעה הזו אהבתי יותר מכולן! לפי התיאור אני מבינה במקום שחי את המדיה החברתית ומבין את הצורך בלתת מענה לפניות הגולשים והמתעניינים. התיאור מדויק להגדרת התפקיד מנהל מדיה חברתית ואין תוספות מיותרות. ארגון ששואף לתת שירות לקוחות דיגטילי הוא ארגון שבראשו אדם שמבין את מהות המדיה החברתית.
מה תפקידו של מנהל מדיה חברתית?
מנהל מדיה חברתית צריך לכלול תחת תפקידו לפחות את הדברים הבאים:
1. הקמת ערוצים וניהולם
2. שירות לקוחות
3. הכנת גאנט תוכן
4. פיתוח אסטרטגיה דיגטלית
5. יצירה וניהול קמפיינים
6. ניהול קהילה
7. הגדלת התנועה לאתר
8. גיוס במידת הצורך
9. יצירת שיתופי פעולה
10. עבודה עם משפיענים
11. הכנת תוכנית עבודה
12. ניתוח ומדידה
13. דיווח
אופציונלי
1. ניהול הדיוור ויצירתו
2. העלאת תכנים לאתר
3. עריכת וידאו
4. גרפיקה
הבנה בסיסית:
פרסום ממומן – גוגל אדוורדס
קידום אתרים
ניהול אתר
אם דרושה לכם מנהלת מדיה חברתית שתנהל גם את אתר האינטרנט, תפיץ ניוזלטרים, תכתוב תכנים לאתר וכדומה, ציינו זאת תחת הגדרת התפקיד, ולא ככישורים נדרשים.
זה המינימום! בהצלחה.
אם זיהיתם שחסרות לכן מיומנויות מסויימות בתחום, אתם מוזמנים להתרשם מתוכנית הלימודים המקיפה של קורס מנהלי מדיה חברתית www.orit-ronen.co.il/social-media-manager-course
שיווק ופרסום במדיה חברתית: המדריכים
המדריך לשיווק בפינטרסט
פינטרסט, הרשת החברתית הממכרת, הראשונה מבין הרשתות החברתיות שאיפשרה רכישה, בעלת כלי ויזואלי מרשים לחיפוש ואיתור פריטים. כל מה שרציתם לדעת על שיווק בפינטרסט
המדריך לשיווק באינסטגרם
אינסטגרם, הבת המאומצת של פייסבוק, צובעת לנו את הרשת בצבעים ובמסננים. מלאה בסטורי, וידאו, האשטאגס ומלא משפיענים. לחצו כאן למדריך לשיווק ולפרסום באינסטגרם
המדריך לשיווק בפייסבוק
כן, פייסבוק שבתה אותנו בקסמיה. התמכרנו, לא יכולים בלי. עם שלל אופציות לשיווק עסקים בפייסבוק, קידום ומכירות היא לא משאירה לנו ברירה. איך לשווק בפייסבוק.