מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
המונח "KPI" מייצג את Key Performance Indicator, סוג של מדידת ביצועים המסייעת לארגונים להעריך את האפקטיביות של הפעילות שלהם והצלחתה. מדדי ביצועים (KPI) עבור מנהלי משאבי אנוש HR וגיוס תורמים לבחינת הפעילות וביצועי העובדים.
מדדים אלו משתנים באופן משמעותי בין תעשיות ומחלקות מכיוון שהם משקפים יעדים ארגוניים שונים. לדוגמה, מחלקת מכירות עשויה לעקוב אחר הצמיחה החודשית בהכנסות, בעוד שצוות שירות לקוחות עשוי למדוד הצלחה באמצעות ציוני שביעות רצון לקוחות גבוהים.
המטרה העיקרית של KPIs במחלקת משאבי אנוש היא לספק מדדים מוחשיים, הניתנים לכימות, המשקפים את העבודה והביצועים והתאמתם ליעדי הארגון ומעניקים למנהלי משאבי אנוש לזהות תחומים טעונים שיפור/מוצלחים, מדידת שיעורי התחלופה, שביעות רצון, הזמנים הדרושים לאיוש משרה, העסקה, מדידת האפקטיביות של תוכניות השתלמות, מצב ההיעדרויות הלא מתוכננות מהעבודה, תובנות לגבי מעורבות עובדים, העלות הכוללת של העסקת עובד חדש, כולל הוצאות פרסום, גיוס וכניסה.
KPI עוזר למנהלי HR להעריך את היעילות והעלות-תועלת של תהליך הגיוס: הוצאות פרסום מודעות דרושים באתרים, עבודה מול הדהאנטרים או חברות השמה, פרסום וניהול מסע גיוס בלינקדאין, גיוס בפייסבוק, אינסטגרם, קורסים למשאבי אנוש, סדנת מיתוג מעסיק, ועוד. מנהלי HR שאינם מודדים את יעילות העבודה על סמך נתונים, לא יכולים לקבל החלטות מושכלות.
ומנגד, מדדי KPI יכולים להוביל לתוצאות שליליות: יצירת לחץ מופרז, טיפוח סביבה תחרותית ולא שיתופית, או התמקדות בכמות על פני איכות. לפיכך, חשוב שמדדי KPI יהיו מאוזנים, ישקפו את ערכי החברה וישתלבו במערכת ניהול ביצועים מקיפה התומכת בצמיחה ושביעות רצון העובדים.