מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
לינקדאין מארחת מיליוני משתמשים מכל העולם. היא מאגר עצום לקורות חיים, תוכן, למידה, בעלי מקצוע, חדשות ועוד, ומחפשי עבודה מודעים שהיא בירת ההזדמנויות. שנת 2019 – חברות מעלות הילוך בתהליך הגיוס דרך לינקדאין ונעזרות בשלל הכלים שהיא מציעה למגייסים המבוססים בין היתר על אלגוריתמים שמחפשים טקסט – מיקוד במילות מפתח. זו הסיבה שמחפשי העבודה חייבים להשקיע ולבחון את אופטימיזציית התוכן בפרופיל לינקדאין. כן, היא דורשת קצת יותר לעומת ערוצים חברתיים אחרים, ונותנת לפרופיל האישי משקל ביצירת הנוכחות המקצועית (דמיינו תעודת זהות מבוססת קריירה).
הפרופיל ב LINKEDIN מציע לא מעט, הוא לא מסתכם בקורות חיים, הוא משווק נפלא, יוצר לכם חברויות שלא בהכרח הייתם מצליחים ליצור בחיים הפרטיים, הוא ממקד.
מה עוד תמצאו בלינקדאין? דפים, תוכן -מאמרים, חדשות, המלצות, קבוצות לינקדאין ממוקדות לפי תחום ועוד. במאמר הבא אתמקד בשיפור פרופיל הלינקדאין ובשדרוג שלו.
לינקדאין היא באמת מקום מצוין לחיות בו כשרוצים להתקדם, לשנות ולבלוט מקצועית. יש הרבה המלצות וטיפים לשיפור הפרופיל האישי, אבל בסופו של דבר תצטרכו לבדוק איך הוא מרגיש לכם, עד כמה הוא משקף את המציאות והאישיות ולא לפעול כמו תוכים.
יש כאלו שמתבלבלים ויוצרים תוכן אישי. אני מרימה פה דגל! הגבולות במדינה זו הם ברורים, אין מקום לטשטוש בין החיים האישיים והמקצועיים, פה זה לא אינסטגרם. תתנהגו בהתאם. ולא… אתם לא צריכים מומחית לינקדאין כדי שהיא תשנה בפועל את הפרופיל. תוכלו לעשות זאת בעצמכם!
תמונת הפרופיל בלינקדאין מגדילה את אחוזי הצפיה בפרופיל. בין אתם מחפשי עבודה, עצמאיים או בכירים, לתמונת הפרופיל יש תפקיד משלה. המלצה: תמונה מהחתונה עם החליפה – לא רלוונטית, טשטוש אשתך מאחורה – לא רלוונטי, תמונה מלפני 20 שנה – לא רלוונטית, תמונה עם משקפי שמש בפרופיל לינקדאין – לא באה בחשבון, תמונת צד – כשהפנים לא ברורות – לא רצויה, תמונה חסרת חיות – למגירה!
אם אין לכם תמונה מקצועית שמשקפת אתכם באמת, מומלץ להצטלם. יש משהו מאוד לא אמין כשפוגשים אדם, כאשר בתמונה הוא היה נראה שונה, נוצרת תחושה לא טבעית. לעומת זאת, שקיפות, אמינות, בהירות, מקצועיות הם אבני הדרך לבחירת תמונת פרופיל טובה בלינקדאין.
מאיפה מתחילים כאשר ניגשים לכתוב פרופיל בלינקדאין, מה חייבים להדגיש וממה יש להימנע, מה הכלל מספר 1 שעליכם לזכור? רצינות & אותנטיות. נתחיל עם ה'אודות'. מקטע חשוב שיכול לתאר את הפתיח של דף הנחיתה המקצועי. חזון, תיאור עשיה, מיומנויות רכות או כל דבר שלדעתכם מתאים להיות ההקדמה בספר.
הכותרת המקצועית – הטייטל צריך "לקלוע" לתפקיד כפי שנהוג לכנות אותו בשוק. רגע לפני שאתם גולשים לבדוק את הפרופיל של המתחרים שלכם (תזכרו שהם יכולים לראות שצפיתם בהם) בצעו חיפוש בלינקדאין תחת לשונית 'משרות', התייחסות לאפשרויות הנוספות שלינקדאין מציגה באיזור החיפוש, בדקו איך איך מכנים את התפקיד באתר דרושים. דוגמה קטנה:
קורות החיים בלינקדאין צריכים להכיל מידע רלוונטי בלבד. לא עוד משרות אחרי צבא, כאלו שלא קרובות אפילו ליעד המקצועי או הקיים. זכרו שהעלאת קובץ קורות חיים לפרופיל בלינקדאין מאפשר למגייסים להוריד אותו בקלות בפורמט PDF ולשתף אותו בלחיצת כפתור. אם הם לא עדכניים או שכחתם להעלות את הקובץ האחרון, פיספסתם. עוד על הקשר בין גיוס ושיווק בלינקדאין תמצאו כאן.
קרנבל, זה מה שהיה בלינקדאין עד כה בכל קשור לכישורים. גם אם אתם ממש מוכשרים, וחיבורים בלינקדאין דאגו להוסיף לכם אינסוף כישורים, הגיע הרגע לעבור עליהם ולעשות סלקציה.
לינקדאין המתוקה הוציאה כלי שיכול לעזור לכם לבלוט – אם תענו נכון על שאלון כישורים (חדש 2019 טרם התגלגל לגמרי). אותו שאלון לאימות כישורים בלינקדאין יעניק לכם תג הצלחה שיכול להופיע בפרופיל. יענו תעברו מבחנון ותקבלו ציון, כך תוכלו להציג את הכישורים בכבוד.
אחד האיזורים החשובים עבור מחפשי עבודה בלינקדאין ומגייסים הוא ההמלצות. המקום בהא הידיעה לאמינות ולמקצועיות, אותנטיות והעמקת ההכרות.
אתם מוקפים בקולגות ובמעסיקים שישמחו לכתוב עבורכם המלצה בלינקדאין. בקשת המלצות מאלו שעבדתם איתם בעבר יכולים לתרום לפרופיל להיות אטרקטיבי בעת חיפוש עבודה. בקשו ממעסיקים לשעבר / קיימים לכתוב המלצה בלינקדאין. אפשר לפנות אליהם במכתב מקדים (יש אפשרות כזו בלינקדאין) על מנת שישימו לב לבקשה.
אל תשכחו שבכל שלב מגייסים יוכלו ליצור עימם קשר דרך לינקדאין ולאמת את המידע.
אל תתמהמהו או תתרגשו מזה יותר מידי. נסו לחשוב מה גרם לכם לכתוב המלצה על חברה, בית עסק? נהניתם! היתה לכם חוויה נעימה ובא לכם לפרגן. אותו דבר חשבו עליהם. אם מערכת היחסים היתה חיובית אין שום סיבה יכתבו עבורכם המלצה בלינקדאין. עשיתם את הצעד… אבל הצד השני מבקש לקבל קווים מנחים מה לכתוב? בקשו שיתמקדו ביכולות, בתכונות הבולטות, במערכת היחסים.
* תוכלו גם להסתיר המלצות בלינקדאין שאינן תואמות את המטרה.
תוכלו לקרוא עוד על המלצות בלינקדאין – LinkedIn Recommendations כאן.
לינקדאין מציגה אפשרות לספר לעולם שאתם מחפשים עבודה. בחלק העליון של הפרופיל האישי בלינקדאין (מתחת לכותרת הראשית) קיים תחת כפתור OPEN – זה המקום לבחור באפוציה ה -1 ולסמן זמינות לגיוס. לקורס גיוס דיגיטלי גלשו כאן
בחיים יש תמיד יש מקום לשיפורים ובטח שמדובר בנראות המקצועית. גם אם אתם עובדים כיום במשרה מספקת, זו בדיוק השעה לעדכן את קורות החיים ולציין פרוייקטים למשל ואת מקום העבודה הנוכחי. אם אתם עצמאיים ולא מתכוונים להיות שכירים, אולי אין טעם להתמקד בקורות החיים… אבל כן מומלץ להעלות פרויקטים או להרחיב על העשיה המקצועית, לכתוב מאמרים ולהעלות סרטוני וידאו.
ומה על מנהלים ובכירים בלינקדאין? הם צריכים להתעורר, לא מספיק לתת למישהו לנהל לכם את הפרופיל בלינקדאין, מישהו צריך לבחון מה עושים בשמכם.
המון בהצלחה. נתראה בלינקדאין.
חברות וארגונים מודעים לחשיפת ההון האנושי ברשת אבל לא שמים לב לניהולם. הידעתם שבחברות מובילות הפרופילים הם בחזקת החברה? שיש אסטרטגיה ומדיניות ברורה לעובדים? שכולם עובדים בסינכרון מלא? שחשבון לינקדאין בסיסי הוא מוגבל? שאירועי חברה והעצמת עובדים יתרמו לגיוס של עובדים איכותיים ולא רק. לפרטים נוספים הקליקו: סדנת שיווק בלינקדאין או קורס LINKEDIN או סדנת גיוס עובדים בלינקדאין
מחפשים סדנת לינקדאין מעשית לצוות, לבכירי החברה? מוזמנים לקרוא מה כוללת תוכנית הלימוד, למה הרשת הזו הכרחית לכל עובד ולא רק למנהלי משאבי אנוש או מגייסים בארגון. לפרטים לחצו.
לא מעט בכירים בחברות ובארגונים בישראל עדיין לא התרגלו לרשת החברתית לינקדאין. כידוע, כל מנהל ומנהיג בעידן של היום זקוק ליכולות הנהגה חברתיות המושפעות בין היתר מפעילות סושיאלית.
בכתבה הבאה, ריכזתי מספר שאלות ששואלים אותי סטודנטים מקורסי משאבי אנוש וגיוס בלינקדאין, וההסבר שלהן הוא פשוט פשוט פשוט.