מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
ניהול מוניטין דיגיטלי משתייך לעולם השיווק הדיגיטלי ולא הרבה מבינים את חשיבותו. הוא יכול לשמש אבן שואבת חזקה לאיתור לקוחות והן לגיוס עובדים. מחקר שנערך על ידי ה-Harvard Business Review גילה כי עלייה של כוכב אחד בדירוג הביקורות המקוונות יכול להוביל לעלייה משמעותית בהכנסות. ממצא זה מדגיש את החשיבות של ניהול מוניטין דיגיטלי לצמיחה ולהצלחה עסקית.
בנוסף, מחקר שפורסם ב-Journal of Applied Psychology מדגיש את השפעת המוניטין על משיכת כישרונות ושימורם. מועמדים נמשכים לארגונים בעלי מוניטין חיובי, ותופסים אותם כמעסיקים אטרקטיביים. ומצד העובדים הקיימים, נוצרת אמינות ומחויבות טבעית בסביבת עבודה חיובית. במאמר זה אתייחס על הקשר בין ניהול מוניטין דיגיטלי וגיוס עובדים… בינתיים תבדקו מה אומרים עליכם ברשת.
הצעד הראשון בניהול מוניטין יעיל הוא ההכרה בהשפעה העצומה שיש לו. מוניטין חיובי יכול לבנות נאמנות למותג, לשפר את שביעות רצון הלקוחות ולהבדיל ארגון מהמתחרים שלו. לעומת זאת, מוניטין פגום עלול לגרום לשחיקה של לקוחות, ירידה באמון וסיקור תקשורתי שלילי. ניהול מוניטין נוגע בלקוחות, עובדים, משקיעים, ספקים ובקהילה לא מוגבלת של אנשים.
עוד כשלימדתי קידום אתרים, זיהיתי את חשיבותו על הארגון כולו. כיום, אנחנו עדים למאות מותגים ששוכרים שירותים של חברות לשינוי מוניטין על ידי שיתוף תגובות חיוביות (שלא בדך הטבע) לשינוי תודעתי. אותן חברות (לא בעדן) מפגיזות את הרשת בקבוצות ובפרופילים פרטיים ומנסות ליצור קול חיובי. אמיתי או מזוייף, רב הגולשים לא באמת יכולים להבדיל, וזו חלק מתכנית ההטעיה והפייק שעוטפים את הרשת. אז כשאתם נתקלים בכמות המלצות מוגזמת, תדעו שיד אנושית התערבה פה.
ניהול מוניטין ממלא תפקיד מכריע עבור מנהלי משאבי אנוש וגיוס, ומשפיע באופן משמעותי על יכולת הארגון למשוך ולשמר כוח אדם איכותי. המטרה של מנהלי משאבי אנוש (HR) וגיוס היא לאתר עובדים שיתאימו לתרבות הארגון ויתרמו לצמיחתו. מוניטין דיגיטלי חיובי מוביל למותג מעסיק חזק יוצרים יחד מגנט למחפשי עבודה שנוטים להימשך לארגון שיש לו מוניטין חיובי על פני אחרים.
מוניטין שמנוהל בצורה מקצועית מחזק את האמינות במעסיק, ומאותת לעובדים פוטנציאליים שהחברה אמינה ויציבה. ההפצה החיובית – מפה לאוזן תקרא לעובדים שמאמינים במקום עבודה בריא. לעומת זאת, מוניטין דיגיטלי שלילי, בין אם באמצעות ביקורות גרועות של מעסיקים או סיקור תקשורתי לא חיובי, יכול להרתיע טאלנטים מלהגיש מועמדות, ולהוביל לירידה בעניין במשרות הפנויות וההצטרפות למאגר.
ככל בית ספר למנהלי משאבי אנוש וגיוס, ידגישו שניהול מוניטין דיגיטלי מתקשר גם ליחס של מועמדים מצד מגייסים. אמינות, שקיפות, כיבוד האחר, הם חלק מאבני הדרך שלו. עובדים שזכו לחוויית מועמד חיובית, יפיצו את הבשורה וישבחו את הארגון גם אם בסופו של דבר לא התקבלו לתפקיד המיוחל. הרושם המתמשך יוביל בסופו של דבר להמלצה על הארגון, יצירת שיח חיובי ברשתות החברתיות ויעודד הצטרפות למאגר הגיוס. ולגבי עובדים קיימים, המעורבות שלהם בארגון תגדל, הם ירגישו חלק מההצלחה, יחוו הערכה וסיפוק בתפקידיהם, ומערכת היחסים תתהדק.
הקשר בין מיתוג מעסיק וניהול מוניטין שזור עמוק זה בזה, שכן שני המונחים הם סביב עיצוב תפיסת הארגון בעיני העובדים הפוטנציאליים והנוכחיים. מיתוג מעסיק מתמקד ביצירת תדמית ייחודית וחיובית של הארגון כמעסיק, בעוד שניהול מוניטין כרוך בניהול יזום ושמירה על המוניטין הכולל שלו.
מותג מעסיק חיובי אחראי על שימור העובדים. עובדים המזדהים עם ערכי הארגון ומרגישים תחושת שייכות חזקה נוטים להישאר מעורבים ומחויבים לתפקידיהם, מה שיוצר שיעורי תחלופה נמוכים, ומחזק עוד יותר את המוניטין של הארגון כמעסיק מועדף. שיטת הגיוס חבר מביא חבר זוכה לתהודה גדולה יותר כאשר לארגון של מיתוג מעסיק חזק המושפע ממוניטין דיגיטלי חיובי.
הערות או ביקורות שליליות ברשתות חברתיות עלולות להתפשט במהירות ולהשפיע לאורך זמן על המוניטין של הארגון. לעומת זאת, ניהול מיומן של ערוצי מדיה חברתית יכול להעצים מסרים חיוביים, לטפח מעורבות ולבנות רשת שגרירי מותג. לפיכך, ארגונים חייבים לרתום את הפוטנציאל של המדיה החברתית תוך יישום אסטרטגיות חזקות ליצירה וניהול מוניטין חיובי.
מנהלים ומנהלי משאבי אנוש בפרט, שמבינים כי שמירה ושיפור המוניטין היא משימה של כל הארגון והשקעה בסדנה מיוחדת למחלקת הגיוס בנושא ניהול מוניטין היא חיונית, יוכלו להתמודד במצבים מאתגרים הרבה יותר מאחרים.