בשנת 2009, זכינו לראות ציוצים בזמן אמת (סטטוסים בטוויטר) בדף התוצאות של גוגל. שנתיים אחרי, גוגל בחרה שלא להמשיך את ההסכם והופ הקימה את הרשת החברתית גוגל+. מהר מאוד הציוצים התנדפו ממנוע החיפוש, ובשנת 2012, שנה אחרי שקמה גוגל פלוס, גוגל הודיעה שהיא מתכננת לנו חיפוש חברתי בו היא תציג לנו תוצאות – סטטוסים מגוגל פלוס בדף התוצאות של גוגל.
הודעה בזמן אמת
בהודעה שטוויטר פרסמה בבלוג החברה – מאי 2015, משתמשים בארצות הברית יראו ציוצים רלוונטים באינדקס התוצאות של גוגל, נכון לימים האחרונים זה מתחיל להתגלגל גם לשימוש במחשבים שולחניים. איך זה עובד? חיבור ישיר לשטף המידע של טוויטר ישלח אותם היישר אל גוגל בזמן אמת.
שחזור גלגולים
21.10.2009 גוגל מחליטה להתחקות אחר בינג ומתחייבת לכלול ציוצים מטוויטר בתוצאות החיפוש במטרה להציג מידע עדכני ורלוונטי לגולשים, בין אם זה כדי להתחרות בבינג, ביאהו ובפייסבוק, העסקה הזו הריחה טוב לשני הצדדים כי לגוגל היה רק מקור אחד למידע בזמן אמת – Google Trends. כעבור זמן מה התחילו להתגלגל לדף התוצאות גם עדכונים מרשתות נוספות כגון FriendFeed ו Myspace וGoogle שמה דגש על חיזוק המגמה: תוכן בזמן אמת (ביניהם גם Google Alerts).
במקביל מנוע החיפוש של טוויטר התחדד, וקמו שמועות על הקמת רשת חברתית לגוגל שלא איחרה להגיע. גוגל מצידה לא חידשה את ההסכם עם טוויטר לעומת האחרות (למרות שציינה כי בעתיד תעשה זאת) ובאוקטובר 2012 סיפרה לעולם בהתרגשות על החזון הגדול להיות מנוע חיפוש חברתי – בו נזכה לראות סטטוסים מתוך המעגלים שלנו בגוגל פלוס…כנראה שהאופטימיות היתה אז בשיאה, ובזמן אמת בישראל בגלל דלות התוכן בגוגל פלוס, אנחנו לא ממש עדים להצלחת החזון.
משם ועד לכאן
בישראל לא נוהגים להתרגש מהציפורים ומפספסים את הפוטנציאל הגלום בהן, מנוע החיפוש הוא לא ממש חברתי והרשת החברתית של גוגל מתפרקת לנו מול הפרצוף. אז התקשרתי לארצות הברית לבדוק מה קורה, ואלו הם צילומי המסך שמתארים את השילוב המנצח בין רשת חברתית בעלת אינטראקציה עצומה לבין מנוע חיפוש מבוקש מאוד (ברור שפייסבוק תבשל משהו במקביל).
חיפוש 1: חיפוש של ברק אובמה עם האשתג בגוגל, וקיבלנו תוצאות מטוויטר, האחת מלפני 22 דקות והשניה לפני 3 שעות.
חיפוש 2: ריאנה עם האשתג בגוגל, תצוגה של 2 תוצאות עליונות מתוך טוויטר, האחת מלפני 19 דקות והשניה מלפני יומיים.