איך לינקדאין משתמשת בבינה המלאכותית לטובת גיוס?
LinkedIn היא רשת חברתית המיועדת לאנשי מקצוע במטרה להתחבר, לשתף פעולה, לפרסם תכנים מקצועיים, ומשמשת כבמה משגשגת לחיפוש עבודה, גיוס ופיתוח מקצועי.
בתחילת דרכה הכרנו אותה כפלטפורמת נטוורקינג מקצועית שהתמקדה בעיקר בגיוס וחיפוש עבודה. עם הזמן היא הרחיבה את השירותים ועברה גם אל עולמות השיווק והפרסום. מערכת הפרסום של לינקדאין ידועה ביכולת שלה למקד קהלים על סמך פרמטרים ספציפיים כמו תפקיד, גודל חברה, מיקום גיאוגרפי. יעיל במיוחד עבור אלו שרוצים להגיע לקהל מדויק ולצבור לידים.
ההיסטוריה של הבינה המלאכותית בעולם הגיוס
הבינה המלאכותית (AI) שימשה את מנהלי הגיוס בצורות שונות כבר כמה עשורים, אך היא הפכה לנפוצה יותר בשנים האחרונות עקב הזמינות הגוברת של נתונים.
אחת הדוגמאות המוקדמות ביותר לשימוש בבינה מלאכותית בתחום גיוס העובדים הייתה פיתוח תוכנת סריקת קורות חיים בשנות ה-90. מערכות אלו השתמשו באלגוריתמים המבוססים על התאמת מילות מפתח כדי לסנן קורות חיים ולזהות מועמדים שתואמים דרישות תפקיד ספציפיות. למרות שמערכות אלו לא היו מתוחכמות במיוחד בסטנדרטים של היום, הן הניחו את הבסיס לכלי הגיוס המתקדמים יותר המופעלים על ידי AI שאנו רואים כיום.
בתחילת שנות ה-2000, מערכות מעקב אחר מועמדים (ATS) המופעלות על ידי בינה מלאכותית החלו להיות נפוצות יותר, מה שעזר למגייסים לנהל ולעקוב אחר יישומי עבודה בצורה יעילה יותר. מערכות אלו השתמשו גם כן באלגוריתמים של למידת מכונה כדי לשפר את הדיוק של בדיקת קורות החיים ולהתאים את המועמדים לדרישות התפקיד.
לאחרונה, LinkedIn עשתה שימוש בבינה מלאכותית כדי לשפר את פלטפורמת הגיוס שלה, עם תכונות כמו המלצות עבודה מותאמות אישית ומעורבות אוטומטית של מועמדים. בנוסף, צצו בשוק מספר גדל והולך של כלי גיוס מופעלי בינה מלאכותית, כגון צ'טבוטים, ניתוח חזוי וכלים אוטומטיים לתזמון ראיונות.
הבינה המלאכותית ולינקדאין - רומן ישן
לינקדאין משתמשת בבינה מלאכותית (AI) בדרכים שונות כדי להקל על הגיוס. לדוגמה, אלגוריתמים המבוססים על הבינה המלאכותית של LinkedIn יכולים לנתח משרות שפורסמו ופרופילים של מועמדים ולחבר ביניהם. בנוסף היא מציעה מועמדים שהכישורים שלהם תואמים את תיאור התפקיד. (זו הסיבה שאני משגעת את משתתפי הקורס וסדנת לינקדאין להזין כישורים בפרופיל).
לינקדאין מציעה גם תכונה בשם " Talent Insights" המאפשרת למגייסים לקבל תובנות על מאגר הכישרונות הזמין בפלטפורמה. תכונה זו משתמשת בבינה מלאכותית כדי לנתח את הנתונים בלינקדאין, כולל פרסומי משרות, פרופילים ומידע על החברה, כדי לספק למגייסים אינפורמציה על מגמות גיוס עובדים, פערי מיומנויות וזמינות מועמדים.
בנוסף, LinkedIn משתמשת בצ'אטבוטים המופעלים על ידי בינה מלאכותית כדי לסייע בתהליך הגיוס. צ'אטבוטים אלה יכולים לעזור לענות על שאלות מועמדים, לקבוע ראיונות ולספק מידע על פרסום המשרה.
תכל'ס - איך לינקדאין משתמשת בבינה מלאכותית?
לינקדאין מנצלת את יכולות הבינה המלאכותית למספר פעולות:
- התאמת מועמדים: טכנולוגיית הבינה המלאכותית ב- LinkedIn מאפשרת למגייסים לחפש מועמדים פוטנציאליים על ידי הזנת מילות מפתח ספציפיות, מיומנויות או דרישות אחרות. לאחר מכן, האלגוריתמים של הפלטפורמה משתמשים במידע זה כדי לזהות מועמדים התואמים את דרישת התפקיד ומציגים המלצות למנהלי הגיוס.
- פרסום משרות אוטומטי: לינקדאין משתמשת בבינה מלאכותית כדי להפוך את פרסום המשרות לאוטומטי עבור מנהלי גיוס. האלגוריתמים מנתחים משרות וממליצים על עריכות או שינויים פוטנציאליים כדי לשפר את הנראות ולמשוך מועמדים מתאימים יותר.
- גיוון והכלה: טכנולוגיית הבינה המלאכותית של LinkedIn מסייעת גם למגייסים להבטיח גיוון והכלה בתהליך הגיוס. האלגוריתמים יכולים לזהות הטיה בפרסומי דרושים ולהציע שפה חלופית כדי למשוך מאגר מגוון יותר של מועמדים.
- תובנות: התכונה Talent Insights המופעלת על ידי LinkedIn מאפשרת למגייסים לנתח נתונים ולקבל תובנות לגבי מגמות בתעשייה, מאגרי כישרונות ומידע תחרותי. ניתן להשתמש במידע זה כדי לשפר אסטרטגיות גיוס ולמצוא את המועמדים הטובים ביותר.
- העברת הודעות אוטומטיות: לינקדאין משתמשת בבינה המלאכותית לטובת העברת הודעות למועמדים באופן אוטומטי. מנהלי גיוס יכולים להגדיר הודעות אוטומטיות כדי ליצור קשר עם מועמדים פוטנציאליים ולענות על שאלות נפוצות, ולפנות זמן למשימות חשובות אחרות.
לסיכום...
הבינה המלאכותית לא נולדה אתמול, ואלגוריתמים הפכו להיות "אנושיים" יותר (גוגל) עוד משנת 2010. אני זוכרת שגוגל גלגלה ב -2012 את "גרף ידע" – טכנולוגיית חיפוש סמנטית למנוע החיפוש, ההתרגשות היתה בשיאה! מנוע החיפוש סוף סוף התחיל להבין קצת יותר את המשמעות מאחורי שאילתות משתמשים באינדקס ולספק תוצאות רלוונטיות יותר.
ללא ספק הבינה המלאכותית תשנה את עולמנו בכל תחום, לטובה ולרעה. ובגלגול הנוכחי לשנת 2023, היא המאט'צ המושלם למנהלי הגיוס.
קראו עוד על התפקיד של מנהלי הגיוס וכיצד הבינה המלאכותית תורמת לגיוס עובדים ושימור או הצטרפו לקורס גיוס דיגיטלי – למנהלי גיוס
לסדנת לינקדאין או קורס גיוס דיגיטלי, השאירו פרטים
עוד על קורסים וסדנאות למנהלי HR
סדנת לינקדאין - קורס Linkedin
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.
סדנת גיוס בלינקדאין - קורס גיוס Linkedin
לינקדאין - רשת חברתית עסקית מובילה בעולם שהחליפה את התפקיד בשנים האחרונות ממגייסת משרות למשווקת רשמית. על השיווק בלינקדאין, אפשרויות הגיוס, נטוורקינג ועוד.
סדנת גיוס באינסטגרם - קורס Instagram
אינסטגרם - רשת חברתית חסרת מעצורים, צבעונית וממגנטת. דורשת יותר תמונות וסרטונים ולא מתפשרת על האשטאגס. מעוניינים להרחיב את הידע באינסטגרם? לחצו כאן
סדנת גיוס בפייסבוק Facebook
פייסבוק היא הרשת החברתית הכי פופולארית בישראל. די מנסה להיכנס לנעליה של גוגל ומציעה שלל כלים לפרסום ולשיווק עסקים ולמיתוג עצמי, במה לחדשות וקהילות