אינסטגרם המלכה הבלתי מעורערת בעולם הרשתות החברתיות לתמונות, סובלת מבעיות עיכול עקב נגיף מתפשט שאוטוטו יוביל לשינויים. על עדכון האלגוריתם החדש בציר הזמן של אינסטגרם, פיצ'רים עדכניים למשתמשים בגירסת ה WEB, הגדלת זמן תצוגת סרטונים ו-10 טיפים לשיווק באינסטגרם שחייבים לשנן.
בדיוק כמו לאמה פייסבוק, גם לאינסטגרם יש בעיות עיכול תוכן. הירידה בחשיפה האורגנית לפוסטים ברורה גם בה, ואיתה הודעה על אלגוריתם חדש שיעשה סדר בציר הזמן – הפיד שלנו. אותו האלגוריתם מן הסתם יתבסס על פוסטים שמעוררים מעורבות גבוהה ולא יציג לנו תוכן המבוסס על סדר כרונולוגי. אינסטגרם מאמינה שהיא יכולה ליצור עבורינו תוכן רלוונטי "the moments we believe you care about the most", כך היא מציינת בבלוג החברה ועוד הוסיפה כי השינוי נובע בגלל החשיפה הירודה (תלמידים שלי, נכון שאמרתי?) ובמילים שלה: "החשיפה הולכת ומצטמצמת ולכן אנחנו מעוניינים לבצע אופטימיזציה…"
והקהל? כועס ומתלונן. הוא לא עומד בקצב השינויים של העולם הדיגטלי. אותו משתמש רגיל (ללא אינטרס שיווקי), רוצה בסך הכל לתקשר עם העולם, כל עדכון מבחינתו נחשב לרעידת אדמה, וזה ניכר ברשתות החברתיות בשבוע האחרון. אלפי משתמשים גלגלו האשתגס חדשים ונואשים:
RIPInstagram #turnmeon#
צילום מסך: חיפוש האשתג #RIPInstagram באינסטגרם
השיח התגלגל גם לטוויטר, שם הבליטו את התסכול מפייסבוק ומאינסטגרם יחד: "Instagram is becoming facebook", "Instagram update is trash"
ואינסטגרם מצידה, מנסה להרגיע את הרוחות:
מה עושים? אם אתם רוצים לקבל עדכונים, סמנו לאינסטגרם!
לפני מספר שבועות כתבתי מאמר על הירידה בחשיפה האורגנית בפייסבוק ועל הפתרון שהיא מציעה. גם שם האלגוריתם עשה לנו סדר והביא איתו מספר שינויים: בחירת תוכן לצפיה… סינון תוכן לא רלוונטי, בחירת מודעות פרסום ואפילו סקר אלו תכני וידאו נעדיף לראות. הבחירה שפייסבוק נותנת לנו, עוברת גם לאינסטגרם, בה משתמשים יקבלו יכולת בחירה לסמן קבלת התראות מפרופיל באמצעות לחיצה על 3 הנקודות בחלק העליון. כך זה נראה:
מאז ועד היום…
את המליון הראשון שלה (משתמשים) היא השיגה בערך לאחר חודשיים מרגע ההשקה. כיום יש לאינסטגרם כ- 400 מליון משתמשים, מעל ל- 70 מליון פוסטים מתפרסמים מידי יום והנהירה של עסקים וחברות אליה ממשיכה ובכל הכח, קטנים וגדולים כאחד. עם כמות כה גדולה של משתמשים, ריכזתי עבורכם 10 טיפים לשיווק באינסטגרם, כאלו שצריך לתלות על הקיר:
- אם קהל היעד שלכם לא נמצא באינסטגרם…אל תהיו שם (תפעול ערוץ בכל רשת דורש משאבים רבים)
- חשבו על איכות ולא על כמות. תוכן שיוצר הזדהות, אמינות וזכרו את ההדדיות במדיה החברתית
- חשבו איך אתם יכולים לייעל את הפרופיל הקיים, מה חסר בו.
- מתי לאחרונה עדכנתם את התיאור (מוגבל ל 150 תווים) או את כתובת ה URL?
- בדקו את איכות התמונות.
- צרו שיח מעניין. חשבו על תקשורת יצירתית, תפתיעו את האוהדים שלכם
- צרו מחקר מילות מפתח / האשתגס להגדלת הנראות
- הקפידו על הפצת הפרופיל באינסטגרם, שתפו אותו בחתימה במייל, כרטיס הביקור, ערוץ היוטיוב, לשונית בפייסבוק, אתר האינטרנט, ניוזלטר וכדומה.
- הפחיתו פוסטים מכירתיים
- צרו קמפיינים לטובת הפצת הערוץ
[formidable id="14"]
אינסטגרם – רשת חברתית לא מבוססת רק ניידים
השינוי של גירסת ה WEB באינסטגרם מאפשר לנו לעשות שימוש נרחב יותר ובעיקר לחפש תוכן. בשבוע האחרון, אינסטגרם יצרה כפתורים חדשים לגירסת המחשב, ומעתה תוכלו לבצע את הפעולות הבאות בנוסף:
- עריכת הפרופיל האישי (BIOׂׂ)
- צפיה בתמונות ובתגובות
- חיפוש האשתגס, אנשים, חברות
- קבלת התראות
- תמונות חדשות
- מעקב אחר אנשים
- צפיה בפרופיל האישי
צילום מסך מתוך אינסטגרם – גירסת WEB
ההודעה משמחת למפרסמים
מודעות וידאו של 60שניות! תוכלו להעביר מסר ארוך יותר מ -15 שניות. הסיבה: עליה של 40% בצפייה בסרטונים!
- בכל רשת חברתית יש ריבוי תוכן (תתעוררו זה ה עידן) ואלגורתמים שיתאימו עבורנו את התוכן
- אל תבנו רק על הרשתות החברתיות, הן מעין משפך
- נסו ללכת קדימה ולתת שירות לקוחות דיגטלי, זה כבר כאן – המסנג'ר, הוואטסאפ ועכשיו גם האינסטגרם – נצלו את הפלטפרומות נכון
- כפי שיש תחרות גדולה במנועי החיפוש, כך גם במדיה החברתית. בצעו אופטמזיציות
- חופרת לכם שוב: עסקים שלא ילכו יד ביד עם הטכנולוגיה לא יתקדמו.
- מוזמנים להגיע לסדנת אינסטגרם