מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
גיוס עובדים אפקטיבי הוא אבן היסוד של בניית כוח אדם מוכשר ודינמי, והכל מתחיל במנהלי ה- HR והגיוס. אנשי מקצוע אלו ממלאים תפקיד מכריע במשיכה, בחירה ושימור של כישרונות מובילים. במאמר זה, אתמקד בחשיבות הגיוס הדיגיטלי ומיתוג מעסיק, הערוצים הבולטים שמנהלי HR ומנהלי הגיוס צריכים להתמקד וטעויות נפוצות במיתוג מעסיק.
אימוץ הדיגיטליזציה היא לא אופציה; כדי להישאר תחרותיים ולהבטיח את הצלחת המסע לגיוס עובדים ושימורם, מחלקת משאבי אנוש חייבת להסתגל לדינאמיות ולגישות החדשות. מאמצי הגיוס השתנו באופן דרמטי ב-10 השנים האחרונות, לוחות הדרושים כבר לא "מספקים את הסחורה", קמפיינים מצריכים תקציבים גדולים והקושי לשמר עובדים הוא עצום. כדי למשוך כישרונות מובילים, אנשי משאבי אנוש צריכים לנהל באופן פעיל את המוניטין המקוון של הארגון ואת מיתוג המעסיק, להכין מפת דרכים ולבחור ערוצים לחשיפת התרבות, הערכים וסיפורי ההצלחה של עובדי הארגון.
מנהלי גיוס כבר מכירים בחשיבות הערוצים החברתיים והשפעתם על מיתוג מעסיק וגיוס עובדים, ועדיין לא מצליחים להעביר את המסר כפי שהם היו רוצים. כשאני שואלת את מנהלת ה HR מאיפה התקיעות, אני מקבלת את התשובה הבאה: "הכנת תכנים, יצירת חומרי גלם באופן שוטף, קבלת אישורים על תכנים", והפתרון הוא פשוט – תמצאו עובדים מוכשרים שייצרו את התכנים במהירות ובזמן אמת.
לינקדאין התגלתה כמשנה את חוקי המשחק בתחום הרשתות החברתיות בכל הקשור לגיוס ולשימור עובדים. הלגיטימציה לפנות למועמדים, להציע משרות, לחזר אחר טאלנטים, לבקש המלצות זה נורמלי, לעומת רשתות חברתיות אחרות ששם החיזור עלול ליצור אפליה. הגיוס בלינקדאין הוא ידידותי, זורם, ויש לה כלים מתקדמים לגיוסים מאתגרים (בתשלום).
ההתפתחות של פייסבוק לערוץ גיוס רב עוצמה הרחיבה את יכולות המגייסים לגשת לקהילות ממוקדות, לערב מועמדים פסיביים וליצור מיתוג מעסיק משכנע. עם טווח ההגעה הרחב והפוטנציאל הוויראלי שלה, פייסבוק מציגה פלטפורמה חשובה לארגונים להתחבר עם מועמדים פוטנציאליים ולהציג את הזדמנויות תעסוקה, הגיוס בפייסבוק הוא מאסט.
גיוס באינסטגרם יכול להיות שונה מגיוס ברשתות חברתיות אחרות, אלו ההבדלים העיקריים – דגש חזותי: אינסטגרם היא פלטפורמה ויזואלית מאוד שבה תמונות וסרטונים תופסים את מרכז הבמה. התמקדות זו בתוכן חזותי מאפשרת לחברות להציג את תרבות העבודה, הדינמיקה של הצוות וסביבת העבודה בצורה סוחפת יותר בהשוואה לרשתות חברתיות מבוססות טקסט.
בסיס המשתמשים של אינסטגרם נוטה להיות צעיר יותר בהשוואה לרשתות חברתיות אחרות כמו פייסבוק או לינקדאין. מה שהופך אותה לאידיאלית עבור ארגונים המעוניינים לגייס עובדים צעירים יותר. אז אם אתם צריכים להתחיל מסע גיוס עובדים באינסטגרם תפעילו את גלגלי היצירה או לחצו כאן לסדנה למגייסים ומגייסות.
מותג מעסיק מוגדר היטב יכול לעצב את המוניטין של הארגון כמעסיק. בקורס מיתוג מעסיק נלמד קודם כל מהו ניהול מוניטין, ואיך ניתן למנף מוניטין חיובי. מנהלי גיוס שמדברים את שפת המעסיק באינטראקציות עם מועמדים, חווית המועמד חיובית יותר. 5 טעויות נפוצות במיתוג מעסיק שחברות וארגונים צריכים להימנע מהן:
מנהלי משאבי אנוש צריכים לדעת את מטרות הארגון. זה המפתח לפיתוח אסטרטגיית גיוס דיגיטלית ומיתוג מעסיק מוצלח. ידע זה מבטיח שמאמצי הגיוס הדיגיטליים ומיתוג המעסיק יתאימו לכיוון האסטרטגי הכולל של החברה.