מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
המדיה החברתית השתלטה על העולם ועל כולם. אין כמעט עסק אחד שלא חווה שינוי כזה או אחר עם צמיחת הרשתות החברתיות. במאמר זה אתמקד בלינקדאין – אהובתי, שאם היה לי יותר זמן הייתי ישנה שם.
לינקדאין היא לא עוד עוד אתר אינטרנט או עוד רשת חברתית, לינקדאין היא זירה מעניינת! נקודה. היא סופר אפקטיבית בכל הקשור לקידום מקצועי, פיתוח קשרים, לימוד עצמי, גיוס דיגיטלי והפכה למעצמה עבור דורשי עבודה ועובדים בראיה הגלובלית.
לינקדאין היא גולת הכותרת של מגייסים ומנהלי משאבי אנוש, ותפסה את 'המקום' של ערוצי התקשורת עם מועמדים. המסוגלות של לינקדאין לככב נובעת מהמיקוד התעשייתי.
לינקדאין מעוניינת להיות "מדורת השבט" העסקית של חברות, ארגונים ובעלי מקצוע. ולכן, משתמשי Linkedin צריכים לפעול כל העת כדי לשפר את הנוכחות, כאשר נקודת ההתחלה היא הפרופיל האישי.
לינקדאין מעניקה למגייסים אינדיקציה רחבה לגבי מועמד פוטנציאל באמצעות צפיה בפרופיל (כישורים, תפקידים אחרונים, המלצות, תמונת פרופיל ברורה בלינקדאין וכו') חברים משותפים והשתתפות בקבוצות. באמצעות האינפורמציה הקיימת, הם יכולים לבצע את הסינון הראשוני ובמידה ויש מאטצ', תגיע הפניה.
חווית הגיוס בלינקדאין היא שונה מאשר החוויה ברשתות האחרות. לעומת הגיוס באינסטגרם או הגיוס בפייסבוק, כאן יש מיקוד, מידע שתוכלו ללקט על מועמדים שלא מתקשרים לחיים הפרטיים אלא לחיים המקצועיים.
כוונו את הפעילות בלינקדאין ליצירת מאגר קורות חיים מתאימים. הרחיבו את ערוצי התקשורת ליצירת קשר אתכם, התחברו עם בעלי תפקידים שיכולים להתאים לכם בעתיד, הפיצו את המשרות המאתגרות בעזרת מודעות פרסום בלינקדאין.
פניה ישירה ו/או הצעת בקשת חברות היא לגטימית ברשת ומומלץ להכין אותה מראש. תכנון נוסח פניה של מגייסים למועמדים חייב לכלול מידע כללי על החברה, משרות פנויות ומתאימות לו ספיצפית ודרכי יצירת קשר. אין טעם לשלוח מגילת אסתר, תהיו תמציתיים, תפנו להמשך מידע באתר (אם יש איזור משרות) ותגיבו מהר.
לינקדאין גדושה ב'מחפשי עבודה פאסיביים', אלו שלא מצהירים שהם מחפשים אבל עוקבים אחרי משרות בתחום ו/או דפים. גם אם אין להם שום כוונה לעזוב את מקום העבודה כרגע, פרסום טוב וממגנט, הצעת חברות ושפיכת אור על התרבות הארגונית יכולים לפתות אותם או לעקוב באדיקות.
פרסום תכנים שוטפים בדף, פיזור מידע בקבוצות ופרופיל המגייס/ת יכולים להגיע לקבוצת אנשים גדולה, ואם העובדים ישתפו אצלם בפיד, הפרסום יזכה לחשיפה במעגלים חדשים.
כדי לצאת מהקופסה ולאפשר לארגון להחזיק את המומחים הטובים ביותר בתחומם, צוותי הגיוס נדרשים לעבודה יעילה, ובו זמנית לזהות וליישם שיטות עבודה חדשות. המטרה המרכזית היא ליצור צוות גיוס חזק, שמונע מיכולות מיון וסינון מצוינות. לצד זאת, נדרשים המנהלים להשקיע משאבים בהדרכות ובהכשרות מקצועיות, תוך דגש מהותי על מיומנויות גיוס בלינקדאין.
ככל שהצוות מנוסה יותר, כך ההכשרות הופכות לפרקטיות יותר וההזדמנות ליצור שיח מקצועי ועמוק מעודדת את צוות הגיוס להעלות סוגיות מאתגרות יותר במהלך ההכשרה. זו הדרך לשיפור ביצועים, לחדד תובנות ולהעצים את יכולות הצוות לטווח הארוך.
המשימה הגורלית בתהליך הגיוס בלינקדין, היא מיטוב הפניה למועמד. חידוד מיומנויות התקשורת הבין אישית הכתובה, יצירת שיחה מקצועית עם מועמד, דורשות תרגול ועבודה. המגייסים צריכים להתנסות בעצמם וליצר סימולציות בתהליך השיחה הראשונית, עוד לפני שהם יוצאים לדרכם, להתמצא בכל פיצ'ר קיים ולהרחיב את יכולת החיפוש. מוזמנים להשתתף בסדנת גיוס בלינקדאין.
אם אתם בפנים ושואלים עצמכם לכמה אנשים אתם צריכים להתחבר בלינקדאין כדי לשחק את המשחק, התשובה שלי היא – זה תלוי. ההתקשרויות האפקטיביות חשובות יותר מכמות החיבורים. אז אין טעם להתחיל לעקוב או להציע עצמכם ללא מטרה לכל אחד ואחת. ככל שהחיבורים שלכם יהיו ממוקדים, ההצלחה תגדל.
לא מעט בכירים בחברות ובארגונים בישראל עדיין לא התרגלו לרשת החברתית לינקדאין. כידוע, כל מנהל ומנהיג בעידן של היום זקוק ליכולות הנהגה חברתיות המושפעות בין היתר מפעילות סושיאלית.
לינקדאין פותחת צוהר רחב לאלו שרוצים להכיר טוב יותר את התעשיה, חושפת מובילי דעה וחדשות בזמן אמת, מעניקה הזדמנויות בלתי מוגבלות למחפשי עבודה, מהווה קרקע פוריה למיתוג הגדלת התנועה, פרסום ומכירות.
משפריצה יצירתיות, מתחדשת ומשתנה, משדרגת את האפליקציה, סוחפת וחושבת על כולם. על במה לשיווק חברות B2B, מתן פתרונות למחפשי עבודה, דחיפת סטודנטים, למשרות, כלים למנהלי גיוס HR ועוד