מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
שנת 2024 דורשת ממנהלי משאבי אנוש וגיוס מחויבות בלתי מתפשרת ללמידה ולצמיחה. בשנת 2023, מנהלי משאבי אנוש וגיוס אימצו אסטרטגיות חדשות בגיוס הדיגיטלי, ונחשפו לדרישה של מיתוג מעסיק מוצלח והתחילו ליצור תכנים אותנטיים לשיווק ההון האנושי ומקום העבודה.
מיתוג מעסיק משמש ככלי רב עוצמה למשיכת עובדים איכותיים וטיפוח תרבות ארגונית דינמית. בעוד שרבים עשויים להתפתות למיקור חוץ (סוכנויות חיצוניות), לא מעט מנהלי משאבי אנוש וגיוס גילו את הפוטנציאל המעצים של בניית מותג מעסיק באופן עצמאי.
במאמר זה, אתמקד בתפקיד מנהלי משאבי HR – חלק ב' (לקריאה: התפקיד של מנהלי משאבי האנוש – חלק א' לחצו כאן) ומה היתרון המובהק בלקיחת אחריות על בניית מותג מעסיק אותנטי באופן עצמאי.
למנהלי משאבי אנוש וגיוס יש הבנה מקיפה בתרבות, בערכים ובחוויית העובדים של הארגון שלהם. הם מסוגלים לתקשר את מותג המעסיק בדרך הטובה ביותר מכיוון שיש להם גישה ישירה לתכונות הייחודיות (בידול), לחוזקות ולהזדמנויות הצמיחה שלו. מנהלי HR מכירים גם את הצוות, המחלקות, העובדים המצטיינים, הוותיקים, המתנדנדים, המוכשרים…. רק הם יכולים לספר את הסיפור של הארגון ולהשפיע מבלי לצאת מהקווים.
יכולת הסתגלות ותגובה מהירה יהוו יתרון על פני המתחרים.
מנהלי משאבי אנוש וגיוס יכולים להבטיח שמותג המעסיק ישקף במדויק את התרבות והערכים של הארגון. קרבתם לפעילות היומיומית של העובדים מאפשרת להם לקבוע אילו תכנים הכי המתאימים ביותר לשיקוף מהות הארגון.
מנהלי משאבי אנוש ומנהלי גיוס צריכים לחשב עלות מול תועלת. בניית מותג מעסיק באופן עצמאי יחסוך להם לא מעט משאבים בהשוואה לתשלום חיצוני. על ידי שימוש במומחיות הפנימית, הם יצליחו להימנע מבזבוז משאבים מיותרים. מנהלי HR יכולים לתעדף יוזמות שמתאימות למטרות הארגון ולפתח את מותג המעסיק בקצב שלהם. קביעת שגרירי מותג יכול לתרום באופן משמעותי לבניית מותג מעסיק אמין ולתמוך במסע לגיוס עובדים.
מנהלי משאבי אנוש HR ומנהלי גיוס נמצאים באינטראקציה ישירה עם העובדים, קובעים את רווחת העובדים, מבינים את הצרכים והשאיפות שלהם. הידע ממקור ראשון עוזר להם ליצור מותג מעסיק שמהדהד עם העובדים הנוכחיים ופונה למועמדים פוטנציאליים. בקורסים וסדנאות למנהלי משאבי אנוש וגיוס שאני מנחה, אני מונה את כל היתרונות בעבודת צוות משותפת בתהליך בניית מותג מעסיק. מוזמנים לקחת חלק: קורס גיוס דיגיטלי או קורס מיתוג מעסיק (ניתן להזמין אליכם לארגון).
מיתוג מעסיק מנצח הוא חלק מאסטרטגיית הגיוס הכוללת, ולכן הם חייבים לדבר את אותה השפה.
שגרירי מותג ממלאים תפקיד מרכזי בבניית מיתוג מעסיק. בהיותם עובדים בפועל, האותנטיות והאמינות פורצים מתוכם כלפי חוץ. החוויות ממקור ראשון ותחושת השייכות החזקה למהות הארגון יכולים להדהד למועמדים פוטנציאליים, וליצור תקשורת מהירה.
האינטגרציה של אסטרטגיית הגיוס הדיגיטלית עם בניית מותג מעסיק מוצלח היא טבעית והכרחית. ולכן ההמלצה שלי עבור מנהלי משאבי אנוש וגיוס היא לקחת את המושכות לידיים, ולבנות את המיתוג בצורה הכי אותנטית שיש. תזכרו שמועמדים שעוקבים אחריכם צמאים לאמת, לשקיפות, לאמון (נסו לדמיין מה יקרה אם תעבירו מסר לא אמיתי, הנטישה שלהם לא תאחר להגיע). אל תתפתו אחר הפקות יוצאות דופן והשקעת משאבים מוגזמים, בניית מותג מעסיק הוא תהליך טבעי, וחשוב שיהיה גם בזמן אמת, ולכן תכנון הפקות מוקדמות הן מיותרות.
לסיכום, מנהלי משאבי אנוש וגיוס משמשים כאדריכלים של מותג המעסיק, הם צריכים לבנות נרטיב משכנע שמכיל את מהות הארגון משני צידי המטבע – חזון ויעדים יחד עם אופי סביבת העבודה. מותג מעסיק אותנטי, שקוף, אמין ומותאם למטרות הארגון הוא הערוץ הכי אפקטיבי לגיוס עובדים בשנת 2024.