מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
פייסבוק חוותה את אחד המשברים הגדולים בכל שנות פעילותה: התגלתה דליפת המידע של משתמשים לצד שלישי – לצרכים מסחריים ופוליטיים. מזה שנתיים שפייסבוק יודעת על הדליפה ולא פעלה להפסקתה. הכאוס והשימועים בקונגרס (הסנאט ובית הנבחרים) דחקו אותה לפינה וגרמו לה להדק חגורות בנושא הגדרות הפרטיות והעברת השליטה לגולשים.
בחודש האחרון נמצא שפייסבוק נתנה גישה למידע של משתמשים: קיימברידג' אנליטיקה Cambridge Analytica – חברה פרטית בריטית שעוסקת בכרייה, מסחר וניתוח מידע הואשמה באיסוף מידע לא מאושר של כ- 87 מליון משתמשי פייסבוק (מתוכם כ-47 אלף ישראלים) באמצעות האפליקציה: this is your digital life (אלו החיים הדיגיטליים שלך). בין הפרטים שנחשפו על משתמשים: מין, מעמד, מיקום, דפים שסומנו בלייק לטובת קידום מסע הבחירות האחרון בארצות הברית.
חוששים שהמידע עליכם זלג? מוזמנים ללחוץ כאן על הכלי שפייסבוק יצרה לבדיקה עצמית, במידה והפרופיל שלכם אינו נחשף, פייסבוק תציין את זה. ראו תמונה בבדיקה שעשיתי.
לאחר שני שימועי קונגרס (הסנאט ובית הנבחרים) וראיונות לאתרי החדשות המובילים, מארק צוקרברג – מנכ"ל פייסבוק הודיע שהוא מתכוון לבצע שינויים בנושא שיתוף נתונים עם אפליקציות צד שלישי, ולא מפחד להודות: "עשינו טעות, היינו צריכים לעשות יותר". פייסבוק הבטיחה להרחיב את המגבלה על מפתחי צד שלישי ולהפחית את כמות המידע שעלול להיחשף, וב-17.4.2018 יצאה הודעה גורפת בראש הפיד לבדוק את הגדרות הפרטיות. להלן הנוסח:
"אנחנו מבינים את החשיבות שבשמירה על בטחון הנתונים שלך ומקלים עליך לשלוט ולקבוע אם אילו אפליקציות תשתפי נתונים". להלן הנוסח המדוייק:
מי מכם לא רוצה לגלות את העתיד? לדעת מי החבר/ה התאומים? איך תיראו בעוד כ- 20 שנה? לזכות לניתוח אופי ויופי. הקריאות לגילוי העתיד רצים בפייסבוק של לא מעט משתמשים (תוכן למשועממים). השימוש באפליקציית חיזוי כזו למשל, נוגעת בפרטים האישיים. במו ידיכם מסרתם אותם בקלות. קחו דוגמה:
האפליקציה מצהירה:
אולי לא אכפת לכם לתת גישה למידע, אבל נסו לחשוב למה הוא צריך את זה לעזאזל אם הוא לא מתכוון לעשות עם זה כלום (נותנים לכם משהו בחינם? אתם המוצר).
אחת האפליקציות שנתקלתי בה מציגה את התנאים הבאים:
יש עוד משהו שהיא מציינת: "האפליקציות יכולות להשתמש במידע שסופק להן כדי להתאים אישית את חוויית השימוש ולקשר בינך לבין חברים שלך".
"הכל בשביל חווית המשתמש"? אז למה לא.
אל תפקירו את החברים שלכם.
בעיות האינסטלציה ברשת הן מרובות. החל ממידע שאתם משאירים באתרים ועד גניבת זהות. הדרך המקוונת רצופה מכשולים והטעיות, ולעיתים שלא בצורה מכוונת אתם עלולים לפתוח דלת לאדם הלא נכון, אתר, רשת, אפליקציה. ריכזתי מספר הנחיות איך למזער את הנזק של דליפות המידע בפייסבוק:
במידה ואנכם מעוניינים לתת גישה לאפליקציות, לאתרים ומשחקים, בחרו באפשרות 'כיבוי'. מרגע שתבחרו באפשרות זו יחולו התנאים הבאים:
(אחד לאחד מתוך פייסבוק)
במידה ותסירו אפליקציה כזו או אחרת, עדיין תהיה לאפליקציה גישה לפרטים ששיתפתם בעבר, אך היא לא תוכל לבצע בקשות נוספות לפרטים אישיים.
פייסבוק מעניקה לנו במה מפוארת (פרופילים, קבוצות, דפים עסקיים) וים של הזדמנויות, אבל יש גם חיים מתחת לפני הים: מקומות חשוכים, מסוכנים, מוסווים, טורפים.
היו עצמאיים, תגדילו ראש זו אחריותכם: סיסמאות קלות לשחזור, מסירת מידע אישי מידי, לחיצה על קישורים לא מהימנים, פרסום לשון הרע, פגיעה במזיד, השתפכות נפש בקבוצות זבל וכדומה … בסופו של דבר כל אלו יפעלו נגדכם. קחו את השליטה לידיים שלכם: בדקו הגדרות פרטיות, בקשות חברות, הודעות לא ברורות, והכי חשוב… התעלמו ממספרים – רדפו אחרי איכות, שמרו על הנקיון: של האחר ושלכם. חג שמח
כשאתם מחליטים לקחת את השליטה אל הידיים שלכם, לשווק את עצמכם ולשלוט בעולם הדיגיטל ללא מתווכים. הכשרת מנהלי דיגיטל לבעלי עסקים ולמנהלי שיווק.
סדנת שיווק דיגיטלי מקצועית ומעשית להכשרת עובדים אצלכם בארגון. המודעות להקמת מחלקת שיווק דיגיטלית בארגונים ובחברות החלה עוד בשנת 2013.
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם נותנת במה לארגונים, מוסדות, חברות, בעלי עסקים, סטודנטים ועוד. איך להגדיל את הנראות וליצור קשרים בקלות.
פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. איך ליצור אסטרטגיית תוכן, לנהל את דפי האוהדים בצורה מקצועית, כולל הסטודיו ליוצרים.