מומחית לשיווק דיגיטלי ומנטורית לעסקים, מובילת קורס שיווק דיגיטלי, מרצה ללינקדאין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט, גיוס עובדים, קידום אתרים, יוטיוב ועוד. 052-6351675.
כתיבת תיאור תפקיד היא משימה בסיסית שמבצעת מחלקת משאבי אנוש (HR) כדי לתאר את הדרישות, האחריות והחובות הספציפיות של התפקיד המבוקש. בין המטרות הבולטות של תיאורי תפקידים במודעות דרושים: תיאור תפקיד מוגדר היטב כולל שם התפקיד – כותרת, המטרה וההיקף, פירוט החובות תחת תחום האחריות, הכישורים והניסיון הדרושים, פיצויים והטבות (למרות שלא תמיד נכללים – ביטוח בריאות, תוכניות פרישה ובונוסים), כתובת ועוד.
תיאור תפקיד הוא הגורם המשפיע ביותר על הצלחת תהליכי גיוס עובדים. הוא משמש כנקודת מפתח במסע, וכתיבת תיאור תפקיד נכונה יכולה לדייק את הגיוס ולהפחית משמעותית את המשאבים.
העתקת מודעות דרושים ממקומות עבודה אחרים עשויה להיות מהירה ולחסוך זמן, אבל במקביל היא יכולה לערער משמעותית את מאמצי הגיוס מכמה סיבות (מתוך קורס משאבי אנוש):
1. חוסר התאמה לתרבות החברה ולערכים: כל ארגון פועל עם מערכת ערכים ייחודית ותרבות חברה ברורה. בהעתקת מודעות דרושים אתם עלולים להזמין מועמדים שאינם תואמים את התרבות ו/או את ההתאמה לצוות.
2. תיאורי תפקיד לא מדויקים: אחריות ודרישות התפקיד יכולים להיות שונים מחברה לחברה ולכן העתקת מודעה עלולה להוביל לפרסום תיאורי תפקיד לא מדויקים מה שיוביל לתהליך גיוס ממושך וקשיים במציאת המועמדים המתאימים לתפקיד.
3. חששות משפטיים ואתיים: שימוש בתוכן שאינו מקורי עלול להוביל לבעיות זכויות יוצרים ולחששות אתיים. שיטות אלו עלולות להכתים את המוניטין של החברה הן בעיני מועמדים פוטנציאליים והן בתוך הקהילה העסקית הרחבה יותר.
4. חוסר בידול: בשוק עבודה תחרותי, בידול החברה מאחרים הוא חיוני כדי לתפוס את עינם של מועמדים רלוונטיים, העתקת מודעות דרושים, יכולה לטשטש את היתרונות על פני אחרים.
5. הפרטים הקטנים: תפקידי עבודה מתפתחים, ויתכן שמה שהיה רלוונטי לתפקיד בחברה אחרת או קודם אצלכם בחברה אינו רלוונטי לדרישה של היום.
לסיכום: יצירת מודעות דרושים מקוריות המשקפות את הדרישות והתרבות הספציפיות של החברה הן חיוניות למסע גיוס עובדים מקצועי.