המדיה החברתית מכילה ערוצי מדיה רבים, גולשים שנכנסים לרשת האינטרנט מספר פעמים ביום ומחוברים לרשת מרחבי כל העולם. הרשת מאפשרת לנו להתחבר ולתקשר עם אנשים מוכרים יותר או לא מוכרים כלל בין אם מהארץ או מחו"ל. הפלטפורמות הקיימות ברשת החברתית מספקות לנו כלי שיווק ופרסום מעולים לכל מי שמכיר ויודע איך לנצל אותן לטובתו.
על מנת להיות נוכח בצורה אפקטיבית ברשת החברתית יש להיערך מראש ולשם כך נלמד את השלבים ביצירת אסטרטגיה נכונה עבורנו במדיה החברתית.
יצירת אסטרטגיה הינה שלב חשוב מאוד לפני כל תהליך, בעולם המדיה החברתית דבר ראשון חשוב מאוד להכיר את ערוצי המדיה השונים, לאחר הכרות נבין איזה ערוץ ישמש אותנו בצורה אפקטיבית ביותר .
לכל חברה/ מותג/ עסק יש את הרשת החברתית המתאימה לו בה נמצאים קהל הלקוחות שלו ובה הוא יוכל לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות הפוטנציאליים. פה בעצם הקשר שלנו מול לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים. לאחר שנלמד איך לאתר את הרשת החברתית שתתאים לנו ביותר – נחקור את היישומים הקיימים ברשת , נגלה איפה המתחרים שלנו נמצאים, נאתר את הקשר אם קיים בין הערוצים השונים במדיה החברתית ובסופו של תהליך נלמד איך לבנות אסטרטגיה מנצחת למוצר שלנו.