מה ההבדל בין מנהל מדיה חברתית לבין מנהל שיווק דיגיטלי?
השיווק דיגיטלי הוכיח את עצמו כאחת הבחירות הכי חשובות עבור עסקים קטנים, חברות ומוסדות בשנים האחרונות.
מה זה שיווק דיגיטלי?
שיווק דיגיטלי משלב מספר אסטרטגיות בזירות חברתיות שונות הכוללות בין היתר גם שיווק באמצעות דואר אלקטרוני, ניידים, וידאו ועוד. היעד הוא לייצר תוכן חברתית נפיץ כדי להגדיל את המודעות ונשיח סביב המותג. החכמה היא לזהות את כל המגמות החמות בעולם השיווק ולהכניסן אל תוך תבנית אחת, מסודרת להפליא, שזורמת יחד ומצליחה להשפיע אחת על השניה. עם כל ההתלהבות סביב המונח, עדיין צריך לזכור שמדובר בכח אנושי שמפעיל אותה, ולכן אותו מנהל שיווק דיגיטלי או מנהלת, חייבים להיות חדשניים, עדכניים, יצירתיים, בעלי יכולת ראיה שיווקית מורחבת, בעלי מוטיבציה וכמובן נסיון במגוון ערוצים חברתיים.דיגיטלי לבין מנהל מדיה חברתית?
מה ההבדל בין מנהל מדיה חברתית לבין מנהל שיווק דיגיטלי?
אותם כישורים הדרושים ממנהל או מנהלת השיווק הדיגטלי אינם זהים לכישורים של מנהלי מדיה חברתית, שכן קיים הבדל מהותי בין השניים. מנהל שיווק דיגיטלי אחראי על כל ערוצי השיווק, החל מיצירת תוכן שיווקי, ניהול תהליך קידום האתר, שיווק באמצעות דואר אלקטרוני, חווית משתמש ועד ניהול קמפיינים, ניתוחם והכנת תוכנית שיווקית כוללת. מנהל השיווק הדיגטלי חייב להיות בעל ראיה רחבה הפורצת את גבולות המדיה. יהיה עליו לפקח על כלל המערך השיווקי של החברה אותה הוא יוביל. להבדיל ממנהל מדיה חברתית, שצריך להיות בקיא בהקמה, ביישום של האסטרטגיה החברתית, הקמת קמפיינים ברשתות החברתיות בלבד.
אז מהם היתרונות הבולטים בעבודת השיווק הדיגיטלי?
1. ההזדמנויות למתג, להנגיש ולפרוץ הן קלות וזמינות כשמדובר על המרחב הוירטואלי.
2. היכולת לגרום לעסק להיות בשקיפות מלאה עם כמות כל כך גדולה של אנשים היא גבוהה ביותר.
3. הקשר האינטימי עם לקוחות קיימים וחדשים נבנה במהירות וגם מדד האמינות על ידי העברת מסרים, הטבות ומתן מענה זמין.
4. הטרנספורמציה נמצאת כאן ועכשיו, עסקים יכולים לזכות למיתוג חדש ועדכני, חברתי יותר.
5. סוגי קהלים רבים – הגדלת המעגל בזמן קצר ובמינימום משאבים.
6. קבלת משוב מיידי לטובת שיפור, צמיחה וגיבוש דרכים יצירתיות וחדשות למותגים שיענו על צרכי "הלקוח החדש".
7. ההתעסקות בתדמית של המותג היא תמידית, כל הזמן לטפח לטפח ולטפח.
8. עלויות: אין מה להשוות שמדובר בהפצה מודעות בעיתונות למשל לעומת יצירת קמפיין והתוצר הסופי, הויראליות היא בלתי מוגבלת וקלה ליישום.
9. הצד חסכוני של שיווק דיגיטלי. אנחנו אוהבים פשוט לקרוא לזה השקעה חסכונית חכמה. אתה מקבל פי עשר יותר ממה שאתה משקיע, וזה עומד כל עוד אתה לשמור על נוכחות מותג.
10. ניהול זמן וניצולו למשאבים נוספים.
רגע, לא צריך לשבור כדי לבנות
טוב, אז אחרי שהבנתם כמה יצירת אסטרטגיה דיגיטלית לעסקים קטנים וגדולים היא הכרחית, אני חייבת לציין שלמרות שהעולם שמתואר למעלה הוא סופר נוצץ, עדיין אסטרטגיות השיווק המסורתיות לא נכחדו מן העולם. זה ברור שהעולם הטכנולוגי תופס תאוצה, והפעילות שלנו כצרכנים והדרך בה אנו מתקשרים היא ברמה אחרת, אבל אם יש לכם טקטיקות שיווק מסורתיות שעובדות, תמשיכו לשמר אותן, על תפסלו אותן על הסף. יכול מאוד להיות שהשילוב בין השניים, יניב את התשואה הכי גבוהה לעסק שלכם.
חשוב שאוסיף, כי השיווק ברשתות חברתיות לעסקים קטנים הוא חובה. כיום, עסק קטן יכול בהחלט להסתדר עם שיווק דף עסקי בפייסבוק, בלוג, ערוץ יוטיוב או אינסטגרם. ביכולותו של מנהל המדיה החברתית לבנות לכם את התדמית הרצויה ולפעול בערוצים חברתיים שונים במקביל ולהניב גם כן תוצאות נפלאות. השוני יבוא לידי ביטוי בבחירת הערוצים השיווקיים. מה שגם, שיווק עסקים מקומיים הוא הדובדבן שבקצפת עבורם, שכן השיווק ברשתות חברתיות מבוססות מיקום יכול לתרום רבות לנראות גם במנועי החיפוש השונים.
האפשרויות ללימודי שיווק דיגיטלי
1. קורס מדיה חברתית מקצועי ומעשי
2. ייעוץ או הדרכת דיגיטל לארגון
3. הכשרת צוות עובדים במחלקות דיגיטל
4. סדנת שיווק דיגיטלי
5. סדנת לינקדאין מקצועית
6. סדנת שיווק ופרסום בפייסבוק
7. סדנת אינסטגרם מעשית
8. סדנת פרסום ויצירת קמפיינים בפייסבוק
9. סדנת גיוס באינסטגרם
10. סדנת גיוס בפייסבוק
מוזמנים ליצור איתי קשר בנייד 052-6351675
רוצים להיות מנהלי מדיה חברתית ולעסוק בתחום הכי מבוקש בעולם הדיגטלי? מעל ל 20 שנה שאני בתחום השיווק באינטרנט ויש לי הרבה ידע להעביר לכם! מוזמנים להצטרף למחזור הקרוב של קורס מנהלי מדיה חברתית בתל אביב ובירושלים.
מוזמנים להמשיך לקרוא עוד על שיווק דיגיטלי
המדריך לשיווק בפייסבוק
כן, פייסבוק שבתה אותנו בקסמיה. התמכרנו, לא יכולים בלי. עם שלל אופציות לשיווק עסקים בפייסבוק, קידום ומכירות היא לא משאירה לנו ברירה. איך לשווק בפייסבוק.
המדריך לשיווק באינסטגרם
אינסטגרם, הבת המאומצת של פייסבוק, צובעת לנו את הרשת בצבעים ובמסננים. מלאה בסטורי, וידאו, האשטאגס ומלא משפיענים. לחצו כאן למדריך לשיווק ולפרסום באינסטגרם
המדריך לשיווק בלינקדאין
לינקדאין היא רשת חברתית עסקית שחווה צמיחה בשנים האחרונות בקרב ישראלים, על ניהול דפים, אפשרויות השיווק, הפרסום והגיוס ברשת החברתית הכי רצינית בעולם.
המדריך לשיווק בפינטרסט
פינטרסט, הרשת החברתית הממכרת, הראשונה מבין הרשתות החברתיות שאיפשרה רכישה, בעלת כלי ויזואלי מרשים לחיפוש ואיתור פריטים. כל מה שרציתם לדעת על שיווק בפינטרסט