10 נקודות חשובות לפני הקמת דף עסקי בפייסבוק
הקמת דף עסקי בפייסבוק היא לא היעד היחיד בפעילות הדיגיטלית. פייסבוק אמנם נחשבת לרשת פופולארית בישראל ובעולם, אך לא מספיקה על מנת ליצור נוכחות מקוונת מרשימה. עם נתונים מרשימים של מעל ל 3.5 מליון משתמשים רק מישראל, היא יצרה לעצמה חתיכת באז רציני. אבל עם כל האופטימיות, הרבה עסקים לא זוכים לנראות שם, בגלל חוסר הידע והיכולת לשווק ולהעצים את הדף, בגלל העומס ופקקי התנועה, בעיקר האלגורתמים, וגם בגלל חוסר היצירתיות.
1. תחילתו של מנוע החיפוש בפייסבוק
נכון להיום מנוע החיפוש של Facebook לא מהווה תחליף למנועי חיפוש גדולים ומוכרים כגון Google ו Yahoo, והדירוג שם טרם התגבש. אי אפשר לומר שהתוצאה הראשונה בדף תוצאות החיפוש היא אכן הרלוונטית ביותר, יש מליוני דפי ספאם ששוכבים ומחכים למותם ועדיין זוכים לנראות.
מנוע החיפוש של פייסבוק עוד רחוק מלקחת לנו את אינדקס החיפוש של גוגל, ועם כל הריספקט שהשיח עם הלקוחות מתרכז בה, פייסבוק לא יוצרת את אותה אינטימיות שקיימת באתר האינטרנט. רגע לפני שאתם מתרעמים, חשבו רגע, האם תזינו שם כרטיס אשראי, האם תרכשו את הטלויזיה הבאה שלכם ישירות מפייסבוק? עוד לא.
פייסבוק נותנת מענה מצוין לבעלי עסקים קטנים שאין להם תקציב להקמת אתר ולקידומו, עם זה אני מסכימה! נושא המסחר האלקטרוני הולך ומתפתח ואני סקרנית מאוד לדעת איך ומתי היא תהיה מרכז מסחרי דיגיטלי מוביל, מה שיחזק את מנוע החיפוש בצורה משמעותית וישנה את התמונה הכללית ברשת.
2. שקיפות מבורכת
שקיפות בעיניי היא אחד הדברים הכי חשובים בהתנהלות עסקית ובטח כשאתם מתכננים להקים דף עסקי בפייסבוק. מרגע שהקמתם את הדף, אתם חייבים לשקף לאוהדים את הפעילות שלכם בחברה/מותג. אילו תכנים יתמכו בזה? מאחורי הקלעים, השקות, צוות העובדים ועוד. לא צריך להיות שוני בין הפעילות שלכם האמיתית לבין מה שיראו בדף העסקי בפייסבוק.
אגב, פייסבוק מצידה מנסה גם כן לשמור על שקיפות של עסקים על ידי ביקורות וחוות דעת של אוהדים וסביר להניח שהיא עם השנים תפתח עוד כלים שיעזרו לגולשים לקבל מידע נוסף (אחר) אודות בעלי הדפים.
3. עומס המידע, ספאם ומה שביניהם...
העומס הפייסבוק הפך להיות מעיק, חסרים לי סדר ונקיון שם: דפים לא מתוחזקים, פרופילים פקטיביים, והכל בתוך מסגרת צרה וארוכה. בעלי דפים יורים לכל הכיוונים, ללא מיקוד, ללא תוכנית וזה בא לידי ביטוי בדף. בחלקם אין אחידות, אין למה לצפות, הרבה פרסומות שיווקיות חסרות ערך… מה שלוקח את האוהדים היישר למתחרים.
נסו לבחון את הדף, מתי עדכנתם אותו לאחרונה והשקעתם בתוכן, מה האוהדים שלכם עושים בו, ועד כמה הוא באמת משביע את רצונכם. וגם אם בא לכם רק לפרסם תמונות על הפעילות בחברה, אז שיהיו אותנטיות, מעניינות, אמיתיות. נכון, יכול להיות מצב שאתם עמוסים ואין לכם זמן, כל עוד אתם מודעים להזנחתו, אחלה.
4. אל מי אתם מדברים ומי שומע אתכם?
לא כל בעל עסק יכול לשווק את הדף העסקי שלו בפייסבוק לבד או שאין לו זמן לזה. תהליך השיווק בפייסבוק ובשאר הרשתות החברתיות כמו השיווק והפרסום באינסטגרם או שיווק דפים בלינקדאין למשל, דורשים תחזוקה, עירנות, נוכחות והרבה יצירתיות. התוכן הדרוש הוא מעבר להעלאת תמונה, ואם באמת אין לכם זמן תוכלו לפרסם מאמרים מהאתר, תמונות חיות, וידאו ועוד. אבל קודם תבררו אם הקהל שלכם נמצא שם, אל מי אתם מדברים בדף ומי שומע אתכם. כמה באמת אתם תגובתיים בדף, האם אתם שמים לב לקהל, לביקורות, לשיתופים, להודעות?
5. כמות או איכות?
מספר האוהדים בדף העסקי הוא לא היעד הכי חשוב. ישנם דפים שיש להם אלפי אוהדים (גם כאלו שקנו לייקים – גלו את הסיבות למה לא לעשות את זה כאן), אבל אין פעילות בדף מקצועית, לא צריך להיות חכם גדול כדי לזהות שאין להם ערך.
מה שחשוב היא האיכות. מה מניב עבורכם הדף? יכול להיות שהוא לא מנוהל על הצד הטוב ביותר כי אתם ממש עסוקים ומייצר עבורכם המרות, תקשורת עם לקוחות ועוד. אם אתם נמצאים בנקודה הזו… אחלה. בעלי דפים בפייסבוק – לא מודעים לעובדה שכל אדם שאוהב את הדף העסקי שלהם לא בהכרח רואה את הפרסומים ממנו. במה זה תלוי? האם הוא סימן לראות תחילה את הדף העסקי. בכל דף עסקי יש אפשרות בחירה אם לעקוב אחר עדכונים – לראות תחילה בגלל הכמות. תוסיפו לזה את הירידה בחשיפה האורגנית בפייסבוק, והנה לכם דף עסקי תקין ללא חשיפה.
6. על קצה המקור....
בידול…אחד הדברים החשובים בכל עסק, חברה וארגון. מה הבידול אצלכם בדף? במה אתם שונים מאחרים? למה כדאי לקנות אצלכם? עד כמה אתם מעזים? הבידול בדפים עסקיים בא לידי ביטוי בתוכן, בעיצוב, במענה, בסוג הלקוחות, בקריאה לפעולה, בהטבות וכו'.
מעבר לבידול בפייסבוק, נדרשת מקוריות. אני נחרדת שאני רואה העתקות תוכן – זה נושא מוכר יותר לאלו שעוסקים בקידום אתרים. כמרצה לקידום אתרים –SEO לימדתי על איכות התוכן וכמה שהעתקת תוכן עלולה לפגוע בדף (בין אתם אתם הגאונים או המעתיקים). וכשאני מטיילת בפייסבוק ורואה איך בעלי עסקים מעתיקים מבעלי עסקים אחרים, אני מזהה את חוסר ההצלחה שלהם.
גם אם אין לכם זמן ליצור תוכן, אל תתפשרו על העתקה ו/או שיכתוב מהאחר. וברור שבין כל המטלות אין לכם זמן להיות יצירתיים כל הזמן, אז עצרו ותפנו לאיש מקצוע שיכתוב עבורכם או ינהל את הדף בפייסבוק עבורכם. רק תשימו לב שאותו ספק ידבר את השפה המתאימה, ויציג את המותג נכון (לפעמים בחירה לא נכונה של מנהלי מדיה חברתית יכולה לפגוע לכם בדף העסקי). אם אתם זקוקים לכאלו, יש לי בוגרים מקורס מדיה חברתית מעשי.
7. להיות לראש ולא לזנב
כשאתם מזדנבים אחרי מישהו, אתם אבודים וכך גם העסק שלכם. תהיו בראש, תעשו שינוי, תחליטו שאתם משקיעים, ואם אתם לא מסוגלים – אל תדעכו! תמצאו מענה. פייסבוק מוכיחה לנו כמה היא חשובה לתהליך השיווק והמכירות, ומסוגלת להיות הכוכבת הבאה של הרשת. אל תתעוררו מאוחר מידי, למוניטין ולוותק יש משמעות גם שם. תהיו ראשונים, תפגינו נוכחות, תהיו ראשונים לנסות דברים שאחרים לא, תעברו לצד הזה שנקרא דיגיטל בלי חששות, ככל שתעשו זאת קודם, ההצלחה שלכם בעתיד תהיה מובטחת. כל עיכוב יפגע בכם… ופחדים מפייסבוק לא באים בחשבון, שבו תלמדו איך לנהל את הדף לבד ובמקצועיות.
8. הלוח לתכנון התוכן - גאנט
הדבר הראשון שיכול לעזור לכם לקדם דף פייסבוק הוא תכנון תוכן. כאשר אתם מתכננים את המערך מראש, אתם לא מבזבזים זמן וזוכים לבצע פעולות הכרחיות נוספות במסגרת ניהול הדף. קחו לעצמכם 4-5 שעות, נתחו את מה שכתבתם עד כה, כתבו תכנים חדשים, נסו סוגי תוכן נוספים כגון וידאו, אינפוגרפיקות, מצגות וכל דבר שיעורר ויגדיל את מעורבות הגולשים. גאנט תוכן, כפי שהוא מכונה בשפה המקצועית, יכול גם לתרום לכם בניתוח התכנים הפופולאריים ביותר, להימנע מחזרה על אותם משפטים, ולאתר בקלות פוסטים ישנים.
9. לחסוך בעלויות
כן, אתם יכולים לעשות את זה בעצמכם עם קצת הכוונה ועזרה מהצד, תצליחו לקיים את מהות הדף העסקי בפייסבוק במלואו. הוזלת עלויות יכולה להיות הדרכה פרטית בפייסבוק שתקנה כלים פרקטיים וממוקדים, התמצאות בעולם הפרסום והוזלת העלות לקליק, פרסום מקורות השראה ודגש על חסכון בזמן.
אם בחרתם בכל זאת לשכור את שירותיה של מנהלת מדיה חברתית או מנהל, אתם תיווכחו לגלות תוך זמן קצר איך העניינים מתחילים להסתדר, וכמה ההשקעה לעומת התועלת משתלמת. טיפ קטן: בדקו את שנות הנסיון, את ההבנה שלהם בעולם השיווק באינטרנט, ועל מה הם מדווחים.
ראיה שיווקית רחבה מצידם תכיל את הידע והכלים לבצע את הסמביוזה בין הערוצים הדיגטליים השונים בהצלחה.
10. להגיע אל העשיריה המנצחת!
ניהול דף ברשת חברתית דורש הרבה מעבר למה שאתם מתארים. אבל עם יצירת אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית, אתם יכולים להיות בין עשרת הדפים המובילים בתחום ולקדם את עצמכם ללא גבול. זו השקעה, ללא ספק. תצרכו לספק תכנים, להפסיק לפחד מה יגידו, לרצות לגדול ולשים את במרכז שולחן העבודה, לבחון, לנתח, לבצע שיתופי פעולה, להבין מה מוביל להמרות ואיך להגדיל אותן והרשימה עוד מלאה. תתכוננו, אבל למרות הרשימה הכל כך ארוכה של החובות שלכם, בצידן יש גם זכויות. האופציה לזכות למיתוג שלא הייתם יכולים להשיג בכזו מהירות וקלות, ליהנות מחשיפה בלתי מוגבלת, להשיג לקוחות חדשים, ולעשות לעצמכם אחלה של יח"צ ברשת.
שורה תחתונה תרתי משמע
אם יש לכם דף שזקוק להחייאה או שהוא פעיל באופן לא מספק, אתם מוזמנים לקבוע איתי פגישת ייעוץ, אבל יותר מכל אני מזמינה אתכם ללימודי שיווק ברשתות חברתיות במסגרת ציבורית או פרטית כדי שתחוללו את השינוי בעצמכם.
כל מה שרציתם לדעת על שיווק דיגיטלי
המדריך לשיווק בפייסבוק
כן, פייסבוק שבתה אותנו בקסמיה. התמכרנו, לא יכולים בלי. עם שלל אופציות לשיווק עסקים בפייסבוק, קידום ומכירות היא לא משאירה לנו ברירה. איך לשווק בפייסבוק.
המדריך לשיווק באינסטגרם
אינסטגרם, הבת המאומצת של פייסבוק, צובעת לנו את הרשת בצבעים ובמסננים. מלאה בסטורי, וידאו, האשטאגס ומלא משפיענים. לחצו כאן למדריך לשיווק ולפרסום באינסטגרם
המדריך לשיווק בלינקדאין
לינקדאין היא רשת חברתית עסקית שחווה צמיחה בשנים האחרונות בקרב ישראלים, על ניהול דפים, אפשרויות השיווק, הפרסום והגיוס ברשת החברתית הכי רצינית בעולם.
המדריך לשיווק בפינטרסט
פינטרסט, הרשת החברתית הממכרת, הראשונה מבין הרשתות החברתיות שאיפשרה רכישה, בעלת כלי ויזואלי מרשים לחיפוש ואיתור פריטים. כל מה שרציתם לדעת על שיווק בפינטרסט