מה הזמן הכי טוב לפרסום בפייסבוק וברשתות חברתיות?
אחת לכמה זמן מתפרסמת כתבה שמצביעה על הזמנים הכי טובים לפרסום בפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ועוד רשתות חברתיות. הרבה מהקוראים מתחילים ליישם את הממצאים בפעילות החברתית שלהם, ומתזמנים פוסטים בהתאם.
זה לא שאני נגד כתבות מהסוג הזה אבל האם יכול להיות מצב בו כתבה על 'מתי כדאי להעלות פוסט בפייסבוק' או 'מה השעה הכי טובה לפרסם בפייסבוק' היא בהכרח מצביעה על השעה הנכונה גם עבורכם? הרי אם כולם יתחשבו בזמן המומלץ להעלות פוסט בפייסבוק העומס יהיה לא נורמלי ולא בטוח שבכלל תהיה לפוסט הזה חשיפה.
האם אותו קהל או הדף העסקי שהשתתף בסקר מהי השעה הטובה להעלות תמונה בפייסבוק הוא זהה לקהל היעד שלכם?
הדשא של השכן הוא לא ירוק יותר!
העסק שלכם הוא לא העסק של השכן ולהיפך. אם אתם חברה להפקת חתונות הזמן שמומלץ לכם לפרסם בפייסבוק שונה מהזמן המומלץ לפרסום עבור גן ילדים למשל כי קהל היעד הוא שונה, ולא בהכרח הם נמצאים באותו הזמן בפייסבוק. דוגמה נוספת, חנות למוצרי תינוקות. לא בהכרח תמצאו שהזמן הכי טוב לפרסום בפייסבוק הוא 12:00 בצהריים לעומת שעות הבוקר המוקדמות, בהם סביר להניח שהאמהות מציצות בפייסבוק אחרי שהתינוק נרדם.
נקודה נוספת למחשבה היא זמן הפרסום ברשתות חברתיות אחרות. בחירת השעה בה תפרסמו בפייסבוק היא לא בדיוק השעה הטובה לפרסום בטוויטר או אינסטגרם. ואם כבר קראתם כתבה מתי הכי טוב לפרסם בפייסבוק, והיא נכתבה על ידי מקור בינלאומי, אז נסו להתאים את הזמן.
שעות פופולריות בפייסבוק
אם אתם באמת רוצים לדעת מתי לפרסם בפייסבוק בצורה המדוייקת ביותר, גלשו אל Facebook Insights – המערכת שתציג את המידע הכי עדכני על הדף העסקי שאתם מנהלים. שם תפגשו את הלוויתן – מורה הזמן המתאר את השעות הפופולריות בהם הקהל של הדף נמצא הפייסבוק בכל זמן נתון (שימו לב, תצוגה זו אינה מציגה אומדן מדויק כמה מהאוהדים ראו את התוכן).
אגב, התבוננות על מספר לוויתנים (נתוני שימוש של זמנים בדפים שונים) מציגה שהשעות הפופולריות הן גם בבוקר וגם בערב ואפילו יש פיק בשעות הצהריים (הפסקת אוכל – זמן לעדכונים). ואם אדייק – ברב הדפים העסקיים השעה הכי פופולרית היא בין 20:00-21:00. אז מה עכשיו? כולם יעלו את הפוסטים בערב ויהיה פקק תנועה לא נורמלי, וממש לא בטוח שהקהל שנמצא בשעה הזו ייחשף לפוסט כי יש עומס, חברים, דיונים מקבוצות, מודעות פרסום ושאר גירויים. וכן הקביעה מתי לפרסם פוסטים בפייסבוק בנויה מעוד פרמטרים, לא רק מתי הקהל נמצא, אלא מתי יש סיכוי גבוה יותר למעורבות.
תכירו את הלויתן - Facebook Insights
בואו ללמוד שיווק ופרסום בפייסבוק
האם נכון לפרסם פוסטים בשבת או בחג?
כל התלמידים שלי יודעים! לא מומלץ לנהל דף בשבת אלא אם מדובר בדפים עסקיים של חברות תעופה, ברים ומסעדות שהפעילות המרכזית היא בסוף השבוע לעומת חנויות מחשבים ובגדים שפועלות בשאר ימות השבוע למשל.
השאלה הכי חשובה שעליכם לשאול את עצמכם כבעלי עסקים היא האם הפוסט שאני אעלה בשבת יתרום למכירות (החנות סגורה), האם אני לא מגזימה בזה שאני נראית חסרת חיים? מה יקרה אם אמתין ליום ראשון, המכירות ייפגעו? אם הקהל שלכם הוא גם קהל דתי? למה מנהל המדיה החברתית צריך לעבוד בשבת? האם אתם פנויים להגיב או לתת מענה בשבת? ומה אם יש תגובות בפוסט (שליליות) ובדיוק יצאתם לטייל? ואולי גם הם יצאו לטייל והדבר האחרון שבא להם לראות זו את המכירה שתתקיים בעוד שבוע.
תוסיפו לזה את כמות הפוסטים של בני המשפחה וחברים והנה לכם פוסט מבוזבז. בעיני אם אתם עסק לא מבוסס שבת או דילים ברגע האחרון, הפוסט שכדאי שתפרסמו הוא פוסט של איחול חג שמח (בערב החג) ומומלץ שעה אחת קודם. אגב זה רלוונטי גם לגבי פרסום באינסטגרם. אם בא לכם להרחיב את הידע, הקליקו כאן למידע על קורס מדיה חברתית – שיווק דיגיטלי
מתי לפרסם בקבוצות בפייסבוק?
כלי עזר קטן, זהו את הבאז. זיהיתם שיח חשוב בקבוצה בפייסבוק שיש לכם רצון להיכנס אליו, אל תחכו. אתם יכולים כמובן להגדיר קבלת התראות מאותה הקבוצה, או לשמור פוסט ולעקוב אחר התגובות בדיון. הכי חשוב שתשימו לב אם תייגו אתכם להצטרף לשיח בקבוצה בפייסבוק ו/או אם יש מישהו אחר שאתם מכירים וחושבים שהוא יכול לתרום. אם בא לכם לקרוא עוד על שיווק בפייסבוק לחצו כאן.
למה החשיפה לפוסטים יורדת בפייסבוק?
כבר ב 5 ליוני 2014 פייסבוק פרסמה ידיעה על הירידה בחשיפה האורגנית של פייסבוק באמצעות Brian Boland, בה הוא שיתף את שתי הסיבות שגורמות לירידה בחשיפה האורגנית לפוסטים. אז מה הסיבה האמיתית לירידה בחשיפת הפוסטים ומה עושים עם זה?
כיצד פייסבוק משפיעה לרעה על חיינו?
לפייסבוק מספר רב של יתרונות: חיבור בין אנשים, שיתוף מידע, שיווק עסקים ועוד. אבל יש לה גם השפעה הרסנית על חיינו ועל צעירים בפרט, מידע אישי נחשף בן רגע ויש השפעה ישירה על הדימוי העצמי של המשתמש.
המדריך לוידאו 360 מעלות בפייסבוק וביוטיוב
וידאו, התוכן המנצח בכל זירה חברתית מציע לנו צילומים מכל זווית - וידאו ב 360 מעלות. יוטיוב היא הרשת החברתית החלוצה בסרטוני 360 מעלות ואז הגיעה פייסבוק והפכה אותם לדבר החם ברשת. איך מצלמים סרטוני וידאו ב 360 מעלות? ואיך זה נראה.